The Cat Girl (1957)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Alfred Shaughnessy
met Barbara Shelley, Robert Ayres en Kay Callard

Leonora Brandt is een jonge, aantrekkelijke vrouw, die meent dat zij een vloek heeft geërfd en dat die vloek haar kan transformeren in een wrede, mensetende luipaard. Haar ongelovige psychiater dr. Brian Marlowe probeert Leonora te overtuigen dat dit geloof slechts een bijproduct is van haar woede over haar ontrouwe echtgenoot. Maar haar wraakgevoelens zijn zo sterk, dat die vanuit Leonora's onderbewustzijn het startsein zijn voor de vloek, die niet alleen diegene straft, die haar hebben verraden, maar misschien ook een bedreiging vormt voor Leonora zelf.