Nerve (2016)

3,03

Thriller

geregisseerd door Henry Joost en Ariel Schulman
met Emma Roberts, Juliette Lewis en Dave Franco

De verlegen en timide Vee is een laatstejaars studente op de middelbare school. Ze gaat een online uitdaging aan op de website NERVE. De website nodigt haar volgers uit om video's in te sturen van zichzelf tijdens het uitvoeren van riskante en gevaarlijke opdrachten in ruil voor prijzen. Al snel zit Vee gevangen in een spel waarbij elke beweging gemanipuleerd wordt door de anonieme gemeenschap van volgers.

• vanaf 11 januari te koop op dvd en blu-ray

77 BERICHTEN 27 MENINGEN
avatar van geezoes
geplaatst: 14 oktober 2016, 22:21 uur [permalink]
Ik word te oud voor dit soort zooi. Puberfilmpje. Het enige mooie visuele is Emma.

avatar van -jack_sparrow-
geplaatst: 15 oktober 2016, 10:27 uur [permalink]
film reviews in 100 woorden: Nerve (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be
ps. Ik ben geen professionele schrijver of criticus, ik ben maar een movie geek met een laptop.

Nerve is een entertainende tienerfilm over een game dat waaghalzen de keuze geeft om extreme opdrachten aan te gaan voor een heleboel geld. Het concept is leuk gevonden en er zitten een paar interessante uitdagingen in deze film, maar in de tweede helft word het verhaal té rommelig, verdwijnt alle realiteit en gaat de film helemaal de mist in. Het acteerwerk was wat aan de matige kant, maar de moderne effecten, de flashy montage en de popmuziek waren een leuke toevoeging en gaven de film een unieke stijl. Niet bepaald mijn smaak, maar Nerve is zeker en vast enterteinend genoeg.

avatar van tbouwh
geplaatst: 15 oktober 2016, 19:22 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Nerve is verrassend leuk. In een adrenalinetrip van anderhalf uur confronteren de mij onbekende regisseurs je met een verhaal dat evident fictioneel is, maar tóch tot nadenken stemt; in het digitale tijdperk waarin wij leven is een spel als dit nog niet eens zo heel ondenkbaar.

Helaas blijft het wel bij het spel an sich, want de uitwerking laat, zeker in het laatste halfuur, zeer te wensen over qua geloofwaardigheid. Veel uitmaken doet het niet, want Nerve had toen al lang mijn goodwill gekweekt. Leuke rollen van Emma Roberts (die kan nog best acteren, ik dacht dat dit één van die schreeuwlelijkerds van Scream Queens was...) en Dave Franco (leuke verwijzing naar z'n broer James, weet niet meer exact waar in de film). Daarnaast is deze film een visueel plaatje met prima locaties en sterk kleurgebruik. Tel daarbij de snelle montage en de eigentijdse muziekkeuze op en je hebt een film te pakken die anno 2016 goed op haar plek valt. Qua plot misschien vooral gemaakt voor de youngsters (waar ik zelf gelukkig onder val), maar tegelijk wel intelligent vormgegeven, waardoor 'ie ook het meer ontwikkelde filmpubliek zou kunnen bevallen.

Uiteindelijk draait het scenario Nerve de nek om, want dat vliegt in de eindfase helaas flink uit de bocht (dat had die Franco ook wel moeten gebeuren, trouwens 🤐). Maar het concept is leuk, en de geënthousiasmeerde invulling van Roberts en Franco zorgde er mede voor dat ik het ook prima naar m'n zin had.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 15 oktober 2016, 22:57 uur [permalink]
Nerve is een dynamische tienerfilm en je moet het vooral in die context zien. Maar het is wel goed gemaakt en het lukt de film om het tempo hoog te houden. Dat nachtelijke met veel neon en een digitale aankleding, zorgt voor een mooi sfeertje. Het verhaal is niet bijzonder origineel, maar toch is het vrij actueel. Anonimiteit op het net, de vage grens tussen reality en fictie, het snelle digitale tijdperk, ...

