Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The Warriors (1979)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Walter Hill
met Michael Beck, James Remar en Deborah Van Valkenburgh

Cyrus, de charismatische leider van de straatbende Gramarcy Riffs, wil de volledige controle over New York. Hij heeft daarvoor de hulp nodig van de andere bendes. Wanneer ze zich verenigen, zijn ze drie keer zo talrijk dan de politie en kunnen ze over de stad regeren. Cyrus maakt zijn plan bekend tijdens een nachtelijke vergadering in de Bronx, waar elke bende negen ongewapende vertegenwoordigers naartoe gestuurd heeft. Iedereen is enthousiast en bereid de krachten te bundelen. Maar dan wordt Cyrus neergeschoten door Luther, de aanvoerder van de Rogues. Hij beweert echter dat de moord door een van de Warriors gepleegd werd. Meteen wordt het bestand opgeheven en de Warriors vogelvrij verklaard.

avatar van stefan dias
Monkey68 schreef:
Die sfeer is inderdaad wel geinig maar voor de rest is het alleen maar rennen-vechten-rennen-vechten-rennen-vechten. Naast films als bijv. Apocalypse Now en Alien (beiden uit hetzelfde jaar) is 2.5 sterren op een max. van 5 eigenlijk nog te veel.

Filmls moeten gewoon goed zijn binnen hun genre (of erbuiten). Vergelijken heeft niet zo veel zin. Een absolute standaard bestaat gewoon niet.

Monkey68
Buiten ieder genre om kan je nog wel op acteerkwaliteiten beoordelen, en dat gaat bij The Warriors nergens over.

avatar van FLH
FLH
Voor het eerst dat ik deze film zie en ik was niet bepaald onder de indruk. Ik kan me voorstellen dat deze film voor veel mensen een jeugdsentiment is, zoals ik rambo heel gaaf vind, maar dit is voor mij nu helaas niet het geval.

avatar van N_SANE
Vannacht deze film eens bekeken op dvd (voor het eerst trouwens) en ik moet zeggen dat het mij toch wel prima beviel.

Natuurlijk zijn de acties niet helemaal om over naar huis te schrijven en naar mijn idee gebeurde er eigenlijk niet zo heel erg veel spannends in (simpel concept over het komen van A naar B en de bijbehorende belemmeringen op die weg), maar de sfeer was heerlijk, de tune was vet en ik heb het met plezier bekeken.

Aanrader, zeker een leuke film om eens gezien te hebben.

avatar van JDSsmetje
In het begin moet je er even inkomen, maar na een tijdje zit je als het ware in de film, en wordt de sfeer enorm intens. Setting en muziek gaan uitstekend samen. Zowel het oog als het oor wordt verwend.

Maar niet vlekkeloos. Het acteerwerk is wisselvallend, de vrouwelijke (bij)rollen zijn overbodig en irritant, en voor de hoofdpersonages probeert men continu sympathie op te wekken. Hatelijk, omdat wat men doet niet goed is.

Maar ja, de gewelddadige scènes zijn memorabel, het tempo is snel, en de film is meeslepend. Een bijzonder prettig kijkgenot gegarandeerd!

Zeer goede film. Vooral voor zijn tijd, maar ook nu is hij nog goed te pruimen. De sfeer, acteerprestaties en verhaallijn zijn dik in orde. Dat er bendes met clownmaskers, met rolschaatsen en dames een rol spelen in de film komt nu een beetje oubollig over, maar dit heeft geen negatief effect op het geheel. Ik heb de film 20 jaar niet gezien, maar vond hem eigenlijk nu nog beter dan toen. In die tijd vergeleek ik hem te veel met escape from New York.

avatar van Le Professionnel
Mooie jeugd nostalgie de sfeer en de settings zijn super.

