• 8.296.571 stemmen

Komedie / Sciencefiction | 86 minuten

Genre: Komedie / Sciencefiction

Alternatieve titels: CJ7 / 長江7號

Oorsprong: Hongkong / China

Geregisseerd door: Stephen Chow

Met onder meer: Stephen Chow

Oorspronkelijke taal: Kantonees

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Cheung Gong 7 Hou

"It's out of this world."

Ti (Stephen Chow) is een arme Chinese arbeider die de hele dag als bouwvakker aan de slag is zodat zijn zoon naar een dure elitaire school kan blijven gaan. Daardoor is hij niet in staat mooie kleren of nieuw speelgoed voor zijn zoon, Dicky Chow, te kopen. Wanneer deze heel graag een CJ1 wil, het meest populaire stuk speelgoed van dat moment, kan zijn vader dat niet voor hem kopen. Ti beproeft zijn geluk op de vuilnisbelt in de hoop dat hij daar iets moois vindt. Hij ontdekt een bolvormig voorwerp dat hij meeneemt voor zijn zoon en CJ7 noemt. Wanneer de bol opeens de vorm van een vreemd soort huisdier aanneemt, kan Dicky zijn geluk niet op.

imageimageimage

avatar van stalinorgel

stalinorgel

De enige èchte pech voor deze film is dat Stephen Chow betere heeft gemaakt.

Toch heeft CJ7 zeker zijn momenten. Soms ontroerend en dan weer ontluisterd hard en bot.

De mix tussen hardheid en komedie werkt hier helaas niet altijd even vlekkeloos zoals in zijn betere films Shoalin Soccer, God Of Cookery en Kung Fu Hustle.

avatar van Goldenskull

Goldenskull

Eerste Stephen Chow voor mij.

Niet voor niets, want zijn films lijken me niet echt interessant en dit smaakt ook niet echt naar meer. Niet dat het nou zo slecht was, maar er zijn gewoon te veel films die hogere verwachtingen koesteren.

Het verhaal is cliché en die pa met zijn wijze levenslessen begon mij ook wat te vervelen na een tijdje. CJ7 is ook wat te veel op kleine koters gericht en bovendien bij vlagen te overdreven dramatisch. Soms wel tussen aandoenlijk en grappig in, maar vaak net wat te simpel en braaf of overdreven geacteerd. En dat die pa weer tot leven kwam, is nou net iets waar ik slecht tegen kan.

avatar van melvddonk

melvddonk

Had deze een week geleden al via de pindakaas binnengehaald, maar toen bleek ik een versie met Engelse dubs te hebben. Weer een andere geprobeerd, weer dubs. Terwijl dat in de omschrijving nergens werd aangegeven. Uiteindelijk was drie keer scheepsrecht, want de derde was zonder dubs. En toen kon ik CJ7 eindelijk gaan kijken.

Wat een fijn filmpje was dit zeg. Ik wist totaal niet wat ik moest verwachten en daardoor was ik compleet verrast door de fijne humor. Ook de personages waren erg goed verzonnen! Het acteerwerk was prima, vooral de kids deden het erg goed. En dat schattige wezentje CJ7! Daar kon ik alleen maar heel erg vrolijk van worden.

Ja, 4*

avatar van The One Ring

The One Ring

Fijne, charmante kinderfilms die zich in ieder geval in het eerste uur mag rekenen tot de betere films gericht op de jongere leeftijdsgroepen. Leuke humor, gefilmd in een goede cartoonstijl en met net genoeg drama om net iets meer te worden dan een gemidelde tv-cartoon. Daarnaast acteren met name de kinderen erg leuk. Het was me overigens niet opgevallen dat zo'n beetje alle jongetjes, inclusief de hoofdrol, gespeeld werden door meisjes. Zeer overtuigend gedaan.