Ik moest vooral denken aan de film The Game, weliswaar met een ander plot. Ik hou wel van dit soort films. Er zit veel pit in, luchtig, modern met passende muziek en cinematografie. En toch niet te kinderachtig voor een tienerfilm. Misschien dat dit binnen enkele jaren alweer gedateerd is. Als het mooie minder schittert, zal het verhaal niet voldoende zijn om de boel nog te redden. Maar nu werkt het wel en kunnen we er zeker nog een tijd van genieten.

avatar van Zandadder
geplaatst: 16 oktober 2016, 00:32 uur [permalink]
Wat heeft Juliette Lewis een oude kop gekregen

avatar van karilem
geplaatst: 16 oktober 2016, 01:13 uur [permalink]
nou..... 🙁 een middag voor de kinderen wat mij betreft... meer niet !

avatar van blurp194
geplaatst: 16 oktober 2016, 20:34 uur [permalink]
Verrassend leuk.

Het idee is goed, en de uitwerking komt een heel eind in de goede richting - het einde vond ik niet heel geslaagd, maar tot daar aan toe gaat het best goed. Leuk snel en verrassend. Mooi gedragen door Roberts, met Franco als tegenspeler - en die bevalt me daar een stuk beter in dan zijn broer, die zo ongeveer altijd hetzelfde trucje laat zien.

avatar van wwelover
geplaatst: 17 oktober 2016, 00:10 uur [permalink]
Vermakelijke film met een leuk concept. De film draaft wel een beetje door qua geloofwaardigheid. Maar gelukkig draait de film vooral om entertainment. Goed gecast en vond de muziek vaak goed gekozen.

avatar van Left4Dead

geplaatst: 17 oktober 2016, 09:20 uur [permalink]
Het begint erg puberaal, alleen de muziek is al van een bedenkelijk niveau, iets voor 10 tot 15 jarigen. De ingrediënten zijn vanzelfsprekend puberaal gedrag, puberproblemen als hoe ver ga je als puber, iets wat vandaag de dag erg belangrijk is om erbij te mogen/kunnen horen. Nerve is zo'n hedendaagse online-optie om als puber beroemd te kunnen worden, ondanks de consequenties is dit toch te verleidelijk om aan mee te gaan doen. Daarnaast het wel bekend verliefd zijn op de populairste jongen van de school, meen je dat nou?, hoe vaak is dit alles nu al niet gedaan. Fail!

Al snel had ik het gevoel dat ik de film moest afkappen, het begin was totaal niet mijn ding. ik kan me totaal niet interesseren in het pubergedoe van tegenwoordig. Al snel krijgen we te maken met een koppeltje en het kwijl druipt ervan af, een half uur gezien te hebben snak ik naar het uitzetten van de prul. Dit is allemaal te infantiel voor woorden. Scheten laten, je blote kont laten zien en dat soort grappen zijn de opdrachten binnen het onlinespel Nerve. Werkelijk te simpel voor woorden en kinderlijk als de liedjes van K3.

Inhoudelijk is het al niet veel maar de regisseurs hebben ook niet zoveel vernieuwende ideeën gehad. De soundtrack, het camerawerk, het script en noem het maar op, wat een gedrocht allemaal. POV's door mobieltjes met tekst in zuurstokkleurtjes...... je meent het. Voor mij is het te samenvatten in één woord: tenenkrommend. Ik heb de 40 minuten gehaald, verder kon ik het waardeloze verhaal niet meer aanzien en de soundtrack deed mijn oren bloeden.

Troep van de hoogste plank. Geen beoordeling van mij kant aangezien ik hem niet heb afgekeken.
Voor het stuk dat ik gezien heb geef ik zeer graag 0,5** en dat doe ik niet snel.

geplaatst: 17 oktober 2016, 17:18 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Net zoals "geezoes" en zo te lezen ook nog anderen, ben ik ook inmiddels te oud (jaren 70 generatie) geworden voor deze jeugdige clichematige Thriller film, waarvan zowel het verhaal (ik mag hopen dat dit soort onzin nooit toekomst zal worden) als de veel te drukke uitvoering (o.a. door de vreselijke muziek) ervan me totaal niet konden bekoren (dan druk ik me nog zacht uit) en ik heb me dus ook vrijwel niet vermaakt met deze film.