avatar van Culemborg
come out and playyyyeeeeeeeee

avatar van Waackx
Als je de film nu bekijkt komt het knullig over, maar ondanks dat: een apart maar mooi sfeertje (met een mooie beginscene waarbij je een verlichte reuzenrad ziet in de nacht en met die creepy muziek eronder), goed acteerwerk en een paar steengoede scenes er tussen.Was bovendien een van de weinige films die naar game werd gebracht; die zeer goed en succesvol was.het enige smetje van de film vind ik dat andere gangs wat simpeler bedacht zijn de originele Warriors, je hebt ook een gang die de The Baseball Furies heten en zien er precies zo uit als ze klinken een gang die honkbaloutfits draagt en knuppels hun wapens zijn, oftewel wel erg simpel maar ok.Het begin en het einde zijn erg sterk het middelstuk is iets minder van kwaliteit maar deze film heeft zo'n een eigen stijl waardoor het wel een 70-jaren klassiekertje is geworden.
Ja ik ben een groot fan van the Warriors, zowel van de film als het spel voor de PS2.

avatar van supadragon8
leuke sfeer, alleen ik vond het verhaal wat langdradig en de vecht scenes stelde weinig voor.
2.5

Dit is nou zo'n film om lekker weg te kijken.

Heb em nu weer gezien en hij blijft goed.

avatar van brucecampbell
Als kind vond ik dit een erg coole en stoere film, maar 30 jaar na datum blijft daar bijna niets van over. Een film over straatbendes die mekaar naar het leven staan maar waarin amper een druppel bloed te zien is en acteurs die lijken te zijn weggelopen uit één of andere homobar, vooral Michael Beck als bendeleider, dat leek nergens op. Enkel James Remar kon me een beetje overtuigen.
De spanning was ook ver te zoeken en het het happy end is om te kotsen.

brucecampbell schreef:
het happy end
?

Prudh schreef:
?

Voor The Warriors dan toch..

avatar van Prudh
Nou ja, ik vond het toch best deprimerend. Tuurlijk, het gros leeft nog, maar de quote "This is what we fought all night to get back to?" is wel erg veelzeggend natuurlijk. Sterk contrast ook uiteindelijk tussen die yuppiekinderen en zij zelf.

avatar van brucecampbell
Michael Beck leek wel zijn tekst af te lezen, het leek op een standbeeld dat kan praten...

avatar van Prudh
Vond hem nog niet eens de slechtste acteur Maar daar hebben we het niet over toch?

avatar van brucecampbell
Nee, maar het deed wel mee de film teniet. Misschien heb ik de film verkeerd geïnterpreteerd, ik had het op stripverhaalniveau moeten zien. Nu was mijn verwachting totaal anders, meer een brutalere en spannende film. Tja, een film valt of staat grotendeels met verwachtingen.

avatar van Prudh
Vind je de slechte acteerprestaties stiekem niet een beetje passen bij de sfeer van seventies neoncheese en foute kostuums? En hoe cheesy de film verder ook wordt vind ik de serieuze ondertoon echt een meerwaarde voor het verhaal. Onopgedrongen drama omdat het maar mondjesmaat wordt toegepast. De scènes tussen Swan (Beck) en die griet zijn voor de nuance minstens zo goed als alle gevechten, ook al acteren ze niet al te best. Een film die dus vooral op sfeer drijft!

Het begin alleen al !

avatar van brucecampbell
Ik zal deze nog wel eens een kans geven in de nabije toekomst.

Enorme tegenvaller.

