Incendiary (2008)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Sharon Maguire
met Michelle Williams, Ewan McGregor en Matthew Macfadyen

Een vader en zijn zoontje bezoeken samen een voetbalwedstrijd. Het noodlot slaat echter toe: tijdens de wedstrijd ontploft er een bom en beiden zijn op slag dood. De moeder blijft verslagen achter, tenminste zo lijkt het. De vrouw (Michelle Williams) heeft die periode ook nog een affaire met een journalist (Ewan McGregor). Zal zij de periode nu gesterkt doorkomen met een andere minnaar aan haar zijde of maakt dit de tragiek alleen maar groter?

avatar van TyphOn
Maquire: van Bridget Jones naar zo iets. Ben benieuwd.

avatar van soom
Ik ben benieuwd naar de samenwerking tussen Michelle en Ewan , die mij in Deception wel aangenaam verrasten. Michelle is sowieso een erg fijne actrice die goed speelt. En inderdaad van de regisseuse van Bridget Jones Diary.

avatar van The Godjoshi
In 1 woord: K*TFILM

The Godjoshi schreef:
In 1 woord: K*TFILM

motiveer dan je beoordeliing, 1 ster slaat natuurlijk nergens op.

zo ken ik er nog een

In 1 woord : Topfilm

(5 sterren) dat is deze film ook niet waard ,maar doe ik alleen om die onbegrijpelijke 1 te compenseren, eigenlijk zou ik 3,5 ster willen geven, gezien afgelopen week in de bios

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
jackowacko36 schreef:

Dat is dus niet de bedoeling. Graag geven wat je vind, geen compensatiecijfers,

avatar van ArcovandenBroek
Zeker een hele aardige film, Michelle Williams en Ewan McGregor acteerden allebei erg goed. Af en toe is het verhaal wat langzaam, maar het pakt je wel beet. 3,5*

SanneW
Het is best een goede film, met een goed boodschap voor beide partijen, zowel terrorisme en de mannen die de aanslagen proberen te voorkomen.
Soms een beetje sloom met de gebeurtenissen en best onvoorspelbare stukken.

Het eind vond ik erg sterk!

Dooz
Vond het best een goede film en goed acteer werk.

avatar van chantal29
mooie film

Bélon
Een lamentabele draak van een film. Zelden zulke onwaarschijnlijke plotwendingen gezien. Het laatste kwartier was echt een martelgang om uit te zitten. Een niet passende combinatie van ingrediënten, op onjuiste wijze bereid, zorgt in dit geval voor een onsmakelijke maaltijd.

Williamq12
De entertainment-waarde vond ik benedenmaats; het filmwerk was naar behoren, het verhaal vond ik ook drama.

Voor het filmwerk: een 2.0

Eerlijk gezegd, er zijn heel veel open vragen na deze film. Heel vage stukken, ... Het plot doet ook erg vreemd, voornamelijk doordat er geen lijn in te trekken valt. Mooi acteerwerk, maar slecht verhaal. totaal; minder goeie film. Een 2,5 omdat er wel heel strak acteerwerk is geleverd.

avatar van ralfsjam
opzich wel een aardig drama, vooral Michelle Williams was leuk om naar te kijken (mooi en goed kunnen acteren) maar waar het begin erg snel ging, ging het na een half uur wat langzaam. ik heb me wel vermaakt.

avatar van Naoom
Jammer, had hier zoveel meer van verwacht.
Goed geacteerd maar werd na het eerste half uur al snel een stuk minder boeiend. Erg jammer omdat ze zoveel meer van dit verhaal hadden kunnen maken, bleef zitten met veel onbeantwoorde vragen.

avatar van Princ3sss
Zeer goede acteerprestaties Soms wat traag en vage stukken.

En dan: Van wie is het kind? Misschien ligt het aan mij hoor

avatar van plompa
Met zo'n cast zou je toch een betere film moeten kunnen maken. Vond M Matig

avatar van plompa
dat kind is natuurlijk van die journalist vanuit dat "fatale" avontuurtje.

avatar van Princ3sss
plompa schreef:
dat kind is natuurlijk van die journalist vanuit dat "fatale" avontuurtje.