In dit verhaal draait om het de verlegen en timide studente Vee (Emma Roberts), die vanwege haar vriendin Sydney (Emily Meade) de uitdaging aangaat met het populaire online spel "NERVE", waarbij je kunt deelnemen als "speler" of als "kijker". Doe je mee als "speler" dan moet je een uitdaging aangaan (die live gefilmd wordt via smartphones) en krijg je geld als je de uitdaging voltooid hebt, waarna de volgende uitdaging steeds moeilijker wordt en doe je mee als "kijker" dan moet je alles online filmen. Vee schrijft zich in als "speler", waarbij ze al vrij snel riskante en gevaarlijke opdrachten moet uitvoeren met een zekere Ian (Dave Franco), die ze ontmoet bij haar eerste uitdaging (een onbekend persoon vijf seconden lang kussen). Op het moment dat Vee wilt stoppen met het spel, omdat het te gevaarlijk wordt, wordt ze echter gedwongen om verder te gaan en daar draait het dan allemaal om in dit verhaal.

Het hele verhaal als de uitvoering (met de nodige clichés) ervan was voor mij gewoon te druk en ik werd er soms ook wat zenuwachtig (toepasselijk voor de titel van de film 😉 ) van. Bovendien vond ik het behoorlijk irritant dat vrijwel iedereen continue bezig was met zijn smartphone, maar dat hoort natuurlijk wel bij het verhaal. Het verhaal kon me ook niet echt boeien of vermaken en de eerste 45 minuten (duurt in totaal 90 minuten) ervan, vond ik zelfs strontvervelend. Visueel gezien werd alles zeer kleurrijk in beeld gebracht en hetzelfde geldt voor de opnames in wereldstad New York, waar het verhaal zich afspeelt (vooral in de avond). Het verhaal mag dan wel een Thriller zijn, maar echt spannend vond ik het nergens worden. Wel werden een aantal uitdagingen nog enigszins spannend in beeld gebracht zoals het geblinddoekt rijden op een motor met hoge snelheid, je via een horizontaal liggende ladder op grote hoogte verplaatsten van het ene gebouw naar het andere gebouw, het op het spoor (tussen de rails) liggen terwijl er een trein met hoge snelheid over je heen rijdt en het hangen aan een hijskraan.

Naarmate de clichematige ontknoping van het verhaal nadert, wordt het verhaal eigenlijk alleen maar slechter en flauwer en dat geldt zeker voor het achterlijke einde waarbij men uiteindelijk het spel "NERVE" offline weet te brengen. Met de cast die vooral bestaat uit jonge acteurs en actrices, jeugd is duidelijk ook de doelgroep voor deze film, had ik totaal geen klik (ik vond ze vooral irritant) en het interesseerde me ook niet of ze wel of niet zouden slagen voor een uitdaging en dat was vooral van toepassing op de zeer irritante Sydney (Emily Meade), die de beste vriendin is van Vee en die als eerste uitdaging als cheerleader, haar blote kont laat zien aan het publiek. Van mij had ze dan ook gerust van de eerder genoemde ladder mogen vallen, wat helaas wel niet gebeurt. De twee vrij jonge hoofdrolspelers Emma Roberts (in de rol van Vee) en Dave Franco (in de rol van Ian) in het verhaal, deden het opzicht wel verdienstelijk in hun rol, maar zoals gezegd had ik wel geen klik met hun. Dat had ik meer met de inmiddels rijpe Juliette Lewis (in de rol van Nancy, die de moeder is van Vee) en dat vanwege haar vroeger films (in de jaren 90) en natuurlijk ook omdat ze een generatiegenoot is 🙂 Haar rol stelt overigens weinig voor en ze is ook niet veel in beeld.

Al met al een jeugdige Thriller film, die niet bepaald aan mij besteedt was. Leuk voor de jongere generatie zullen we maar zeggen, die ook vooral bezig zijn met hun smartphone en online spelletjes spelen zoals "Pokémons zoeken".

geplaatst: 17 oktober 2016, 21:44 uur [permalink]
Ik vond dit echt een zeer goeie film.
Heel vermakelijk, het plaatje paste, de juiste acteurs ook en tja, het smartphone gebeuren is een leuk iets 🙂. En de meid die dat groen kleedjen aandeed zag er echt goed uit amaai.