Je kunt deze film de hemel inprijzen omdat hij wellicht een 70's sfeer bevat. Voor mij is dat geen enkele reden om deze film goed te vinden. Naar mijn idee probeert deze film toch enigszins sirieus over te komen en is het de bedoeling dat die verschillende gangs toch een beetje stoer zijn. Dat was totaal niet het geval en het leek eerder op een dagje carnaval dan een echte ghetto. Ik vond ze er allemaal erg ongeloofwaardig uit zien.
Die Orphan groep met hun groene shirtjes en spijkerbroeken: allemaal zagen ze er precies hetzelfde uit en ze kwamen erg zwak over. Stonden ze daar op de stoeprand alsof ze heel wat voorstelden. Vervolgens rennen die mietjes naar binnen om versterking te halen en ze komen er tien minuten later pas weer uit. Komen ze heel keurig aanlopen en blijven dan weer precies aan de overkant staan, om dan afgeschrikt te worden door een molotov-cocktail.
De honkballers met hun schmink waren ook een bende aanstellers. Ze rennen achter de Warriors aan en laten zich met hun knuppels gewoon afmaken in dat parkje.
Dan had je nog de stoere boys in tuinbroeken met lange haren. Ga terug naar de boerderij zeg, ook zij dachten dat ze heel wat waren toen ze daar met hun handen over elkaar stonden op Union Station.

The Warriors wordt een keer aangevallen door een overvol busje met boze mensen. Misschien zou dat busje langzamer gaan omdat er zoveel mensen in zitten maar dan stappen ze toch uit en gaan ze zelf toch ook gewoon rennen! Daarna steekt er nog een lid van de Warriors zijn middelvinger op en die hadden ze toen ook gerust kunnen pakken.

Dan had je ook nog die undercover politievrouw op dat bankje. Sure... je gaat daar echt zitten wachten op wat criminelen die voorbij komen lopen. En aangezien die politiewagen niet meteen ter plekke was had zij gerust mee genomen kunnen worden of een kogel door haar hoofd kunnen krijgen. Sloeg nergens op. Daarna lopen Swan en de twee andere leden verder en even later besluiten die twee om toch maar een kijkje te gaan nemen. Swan loopt liever door in z'n eentje over de straten om zijn leven te riskeren want hem kan toch niks overkomen.

Dan had je ook nog die lelijke overgangen met die schuivende beelden.

Leuk idee, met die verschillende groepen. Had best potentie gehad als ze het wat beter uitgewerkt hadden. Nu is het gewoon een flop en voor mij geen fijne film om te kijken.

Ik vind hemm zwaar overrated totaal nix voor mij dit.

avatar van Metalfist
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle

Het was al meer dan 2 jaar geleden dat ik The Warriors ooit nog had gezien. Toen stond de film nog op een derde plaats in mijn top 10 maar ondertussen was hij zonder enige herziening naar de eerste plaats geslopen. Hoe meer ik erover nadacht, hoe beter ik hem vond en hierdoor steeg hij elke keer een plaatsje. Nu ik praktisch in elke aflevering van Dexter (althans toch in seizoen 1) de geweldige James Remar terug zie, begon het dus weer te kriebelen. De DVD ligt hier al jaren in huis en was het dus een kleine moeite om me weer te laten onderdompelen in het donkere straatbeeld van The Warriors.

En wat een sfeervol beeld is dat toch geworden. Ik heb hierna nooit meer iets van Hill gezien maar misschien moet ik er toch maar eens achter gaan want hij kan zo ontzettend goed sfeer scheppen. Het begint al bij de openingsscène met het met roze neon verlichte reuzenrad tegen de pikzwarte nacht. Die paar seconden zetten al meteen de toon van de film en het laat je ook werkelijk nooit meer los. Ik ben sowieso wel voor dit soort films te vinden waar een kleine groep het moet opnemen tegen sterkere machten. En de film brengt dit dan ook uitstekend naar voor. Er word geprobeerd om van de Warriors een bende te maken waar de loyaliteit en samenhorigheid het belangrijkste is wat er bestaat en hiermee krijg je toch een zekere vorm van sympathie met de bende. Het zijn allemaal stuk voor stuk crooks maar om het met zijn 9 (al zitten ze na een kwartier al wel zonder leider) tezamen op te nemen tegen een hele hoop andere bendes, daar kun je mij altijd wel voor vinden. De adrenaline stroomt door de aderen, de spieren zijn gespannen en na een hoop tactiek, beginnen ze toch te vechten om thuis te geraken. Het wordt allemaal zo heerlijk opgebouwd dat de tijd gewoonweg voorbij vliegt. Walter Hill laat op een eenvoudige manier een tegelijkertijd futuristisch maar ook hedendaags tijdsbeeld zien en de manier waarop is geniaal. De muziek zorgt trouwens ook voor een nog betere sfeerschepping. De jaren '70 nummers, de beginnende jaren '80 synthesizers, ... Vooral in combinatie met de DJ zorgt dit voor vaak erg memorabele scènes, ik moest trouwens echt vaak aan Reservoir Dogs denken met de DJ.

