• 10.485 nieuwsartikelen
  • 8.959.532 stemmen

Hasta el Viento Tiene Miedo (1968)

Horror / Drama | 88 minuten

Genre: Horror / Drama

Alternatieve titel: Even the Wind Is Afraid

Oorsprong: Mexico

Geregisseerd door: Carlos Enrique Taboada

Met onder meer: Marga López, Maricruz Olivier en Elizabeth Dupeyrón

Gesproken taal: Spaans

Plot Hasta el Viento Tiene Miedo

In een kostschool worden de meisjes gekweld door het streng autoritair regime van de directrice Bernarda, die al haar woede op hen schijnt af te reageren. Lucia, de onderdirectrice, doet daarentegen alles om hun leven zo aangenaam mogelijk te maken en wordt door de leerlingen erg gewaardeerd. Op een nacht lijdt Claudia, één van de studentes, aan een nachtmerrie waarin ze een spookachtige stem vanaf een toren in de tuin haar naam hoort roepen. Wanneer ze er in haar droom heen gaat ontdekt ze het lijk van een meisje dat werd opgehangen. De volgende dag vertelt ze het aan haar klasgenoten, die erg geboeid zijn door het verhaal. Ondanks het uitdrukkelijk verbod van de directrice besluiten ze samen naar de toren te gaan. Alvorens ze echter het geheim kunnen openbaren worden ze betrapt en zwaar gestraft. Ze moeten de hele wintervakantie op de kostschool doorbrengen. Wat zij zich niet realiseren is dat er iets vreselijks op het punt staat te gebeuren.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Wouter

Wouter

Is er een Engels of Nederlands-vriendelijke DVD?

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Wouter schreef:

Is er een Engels of Nederlands-vriendelijke DVD?

Ik heb hem in het Spaans alleen maar achteraf de ondertiteling van het internet kunnen halen.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

Haunted house filmpje in een Mexicaanse kostschool voor meisjes. Film die het vooral van sfeer en visuals moet hebben, want het verhaal op zich zijn nogal pover. Zoals de titel aangeeft speelt de wind een belangrijke rol. Wanneer deze huilt weet je dat er iets staat te gebeuren. Een onrustige geest die soms verschijnt en de bewoners aan het schrikken maakt, een ziel die enkel rust kan vinden als het mysterie naar haar dood kan worden opgelost. We hebben het allemaal wel al gezien. De oplossing nuja eerder de voltrekking van de wraak vond ik dan nog wel fijn bedacht. Het probleem dat het verhaal enkel om dit mysterie draait en men geen 90 minuten lang haunted scènes kan tonen (het zijn er weinig en beklemmend vond ik ze ook niet echt) betekent dat er een hoop filler in zit klagen over het schoolhoofd, roddelen over liefjes en de roddelaarster een beetje jennen met als hoogtepunt dat de meisjes gaan dansen op pianomuziek en eentje zowaar een strip-tease tot op haar sexy lingerie doet. Gemiddeld 7,3 op imdb vind ik toch wel erg hoog. Die zijn ook niet veel gewoon denk ik.