Nerve (2016)

3,02

Thriller

geregisseerd door Henry Joost en Ariel Schulman
met Emma Roberts, Juliette Lewis en Dave Franco

De verlegen en timide Vee is een laatstejaars studente op de middelbare school. Ze gaat een online uitdaging aan op de website NERVE. De website nodigt haar volgers uit om video's in te sturen van zichzelf tijdens het uitvoeren van riskante en gevaarlijke opdrachten in ruil voor prijzen. Al snel zit Vee gevangen in een spel waarbij elke beweging gemanipuleerd wordt door de anonieme gemeenschap van volgers.

97 BERICHTEN 34 MENINGEN
avatar van john mcclane 2
Erg vlot opgeschoten thrillertje.
Goede soundtrack .
Mooi afgerond verhaal,,zoals een middelmatige black mirror afl.
Het kijkt goed weg,
Maar heeft verder niet heel veel om het lijf.

avatar van Misantrophia
Zonder vooraf een recensie gelezen te hebben gaan kijken en eerlijk gezegd had ik op een wat ziekere film gehoopt. Het verhaal is er immers naar.

Eenmaal erachter gekomen dat het meer een tienerfilm is, op een andere manier naar de film gaan kijken en me er toch prima mee vermaakt. Veel kleur, actie, een aanwezige soundtrack en een ietwat overbodig stukje romantiek en drama. Prima film om een verloren avond mee door te komen, niets meer niets minder.

Qua verhaal vrij ongeloofwaardig, maar de vaart zit er lekker in, dus dat valt eigenlijk niet eens echt op.

Redelijke film over een meisje die mee doet met online uitdagingen om zo populair te worden. Een mager verhaal met niet bepaald geloofwaardige personages. Maar het gegeven is wel leuk en levert genoeg vermakelijke scenes op. Mede door de flitsende montage en het hoge tempo, kijkt deze film wel gemakkelijk weg.

avatar van Black Math
De poster trok mijn aandacht, fijn dat de film niet achter bleef.

Het concept is aardig; een dergelijk spel had best in de werkelijkheid ontwikkeld kunnen worden, al geloof ik nooit dat de autoriteiten er zo los mee zouden omspringen als in deze film. Het concept levert in ieder geval een aantal spannende situaties op; alleen op het einde wordt het een beetje overdreven, maar daar til ik niet te zwaar aan, het is immers film.

Aardig koppetje dat de hoofdrollen speelt. Roberts is een tikkeltje saai, maar dat past ook bij haar personage. Franco vind ik wel erg op zijn broer lijken, in ieder geval eenzelfde charmante lach.

Sterkste punt van de film zijn de beelden. Hoewel het niet hetzelfde niveau haalt, doet het camerawerk me een beetje denken aan dat van Debie in bijvoorbeeld Enter the Void of Spring Breakers. In ieder geval veel felle kleuren, oog voor details en leuke camerahoeken. Dat laatste heeft misschien ook te maken met het concept waarbij gesuggereerd wordt dat veel gefilmd wordt door middel van mobiele telefoontjes.

Helaas blijft de soundtrack die wat mij betreft een te groot bubblegumgehalte heeft bij de beelden achter. Daarom blijft de film uiteindelijk toch op 4* steken.

Vond het maar een matige film.
Te weinig spanning, wel mooie beelden.
Maar dat was niet voldoende om mijn aandacht te trekken.

Tof concept, 3.5*, halve ster eraf voor het acteerwerk van die moeder op het eind. Jezus wat was dat slecht.

avatar van Decec
Een goede avontuur/misdaad/mysterie/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Emma Roberts...
Onrustig camerabeweging...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...