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst: 18 oktober 2016, 00:45 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De thematiek vind ik nog best toepasselijk voor de huidige samenleving. De film richt zich vooral op tieners en ik moet toegeven dat het voor die generatie nog een best effectieve film kan zijn.
Helaas moet het gepaard gaan met de nodige Amerikaanse clichématigheid.
Dave Franco en Emma Roberts passen mooi in het clichébeeld van een ideaal koppel.
Toch moet ik zeggen dat beiden niet slecht acteren. Vooral Roberts verbaasde me, aangezien ik haar enkel nog maar kende van Scream Queens en ze daar een erg irriterend personage neerzette die tot mijn ergernis maar niet dood ging (de serie is alweer bezig met een tweede seizoen 😱).
Maar ik dwaal wat teveel af. Ik moet zeggen dat het onderwerp nog best licht aangehaald word, aangezien Vee en Ian (Sam) het overleven. Daarnaast gaan de makers best snel voorbij aan de werkelijke slachtoffers, zoals die jongen die voor Ian's ogen van zo'n kraan viel en een filmpje van een naamloze andere speler die in een gevaarlijk uitziend vuurincident beland. Misschien is dit alles ook nog wat te shockerend voor het beoogde publiek, maar dat vind ik vanuit mijn perspectief een beetje moeilijk in te schatten.
Boeiend genoeg om het kijkbaar te houden, maar meer dan dat ook niet,

avatar van Zwolle84
geplaatst: 18 oktober 2016, 00:59 uur [permalink]
Richard_Voorhees schreef:
De film richt zich vooral op tieners

Vraag me toch echt af of dat wel zo is, ook al wordt het hier steeds weer geroepen. Ik ben zelf een dertiger en zat beide keren met vooral veel leeftijdsgenoten in de zaal waarvan het gros net zo aangenaam verrast leek te zijn als ik.

Een film over tieners hoeft niet direct een tienerfilm te zijn (ik zeg niet dat jij dit vindt, bedoel het meer in z'n algemeenheid). De thema's in Nerve kunnen een brede groep aanspreken en de uitwerking een nóg bredere.

avatar van Thomas83
geplaatst: 18 oktober 2016, 22:50 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Dit leek me wel een leuke thriller met een interessant uitgangspunt en de regisseurs van Catfish. Ik had al een vermoeden dat het vooral een film zou zijn die zich op pubers richt, maar dat het zo erg zou zijn had ik nou ook weer niet verwacht. Het spel lijkt interessant, vooral doordat het peer-to-peer is (denk ik) en dat opdrachten worden bepaald aan de hand van wat er allemaal van je online is te vinden op social media etc. en allerlei mensen op straat alles volgen met hun mobieltjes. Maar dan blijkt het allemaal toch wat teleurstellend te zijn. De opdrachten bestaan meer uit typische puberale ondeugendheden (OMG, een van de opdrachten is een ruzie tussen de twee hartsvriendinnen opzetten)en er zijn niet eens zoveel spelers, waardoor het allemaal al snel overkomt als weer zo'n nieuwe Hunger Games-variant.

Wat een elegante kleine thriller over een actueel onderwerp had kunnen zijn blijkt ook een film volgepropt met allerlei onnodige informatie en personages van het meest domme soort. Was het drama van Venus' overleden broer ook maar op enige manier echt noodzakelijk voor het verhaal? Was haar verliefdfheid op de hunk van de school dat? Had die moeder met haar dramatisch slechte rol met de meest hilarische teksten en even zo slecht acteerwerk in de film moeten zitten? Of Tommy, de typische op Venus verliefde vriend die het beste met haar voor heeft en heel toevallig een ongeloofwaardig handige hacker is?

De film heeft wel een erg prettige vaart moet gezegd. En tussen alle de te veel aanwezige herrie zit soms wel wat mooie muziek, en vooral in visueel opzicht is de film vaak prachtig met van die fraai geschoten beelden in neonlicht. Maar al dat tienerdrama heeft weinig te bieden en met de spanning valt het ook best mee met de vooral suffige en oninteressante opdrachten, die vaak ook niet praktisch uit te voeren zouden moeten zijn. En wie betaalt het allemaal? Hebben al die kijkers massaal hun zakgeld bij elkaar gelegd? Zou er niet binnen de kortste keren een illegale stream ergens verschijnen? De regels blijven wat vaag.

