Push (2009)

Verenigde Staten / Canada
Sciencefiction

geregisseerd door Paul McGuigan
met Dakota Fanning, Chris Evans en Camilla Belle

Een groep jonge Amerikaanse emigranten met telekinetische en helderziende gaven houdt zichzelf jarenlang verborgen om niet in de handen te vallen van een geheime dienst die speciaal opgericht is door de Staat. Op een dag worden zij zo in het nauw gedreven dat zij tegen hun zin genoodzaakt zijn om hun krachten te bundelen en te gebruiken, zodat zij voorgoed kunnen ontsnappen uit de handen van de geheime dienst.

gauke schreef:
Een drukke sciencefictionproductie met een flinterdun en dwaas superheldenverhaal (al begon het nog best interessant) met bovendien personages die te oppervlakkig werden neergezet. Er werd volop geschoten, gevloekt en heen en weer gerend in een Hongkong, dat er niet bepaald uitnodigend uitzag: de straten waren vuil en vies en de huizen verkeerden in een haveloze staat.

En dan toch nog drie sterren?... als het maar beweegt voor jou geloof ik.

avatar van dvdcrusher
Had gehoopt dat de kwaliteit van deze film in de buurt zou komen van Hungry Games maar dat is echt teveel gevraagd van deze film. Het begint vrij goed maar je wordt ondergedompeld in een oneindige variatie typetjes zonder dat je hierop voorbereid bent. Die schreeuwers werken op de duur potsierlijk en hypothekeren de film in die mate dat de aandacht snel afzwakt, Het idee achter het verhaal is best goed maar niet zo puik uitgewerkt zodat alles op de duur wat rommelig werd. Ik moest vaak terugdenken aan Edge of Tomorrow met Tom Cruise dat ik ook een veel te drukke en rommelige film vond. Daarom komt deze film, waarin overigens wel prima geacteerd wordt, slechts aan 3,5 sterren want naar mijn normen de middelmaat is. Hier zat veel meer in

dvdcrusher schreef:

***Bedoel je een vergelijk met ""The Hunger Games"? Dat zijn echt twee volledig op een andere leest geschoeide films!?***

***Moet je ergens op voorbereid zijn om de film goed te vinden? Dat klinkt een beetje als "spoilers".
***
Die schreeuwers werken op de duur potsierlijk en hypothekeren de film in die mate dat de aandacht snel afzwakt.

***Wat bedoel je hiermee? Koppel je hier ook een rentepercentage aan ***

***Wederom een vergelijk wat ik net zoiets vind als mona pudding vergelijken met roggebrood.
***

***Geweldig commentaar! (Serieus erg goed en grappig ( vooral grappig) ) ***

avatar van Smugmarty
Alleraardigste science fiction thriller met leuke karakters en vernieuwende setting.
Ik vond de spelers integenstellig tot andere prima gecast!

Nee hoor hier mogen er 12 van per jaar uitgebdriact worden ik ben altijd te porren voor een X-Men meets The Matrix achtig superhelden verhaal met een gezonde dosis actie.

De "shoot-out" op het einde vond ik minder sterk.
Een 3

avatar van dvdcrusher

Teveel aan de wiet gezeten makker, ik begrijp geen snars van wat je kritiek of wat er moet voor doorgaan moet voorstellen

dvdcrusher schreef:

De film begreep je ook al niet...:)
Ik heb nota bene zin voor zin voorzien van een beetje commentaar, zodat het per geval toegelicht is .
Tip: het is The Hunger Games (en niet Hungry Games).

Ik vond het gewoon grappig hoor > no offense..

Best tof.

Altijd het idee gehad dat dit iets was ala Jumper. Ben duidelijk ook niet de enige, al kan ik me niet meer herinneren of ik zelf ooit de connectie gemaakt heb, of dat ik het ergens gelezen heb en maar voor waar heb aangenomen. In ieder geval, ondanks een aantal gelijkenissen, twee erg verschillende films.

Blij verrast door het stijltje van de film, achteraf pas zag ik dat het van de hand van McGuigan was. Niet zo heel verrassend dus, maar het is wel verfrissend. Verder een verhaaltje dat onderhoudt, maar een beetje aan de melige kant is. Zoals wel vaker met dit soort films, iets té complex terwijl het toch vooral erg onzinnig is allemaal.

