Austin Powers: International Man of Mystery (1997)

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Actie

geregisseerd door Jay Roach
met Mike Myers, Elizabeth Hurley en Michael York

In 1967 verslaat de Britse geheim agent Austin Powers de meeste handlangers van zijn grote vijand Dr. Evil. Dr. Evil besluit zich in te vriezen zodat Austin hem niet zal kunnen pakken. Austin besluit zichzelf ook in te laten vriezen, voor het geval Dr. Evil ooit weer tevoorschijn komt. Dit is 30 jaar later het geval, wanneer Dr. Evil de wereld met een nucleair wapen bedreigt.

Je houd ervan of je vind het echt helemaal niets. Het toppunt van flauwheid natuurlijk maar ik hou daar wel van. In de andere delen van austin powers komen alleen bijna dezelfde grappen weer voor dus één film was wel voldoende geweest.

avatar van Tieske
Enorm saaie film met domme grappen die niet grappig zijn.
1 ster is genoeg

avatar van Drs. DAJA
In zijn genre in hij goed...

avatar van otherfool
Goedgemutste komedie met hilarische stukken. Helaas was het hierna met de Austin Powers pret wel over... 3,5*.

Een aardige film, maar niet meer dan dat. Geen echte hoogstandjes. Af en toe een snelle lach, maar geen billenkletser.

Wie had dat nou weer gedacht?
Een natuurlijke aversie jegens Mike Meyers heeft er tot vandaag voor gezorgd dat mij interesse in films waarin hij speelt nooit zo groot was.
Onder het mom van "even een half uurtje proberen" heb ik de hele film gezien.
Niet echt een film voor in mijn top 10, maar toch wel vermakelijk hoor.

avatar van Nicolage Rico
Geweldig personage die Austin Powers. De film kent veel flauwe grappen, maar dat wordt grotendeels gecompenseerd door het personage Austin Powers.

3,5 *

avatar van D-ark
Vermakelijk maar te melig om een topfilm te zijn.

film_kaza
ik vond hem erg leuk. nog wel het leukste deel van allemaal.

hij is wel leuk maar geen mega film.

3,5 sterren

Wel geinige film, met leuke humor.

avatar van thunderball
Erg leuke parodie op de James Bondfilms, stukken beter dan de Casino Royale parodie.

Het sterke is dat bijna iedere scene een verwijzing is naar een scene uit een James Bondfilm, leuk voor de fans om ze allemaal te ontdekken.

Myers zet met Powers en Dr.Evil 2 hele grappige, sterke karakters neer, vooral die laatste is schitterend bedacht (duidelijk een verwijzing naar Donald Pleasence als Blofeld in You only live twice!).

Erg vlot gemaakt en zeer grappig!
4 sterren!

avatar van Mescalino
BAH!!! Wat een crap

0.5 ster

BlueSword
wel een aardige komedie, vond alleen goldmember een stukje beter.

De beste van de drie films, bij de volgende twee is het eigenlijk helemaal niet zo origineel meer.

avatar van Kisje
Deze film was super grappig! Is trouwens ook de enigste die ik gezien heb !

3.5 *

Ah deze film heb ik al zo vaak gezien, jammer dat er maar maximaal 3 films zijn. En ik vind het een super film:P

INDERDAAD...Jammer dat we inmiddels zeker weten dat er geen delen meer in deze reeks zullen verschijnen, het zijn hilarische films, authentiek onlogisch en meesterlijk kitsch.
Alle 3 vette 4,5*

Super, mike myers heeft dit weer top neer gezet!!

een 4,5

kArIzMa_TuRk
Jesus Christ boy what did you eat?

TimD
Topfilm, alles klopt, heb me dood gelachen en die dubbelrol van Mike Meyers is hilarisch.

Leuk, leuk en nog eens leuk!
Je blijft lachen!

3.5 ster.

avatar van tukkerstein
Haha,
al een par keer gezien en echt grappig. Met name Dr Evil en Austin Powers zijn het gaafst. En dat begin, bij elke Austin Powers film, echt geweldig. Die muziek, die dansjes en die kop van Mike Myers, geweldig.

avatar van film88888
Leuke parody op james bond met een hele boel leuke grappen waar je echt mee kunt lachen, maar het verhaal was wat minder Myers speelt wel goed, maar voor de rest niks meer. een 3,0

goede film, maar zijn vervolg is beter

Briljante komedie, bij vlagen hilarisch (soms ook flauw, maar da's niet te voorkomen). Het idee van de film is al leuk, de types zijn heel goed neergezet. Ach, het is gewoon lachen geblazen.

Mooiste grappen zijn toch wel dat ze de familie en vrienden van dode vijanden laten zien en dat overrijden van die kerel met die stoomwals (move away man!)!

avatar van Minority_Check
mike myers was te overdreven met zijn rol bij alle delen
sommiege grappen waren ook best dom

avatar van zwartexlola
Vroeger moest 'k er absoluut niets van hebben, want ik dacht 'Zal wel weer domme humor zijn'
Maar, toen heb 'k hem eens gezien en ookal zijn de grappen zó dom, toch vond 'k het wel lachen.

Het verhaal is natuurlijk typisch, en soms maakt de film daar 'n satire op die clichees, wat'k grappig vond.

avatar van tukkerstein
Minority_Check schreef:
mike myers was te overdreven met zijn rol bij alle delen
sommiege grappen waren ook best dom

Al die films bestaan uit overdrijven, daar het gaat zo ongeveer om.

Is wel een leuke film, al vaak gezien, maar de humor blijft leuk!

*3,0

avatar van hellblazer93
Lekker weg te kijken. Grappige humor, al wordt het soms wel heel flauw. Maar toch leuk. 3.0*