Qua verhaal kan ik me voorstellen dat er mensen dit niets vinden. The Warriors gaat niet om de dialogen en zeker en vast ook niet om het geniale plot maar gewoon over een groep kameraden die proberen thuis te geraken. Gebaseerd op de roman van Sol Yurick, die het verhaal op zich dan weer baseerde op een verhaal van een Grieks leger dat zich opeens in het Perzische kamp bevond in 401 voor Christus, wordt er een erg vermakelijk plot gecreëerd. Natuurlijk zijn er hier en daar een paar minpuntjes zoals het feit dat met een eerste kijkbeurt de verschillende Warriors nogal lastig uit elkaar zijn te houden maar wanneer je er je aandacht goed bijhoud, dan is er geen probleem. Velen vinden de romance tussen Swan en Mercy zo slecht maar eerlijk gezegd, dat snap ik niet. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat deze zich tussen Fox en Mercy ging afspelen maar doordat de twee acteurs het totaal niet met elkaar konden vinden, werd Swan er bijgehaald. Maar de romance past er voor mij werkelijk perfect in. De scène waar Swan en Mercy in de metro zitten en er een koppel bij komt zitten is dan ook subtiel in zoveel manieren. Mercy die de ogen sluit in de hoop dat het picture perfect koppeltje weg is, haar hand die langst haar haar strijkt en dan de bruuske reactie van Swan die dit tegen houd, ... Neen, ik ben blij dat dit niet is gesneuveld in de montagetafel. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de alternatieve versie waar de introductie een stuk langer is dan hier.

Er waren trouwens wel serieus wat problemen gedurende het opnemen van de film. Doordat alle scènes (met uitzondering van het gevecht in de mannentoilet) zich effectief op de straten van New York afspeelt, waren er heel wat problemen met de echte bendes van toen. Materiaal is meerdere keren kapot geslagen en op een bepaald moment is er zelfs een bende ingehuurd om de toestellen te beschermen. Maar dat waren niet de enige problemen met de bendes. Neen, ze deden vaak hun best om de film tegen te houden en te saboteren omdat er één van hun rivalen wel in voorkwam en zij dan weer niet. The Homicides (wat een echte bende was) konden het ook niet verdragen dat er iemand met andere kleuren over hun turf rondliepen dus moest er worden opgepast dat er niemand van de set verdwaalde... Walter Hill en zijn team hebben dus erg hard afgezien maar volgens mij brengt dit de film juist nog een beetje dichter bij de grens van authenticiteit. Over het logo van The Warriors is ook nog wat te doen geweest doordat het afgeleid is van een foto van een motor die door een Hell's Angel was gemaakt. De Angels staan er om bekend hun logo's nooit te laten gebruiken voor andere doeleinden dan voor hunzelf dus dat zorgden ook voor een paar rellen.