Hong Kong is een toffe setting, al vond ik het wel vreemd dat er nogal onbekende acteurs gekozen werden. Push is allicht een voorloper van de China - Hollywood connectie, maar erg veel mensen zal dit in China toch niet getrokken hebben op basis van cast alleen. Weinig bekende gezichten gezien. De Amerikaanse cast wel natuurlijk. Weinig uitschieters maar iedereen deed het wel naar behoren.

Vlot, snel en kleurrijk filmpje. Je krijgt nergens echt de indruk dat het echt geweldig is, maar heb me er geen seconde mee verveeld. Toch maar eens de rest van McGuigan's films opzoeken.

Wat was dit een waardeloze film. Ik dacht op basis van mijn Netflix geschiedenis dat ik deze ook wel kon kijken, maar wat een draak. Er zitten aan het begin en aan het einde wat actieve stukjes de rest is alleen maar geklets over niets.

Het gaat over een koffer die zwart en of rood is met iets daarin dat verschillende mensen willen hebben en die verschillende mensen hebben verschillende gave.

Maar waarom die mensen dat koffertje willen hebben en wat er eigenlijk inzit is mij een raadsel, en het verhaal lokt ook niet dusdanig dat ik het nu echt graag wil weten.

1,5 voor de moeite.

avatar van PEN15
Chris Evans en SF. Ik dacht gelijk aan Snowpiercer. Ai ai ai, wat een gebrek aan lef en uitwerken van een briljant concept vergelijkbaar met In Time. Het enige wat gedurfd was met vlagen de fraaie chartreusetinten zoals in de filmposter. En dat heb ik al bij de toegekende sterren opgeteld. push-over

Tarkus schreef:
Deze film heeft totaal niet gebracht wat ik ervan verwachtte.
Had een veel betere film verwacht, het verhaal is zo verwarrend dat je al na de eerste minuten niet meer weet waar het allemaal om draait.
Ook de superkrachten die de verschillende personages zouden hebben komen maar vaag aan bod en je weet nooit duidelijk wat voor krachten het personage in kwestie heeft.
De locatie, Hong Kong, is dan wel weer prachtig alsook de rol van Dakota Fanning, die hier toch weer alle aandacht opeist en de film toch nog de moeite van het bekijken waard maakt.
Maar een vervolg hoeft niet voor mij, neen hoor....

Heb de film op Blu-ray nu, voor amper 1 €.
En dus opnieuw bekeken, en hij is me toch wel beter bevallen dan de eerste maal.
Was leuk om hem eens opnieuw te bekijken en het verhaal beter te kunnen volgen, dus een iets hogere score is wel verdiend.

avatar van Timothyvdmeer
meerdere malen opgezet maar nooit af kunnen kijken. Die tweeling met dat geschreeuw....zo jammer.

"Wat een puinhoop."
- Lisa

Er gebeurt heel veel en het hoeft allemaal niet. Hele drukke film met een hoop geluidseffecten en comic-achtige scènes en montage zonder een goede verhaallijn. Fanning speelt nog wel oké, maar Belle is een drama. Allemaal gezeur om een koffer met een spuit. Je wordt de hele tijd op het quasi verkeerde been gezet, terwijl al heel snel duidelijk is hoe het eindigt. Typisch Hollywood.

De soundtrack is om kromme tenen van te krijgen. Van die vreselijke uptempo bliepjes om de snelheid van de film te benadrukken, afgewisseld met plotselinge zoetsappige vioolmuziek als er gezoend wordt. Wat een gejank.

Als je houdt van nietszeggende piefpoefactie vast een prima film, maar ik heb me anderhalf uur zitten afvragen waar de fuck ik naar keek. Vanwege de moeite en het geld dat er ongetwijfeld in is gestoken een zeer magere 1,5 ster. Hoe mensen tot 3,5 ster komen is mij een enorm raadsel.

Late toevoeging: o mijn god dat geschreeuw van die tweeling, wat een plaatsvervangende schaamte. Je zal maar gecast worden voor die rol. "Ik heb een rol voor je, echt perfect voor jou! Een schreeuwende Josti waar letterlijk de ogen van uit je kop knallen."

avatar van horizons
Ow, is deze film even onder m'n radar doorgegaan. Leuke "special powers" film. De setting werkt mee in het verhaal evenals de acteurs die leuk bezig zijn. Het blijft allemaal klein qua opzet en dat werkt erg in het voordeel van de film evenals het toepassen van de special effects.