Op een gegeven moment verliest Venus een Dare en wordt ze een Prisoner en moet het direct tegen de nummer 1 opnemen om alsnog te winnen. Mag ze dat dan puur omdat ze zo hoog staat? En waarom precies wil Ian zich voor haar opofferen en doet helemaal op het einde zelfs die Ty dat, die de hele film als de speler die het verst wil gaan wordt geportretteerd? Had Ian ook niet binnen een paar seconden al aan Venus uit kunnen leggen waarom hij meespeelde? Die preek op het einde van Venus voor alle anonieme kijkers was ook niet best. Ik snap ook niet zo goed waarom er mensen in maskers komen kijken ter plekke en het is wat onlogisch dat daar nog zoveel mensen van zouden stemmen voor Ty om te schieten. Mensen gaan in de pure anonimiteit op internet erg ver, maar als men fysiek aanwezig is zullen een hoop zich een stuk meer gedeisd houden. Moet zeggen dat ik wel in een deuk lag toen de hackers alles ja-stemmers een berichtje stuurden dat ze nu medeplichtig waren aan moord. Wat een hack-kunsten zeg. En als een van de hackers tegen Venus' moeder zegt dat ze al haar geld terugkrijgt zegt ze "Really? Thanks!", haha. Het schrijfwerk in deze film... Emma Roberts is wel echt goed trouwens, maar net als ieder ander personage jaren te oud eigenlijk. Wat een blagenfilm. 1.5*.

geplaatst: 19 oktober 2016, 22:20 uur [permalink]
Mwahh, oogt hip en vlot, maar had toch meer ingezeten. Sterk uitgangspunt voor een film, zo'n verhaal. Doet een beetje denken aan The Game, maar waar die film dit thema met veel dreiging, verrassing en onderhuidse spanning wist te brengen, blijft Nerve toch vooral een tienerfilm waarbij je nauwelijk hoeft te twijfelen aan de afloop. Leuk om een keer te zien als je in de stemming bent met een paar goede momenten, maar heeft nergens de grandeur die hoort bij een hele goede film, en uiteindelijk toch te ongeloofwaardig. Roberts in de hoofdrol doet het goed( gaan we nog veel van horen), Franco kan het talent van broer James nauwelijks benaderen en Lewis is weggestopt in een nietszeggende bijrol. Gemiddeld.

avatar van james_cameron
geplaatst: 19 oktober 2016, 23:29 uur [permalink]
Hip en eigentijds, deze vlot gemonteerde tiener-thriller over een uit de hand lopend online spel, maar tegelijkertijd erg gekunsteld en moralistisch. En aan die Emma Roberts kan ik maar niet wennen. De film begint best intrigerend en het concept zit slim in elkaar, maar gaandeweg wordt alles vreemd genoeg steeds minder spannend.

avatar van Corcicus
geplaatst: 21 oktober 2016, 09:51 uur [permalink]
Een film voor en door pubermeisjes met de verschrikkelijkste muziek die ik ooit in een film heb gehoord. Heren, blijf hier ver van weg!

avatar van david bohm
geplaatst: 22 oktober 2016, 18:30 uur [permalink]
Het idee van de film is best sterk en de plaatjes van New York zijn leuk om naar te kijken maar het draait uit op een tamelijk kinderachtige film met een grotesk verhaal en een zeker naar het einde toe ronduit vervelende opeenvolging van onzin.

avatar van hoffhaan
geplaatst: 25 oktober 2016, 10:39 uur [permalink]
Tienerfilm, op zich een aardig verhaal. Had naar mijn mening meer ingezeten. Als je in New York bent geweest is de film leuk om te zien je ziet de vele herkenbare plaatsen. 2.5

avatar van TornadoEF5
geplaatst: 26 oktober 2016, 13:49 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Fijne film, lekker hip en origineel.

Audiovisueel wel een vernieuwende film, hoewel het me verbaast dat zo een vormgeving al niet eerder werd toegepast. De omgeving ziet er mooi uit met de neon-achtige omgevingen met momenten, en de geintegreerde sociale functies in beeld. De muziek is hip, en vind ik wellicht nu juist goed omdat ik het niet gewoon ben dit in een film te horen, maar hier past het gewoon perfect.