Jammer alleen dat het laatste deel wat minder werkt. De film wordt wat serieuzer met de dood van de vader en dat werkte voor mij niet helemaal in deze cartoony context. Ook heb ik weinig met het hele element van diens wederopstanding met behulp van het ruimtewezentje. Gelukkig zijn de afsluitende scènes wel weer goed te doen.

avatar van Justinw

Justinw

Eens wat anders als de standaard producties uit Hollywood. Maar nog wel wat ruw.

Het is allemaal wat vindingrijker, soepeler en soms wat grover dan de gemiddelde Disney. De stijl waar The One Ring het over heeft is erg goed en past precies bij deze film. Binnenkort maar weer eens een andere Stephen Chow bekijken. Shoalin Soccer heb ik een paar jaar geleden is gezien, maar staat me nog steeds bij.

avatar van FillumGek

FillumGek

Best leuk voor keertje. CJ7 is vooral gericht aan een jongere doelgroep en die vinden het vast nog veel leuker. Toch heb ik me niet verveeld.

Het verhaal is makkelijk, de film valt of staat met het design van het schattige diertje. Gelukkig is dat best goed gelukt. Chow heeft gekozen voor een cartoony stijltje waarbij vooral de gezichtsuitdrukkingen en overdreven reacties er tussenuit springen. Het werkt goed in een luchtig filmpje als dit. De humor vond ik vaak wat flauw en kinderachtig, al is het niet storend.

De kindacteurs deden het leuk. Ik stoorde me in het begin een beetje aan Jiao Xu en dat baasje, maar begon ze steeds leuker te vinden. Opvallend feitje: Jiao Xu - Dicky - is in het echt een meisje. Vraag me af wat de reden is geweest om een meisje te casten. Helaas wordt er richting het einde de verkeerde weg ingeslagen. De dood van Ti riekt naar vals sentiment. Laat een kind hard janken en iedereen vind het toch wel zielig. Wat er vervolgens gebeurd is tamelijk voorspelbaar. De drama deed me niks en Chow had er naar mijn mening verstandiger aan gedaan een leukere situatie te verzinnen.

Toch een leuk filmpje, mede omdat CJ7 mooi is ontworpen en er enthousiast is geacteerd door de kindjes. Echter geen film die ik snel een tweede keer zal opzetten.

avatar van 606

Erg schattige film, en goed geacteerd en soms ook lachen.

Leuk verhaal en het beestje was aanstekelijk.

3,5 ster

avatar van Onslaught

Onslaught

Erg leuke film.

De film kent leuke komische scènes. Er wordt leuk geacteerd en ook CJ7 is ontzettend leuk bedacht. Ook op het gebied van drama weet het toch wel te scoren.

Een zeer geslaagde film, maar ook een film die niet bij iedere Chow liefhebber in de smaak zal vallen, helaas.

avatar van K. V.

K. V.

Deze zonder veel verwachtingen eens bekeken en het was een leuke familiefilm. De film heeft wel wat weg van E.T., maar deze film is veel luchtiger/grappiger opgevat. Er komen heel wat thema's aan bod, zoals pesten, arm zijn, ... zodat de film de meeste mensen wel zal aanspreken, van jong tot oud.

Wel opmerkelijk en 'k had het totaal niet door, maar het hoofdpersonage wordt gespeeld door een meisje ipv een jongen, desondanks was het er zeker niet aan te merken.

De film is soms wat over the top en er zitten ook wel enkele knipoogjes in naar andere films (M.I.), maar 'k vond hem zeker eens leuk om te bekijken. Ook door de redelijke speelduur (86min) verveelt de film niet, het beestje zag er ook goed uit en de muziek was erg opgewekt.

'k heb de oorspronkelijke versie Japanse versie bekeken met Nederlandse ondertitels en denk dat dit ook de beste versie is. Bij de making off waren het Engels gedubde stukjes en die vond 'k minder geslaagd.

avatar van Wouter

Wouter

Geen perfect scenario, maar man wat is die Chow een heerlijke maker.