Die twee met de schreeuw vond ik wel humor... zo werden ze ook in beeld gebracht.

Film die ik vond tegenvallen eerlijk gezegd. Het lijkt erop dat de regisseur wat special effects en een concept met wat hoogbegaafden heeft bedacht en daar vervolgens een film omheen heeft proberen te boetseren rond het kindsterretje Fanning tijdens de film 15 jaar oud. Vooral die chinese schreeuwerds kwamen lachwekkend over.

Film zonder echt begin en einde. Vooral het grote middenstuk kabbelt de film wat voort zonder echt een richting te kiezen en doet dan zelfs saai aan. De karakters komen er ook niet echt uit. De film mist gewoon 'elan' zoals dat heet. Maar misschien zijn we te verwend geraakt na diverse blockbusters uit de Marvell en DC-comics koker.

Men had dit beter als TV-serie kunnen uitwerken of zo hoewel ik denk dat dat ook niet meer dan 2 seizoenen zou standhouden.

avatar van IH88
“I don't have to be a Watcher to see where this is going.”

Een wat rommelige maar wel vermakelijke sci-fi film. Vooral het visuele aspect en de setting (Hong Kong) levert prachtige scènes op. Het script maakt een wat gehaaste en onafgemaakte indruk, en ik had het idee dat er heel erg werd gekeken naar een sequel. Het acteerwerk van Evans, Fanning, Belle en Hounsou is degelijk zonder dat er echt iemand uitspringt. Voor de rest is Push een vermakelijke bende rond telepathie, mind-control, mensen die in de toekomst kunnen kijken en heel veel andere gekkigheid

avatar van Woland
Het ziet er leuk uit, maar over het algemeen was dit toch maar een chaotisch rommeltje. Het is een sci-fi film waarbij er allerlei mensen met speciale krachten rondlopen (in de toekomst zien, telekinese, een dodelijke schreeuw, enzovoorts), en waarbij die ook door geheime overheidsorganen achtervolgd worden. Het acteerwerk is nog wel aardig, maar qua plot worden die speciale krachten vooral gebruikt als deus ex machina om allerlei plotholes aan elkaar te vlechten. Of misschien was het wel coherent, maar zo kwam het op mij niet over. Matig vermakelijk.

avatar van Shadowed
Apart.

Uiteindelijk inderdaad een ultiem chaotische, maar ergens toch wel vermakelijke film die wel wat anders is dan een standaard superheldenfilm. Laat je dus niet gek maken door de cast, genre of het verhaal, want dit is nergens bepaald de popcornfilm.

Als film is het allemaal erg afstandelijk. Een hoog tempo in de beelden en erg veel overgangen met een constant nerveus sfeertje, maar voor de rest is het emotioneel nergens echt beklijvend of intrigerend. Maakt ook niet uit, want het geeft deze film wel degelijk een eigen smoel.

Acteerwerk is half. Evans is op de automatische piloot vooral, ik vreesde even voor Fanning in het begin maar naarmate de minuten voorbij tikken werd ze steeds iets beter. Hounsou heeft een wat ondankbare schurkenrol en Belle verslikt zich ook best behoorlijk. Dan nog een klein, maar wel charmant rolletje van Jackson.

Visueel is het allemaal wel knap. Een aantal leuke visuele trucjes het verleden bekijken door te vegen over het glas bijvoorbeeld. En de actie is erg vlot neergezet. Qua superheldenactie wat mild in vergelijking wat er tegenwoordig in de bioscopen draait maar uiteindelijk nog wel vermakelijk gebracht.

Het is wel allemaal erg chaotisch, vooral richting de finale. McGuigan probeert het allemaal ingewikkeld te maken maar het komt er behoorlijk rommelig uit uiteindelijk. Het is gewoon wat slordig gebracht, en de film is rondom het middenstuk, ondanks een redelijk tempo, toch wel saai uiteindelijk.

Maar wanneer de actie wat om de hoek komt kijken leeft de film wel op. Dat heeft hij ook best nodig, want qua thriller is dit niet zo bijzonder. En de sciencefiction bungelt er dus tussen. Maar uiteindelijk geef ik het wel een voldoende.