Ik vind wel dat de film hoofdzakelijk gericht is op tieners en jongeren, maar dat wil niet zeggen dat anderen er niet kunnen van genieten. Ook de hoofdpersonages zijn van dezelfde leeftijd waar de film duidelijk op mikt, en ja hoor, dit moet zeker een film zijn die hen aanspreekt. Ik heb de film al aangeraden aan wat vrienden die eerder casual filmfans zijn. Het verhaal is misschien niet altijd even sterk, alsook de motivaties achter het hoofdpersonage, maar dit kon je ergens wel verwachten. Vermakelijk blijft het zeker en vast. Alleen wat jammer dat de film dan uiteindelijk toch uit de bocht uitgaat want ik wil nog de challenge op de kraan en de finale vergeven, maar het einde was toch wel niet echt bevredigend. Statement (die allang gekend is) die de film hiermee wou maken gaat er compleet aan verloren. Weer een film die bang is voor een slecht einde.. Verder kan je de film al gaan vergelijken met een rollercoastertrip, niet nadenken en gewoon kijken. Blij deze in de cinéma nog gezien te kunnen hebben, want daar komt hij wel tot zijn recht! 🙂

avatar van JacoBaco
geplaatst: 26 oktober 2016, 14:41 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
TornadoEF5 schreef:

En de challenge op de motor waarin hij de 60 mijl/uur moet aantikken vind je wel oke? 😱
Bijna met 100 km/u op een motor incl. verkeer en zonder dat hij ook maar iets ziet . Zelfs met de hulp van Vee kan dit onmogelijk goed gaan.

avatar van TornadoEF5
geplaatst: 26 oktober 2016, 15:23 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
JacoBaco schreef:

Ja, dat ook, die was ik vergeten ja. Maar het is dan ook een film hé.

avatar van JacoBaco
geplaatst: 26 oktober 2016, 15:41 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
TornadoEF5
Ja het is sowieso een film, maar dan vind ik het nog steeds -in deze verder geloofwaardige film- totaal niet gepast. En dan tel ik het zwaarder mee. De motor, de kraan en de finale.., daar hadden de scriptschrijvers echt iets beters voor moeten bedenken. Iets wat bevredigend en geloofwaardig is. Want zo ingewikkeld hoeft dat niet te zijn.

avatar van Barry83
geplaatst: 30 oktober 2016, 16:01 uur [permalink]
Vond het een vrij aardig filmpje, had het slechter verwacht. Verhaal is best origineel en van deze tijd, alleen het einde vond ik wel echt zwaar bagger. Verder visueel prima in orde en vond ook de soundtracks best goed.

avatar van Pim1993
geplaatst: 31 oktober 2016, 12:06 uur [permalink]
Prima young-adult filmpje. Concept is best aardig, maar in mijn ogen wat magertjes uitgewerkt. Nadeel van een boekverfilming. Ik denk dat je het met beeld veel spannender had kunnen maken. Modern filmpje met een actueel haakje naar de discussie over privacy.

Oh ja... de trailer geeft letterlijk de gehele film al weg.

Verder best een keer het kijken waard.

geplaatst: 1 november 2016, 23:00 uur [permalink]

geplaatst: 2 november 2016, 12:57 uur [permalink]
Jij bent echt dol op die teen movies hè Zwolle84 😄

avatar van Zwolle84
geplaatst: 2 november 2016, 13:05 uur [permalink]
de grunt schreef:
Jij bent echt dol op die teen movies hè Zwolle84 😄

Doorgaans wel, vind dit alleen geen teen movie.

geplaatst: 2 november 2016, 13:40 uur [permalink]

geplaatst: 2 november 2016, 13:51 uur [permalink]
Wikipedia zegt: Teen film is a film genre targeted at teenagers and young adults in which the plot is based upon the special interests of teenagers, such as coming of age, first love, rebellion, conflict with parents, teen angst, and alienation. Some of these films are targeted at adults as well as teenagers.

Naar mijn idee omschrijft wikipedia het best goed en voldoet Nerve hieraan.

Bron: List of teen films - Wikipedia - en.wikipedia.org