Slam Dunk Ernest (1995)

Familie / Komedie

geregisseerd door John R. Cherry III
met Jim Varney, Cylk Cozart en Aaron Joseph

Ernest werkt voor een schoonmaakbedrijf bij een winkelcentrum. Zijn collega's zijn hebben een amateur basketbalteam genaamd 'Clean Sweep' en doen mee in het stadsdivisie toernooi. Hij wil dolgraag meedoen, maar ze zien hem niet staan. Als een basketbal-engel Ernest P. Worrell een paar magische basketbalschoenen schenkt, wordt Ernest een basketbal superster. Echter Ernest heeft de neiging om naast zijn schoenen te lopen en dat is ook hier het geval.

avatar van Legan
In iedere Ernest film zit wel een moraaltje, alleen hier in meerdere mate. Gelukkig wordt dat nergens te storend maar vervelend blijft het wel. De cast (de meesten) is in ieder geval wel wat beter en portretteert serieuzere personages. Zonder twijfel een plus. Alleen jammer dat de 'bad guy' en zijn liefje dat ook niet zijn. En ook jammer dat het verhaal weer slap is en niet kan boeien.