Hasta el Viento Tiene Miedo (1968)

Mexico
Horror / Drama

geregisseerd door Carlos Enrique Taboada
met Marga López, Maricruz Olivier en Alicia Bonet

In een kostschool worden de meisjes gekweld door het streng autoritair regime van de directrice Bernarda, die al haar woede op hen schijnt af te reageren. Lucia, de onderdirectrice, doet daarentegen alles om hun leven zo aangenaam mogelijk te maken en wordt door de leerlingen erg gewaardeerd. Op een nacht lijdt Claudia, één van de studentes, aan een nachtmerrie waarin ze een spookachtige stem vanaf een toren in de tuin haar naam hoort roepen. Wanneer ze er in haar droom heen gaat ontdekt ze het lijk van een meisje dat werd opgehangen. De volgende dag vertelt ze het aan haar klasgenoten, die erg geboeid zijn door het verhaal. Ondanks het uitdrukkelijk verbod van de directrice besluiten ze samen naar de toren te gaan. Alvorens ze echter het geheim kunnen openbaren worden ze betrapt en zwaar gestraft. Ze moeten de hele wintervakantie op de kostschool doorbrengen. Wat zij zich niet realiseren is dat er iets vreselijks op het punt staat te gebeuren.

Is er een Engels of Nederlands-vriendelijke DVD?

avatar van Mac Hammer Fan
Wouter schreef:
Is er een Engels of Nederlands-vriendelijke DVD?

Ik heb hem in het Spaans alleen maar achteraf de ondertiteling van het internet kunnen halen.