Dacht ik al...Sorry!

avatar van arie-lex
viel mij niet tegen, meer drama dan thriller

avatar van RickZ
Brits drama en aanklacht tegen moslim-terorrisme, vormgegeven door een overstuurse moeder. Tja, met het verhaal zelf had zoveel meer gedaan kunnen worden....

avatar van Scorpio11
Ik was er niet zo kapot van.

avatar van erreper
ik ook niet... saai verhaal, ongeloofwaardig acteerwerk.

5, 0 Goede film maakte diepe indruk op mij. Mensen die hier hier een 1 of lager voor geven hebben in mijn ogen geen verstand(zelfs niet van films) Deze film was geen 5 waard maar ik geef toch 5 sterren

avatar van MrCyCrO
Beetje langzame film, maar wel zeer goed geacteerd door de spelers. Had iets meer uitleg verwacht "van waarom het gebeurt is" maar goed zeker de moeite waard 3,5*

Maar ze waren niet eens klaar op de bank, beetje raar dat ze dan zwanger is

avatar van qwatje
zwaar teleurstellende film. Helemaal verziekt door een script dat mank gaat door het hinken op twee gedachten, wordt ik drama of thriller. Geen plot wordt goed uitgewerkt, de relaties zijn gewoonweg zwak weergegeven, essentiele informatie wordt achtergehouden, en het onderzoek waar het op een gegeven moment over gaat verdwijnt zomaar net als de coverup van de overheid. Om maar te zwijgen over de plots zich openbarende zwangerschap, nee de film begint aardig maar is zo na een uur het spoor volledig bijster. 2,5* voor het eerste uur....
gewoon jammer

avatar van james_cameron
Goedbedoelde maar nogal mislukte film, een weinig subtiele aanklacht tegen terrorisme. Williams is redelijk goed in de hoofdrol, maar ze wordt omringd door karikaturen en vergezochte plotlijnen. Nergens voelt het script echt aan, fataal voor een film met een dergelijk onderwerp. Het meest tenenkrommend zijn de voorgelezen brieven aan Osama Bin Laden. Kom toch op zeg...

avatar van Naoom
james_cameron schreef:

Haha, could not agree more

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vlees noch vis.

En dat is jammer want e.e.a. begint veelbelovend. Ook dapper van mevrouw Maquire dat ze na lange tijd bij haar tweede filmpje het over een andere boei gooit. Het eerste filmpje, hoe gemiddeld ook, was immers uiterst succesvol. Anyway, dit was overduidelijk geen succes. En dat zit hem voornamelijk in het feit dat de film wel onderhoudt maar amper weet te raken. Enige balans is ver te zoeken en het verhaal schiet meerdere kanten uit, waarbij het lijkt dat er tot een soort van compromis is gekomen. En zo werd het drama-deel veel te mager en het thriller-deel ook niets bijzonders. Het geheel wordt ook nog eens voorzien van een behoorlijke dosis goedkoop sentiment, inclusief de briefjes aan Bin Laden en het walgelijk zoete einde.

Wat overblijft raakt kant nog wal. De redelijke, maar niet uitstekende, cast ten spijt.

Zeer matig filmpje.

avatar van Saaimen
Verschrikkelijk slecht uitgewerkt deze film.... Heb me mateloos lopen irriteren zeg aan deze film.. Allemaal halve verhalen en inderdaad die brieven aan osama was echt slecht, en heb ook nog steeds niet het idee achter de film gevonden. Jammer want ik ben groot fan van Ewan McGregor maar zelfs hij kon deze film niet naar een hoger plan tillen....

avatar van dionj
Saaimen schreef:

Verhaal is ongeloofwaardig en wel heel ver gezocht. Het begin is nog wel aardig: we zien een duidelijke familiesituatie. Wanneer de de aanslag zich voordoet wordt de rest van de film belabberd. De special effects zijn werkelijk afschuwelijk en de drama-scenes weet absoluut niet te boeien of te raken. Met moeite heb ik de film af kunnen kijken. Op alle vlakken slaat deze film de plank volledig mis. Zelfs Ewan McGregor kan de film niet redden.