The Warriors zijn stuk voor stuk fantastische personages. Ik heb me daarstraks eens in het begin van het script verdiept (dat trouwens te downloaden is via de officiële website van de film) en daaruit blijkt al dat het gewoon geweldige types zijn. Natuurlijk zijn ze allemaal ietwat stereotiep maar who cares? Ze worden dan ook allemaal ontzettend goed neergezet door de cast en het verbaast me dat er eigenlijk voor de rest zo bijzonder weinig van is terecht gekomen. Michael Beck is een uitstekende War-Chief en vult de rol van Swan dan ook met verve in, jammer dat Xanadu zo hard is geflopt want dat is wel de doodsteek geweest voor zijn carrière. Deborah Van Valkenburgh heeft trouwens wel ontzettend hard afgezien tijdens het maken van de film. Ze heeft haar pols gebroken in de scène waar Fox voor de trein wordt gegooid door de agent doordat Fox haar hand niet losliet, ze zat zelfs even in de plaaster maar dat is subtiel opgelost door haar zogezegd offscreen een jas te laten stelen waardoor ze haar arm kon verbergen. James Remar is denk ik nog wel degene die het verste van al is geraakt. Geweldig charismatische acteur die jammer genoeg nooit echt een algemene waardering heeft gekregen. Ontzettend jammer dat Dorsey Wright, die de rol van leider Cleon vertolkt, het al zo snel moet afleggen want ook hij speelt een uitstekende rol. Eigenlijk zijn alle 9 leden van The Warriors uitstekend gecast. Ik vond het dan ook raar dat Thomas G. Waites (Fox) niet op de credits verscheen maar dat is blijkbaar te wijten aan het feit dat hij continue discussieerde met Hill, totaal geen chemistry had met Van Valkenburg en doordat hij ook een ontzettend moeilijk karakter had. Hill heeft er nog altijd spijt van dat het zo slecht ging met Waites en dat hij hem er dus noodgedwongen heeft moeten uitschrijven. Hierdoor maakte Waites de film technisch gezien niet mee af en verschijnt hij dus niet op de credits. Eigenlijk is er wel wat aan het script verandert want normaal gezien gingen er veel meer leden dood. Zo stierf Cochise normaal bij de Baseball Furies, Vermin bij de Lizzies en werd Swan gekidnapt om op het einde terug te komen in het gevecht met de Rogues. Terry Michos, die Vermin speelt, heeft er zelfs eigenhandig voor gezorgd om het script te veranderen doordat hij het personage veel interessanter maakte dan dat eigenlijk in het script stond! Geweldig ook om David Patrick Kelly uit Twin Peaks hierin te zien verschijnen. Eervolle vermelding ook nog voor Roger Hill (geen familie van de regisseur) voor zijn fantastische vertolking van Cyrus. Hij heeft maar erg weinig screentime maar hij zet het personage van Cyrus zo overtuigend neer... Daar had de originele acteur, een effectieve bendeleider, niets aan kunnen verbeteren. Als hij had kunnen meedoen want hij is een korte tijd voor het filmen opeens mysterieus verdwenen.

Pfoeh, dit is toch een heel stuk langer geworden dan ik oorspronkelijk bedoeld had maar The Warriors is gewoon zo een fantastische film! Ik kan hier uren over blijven doorgaan en ik moet echt wel eens het boek van Sol Yurick te pakken krijgen, lijkt me erg interessant. Soit, de sfeer is meer dan uitstekend, het verhaal is vlot en kent een aantal vermakelijke scènes en de cast doet gewoon uitstekend werk. Terecht de nummer 1 in mijn top 10 en verbazingwekkend dat dit niet in de top 250 terecht is gekomen.

avatar van Metalfist
Een ietwat late reactie maar op een paar puntjes ben ik het toch niet eens met John Lee Hooker

Dat ze dezelfde kleuren dragen dat lijkt me nogal logisch, het is een bende en die moeten zich toch uniek kunnen identificeren ten opzichte van andere bendes? Zo had iedereen wel zijn eigen uniform (de Warriors hadden hun leren vest met logo, de Baseball Furies hadden de schmink en het baseball pak, ...) dus ik snap eigenlijk niet waarom je hier over valt. Ook bij het tweede gedeelte stel ik me nogal wat vragen doordat het toch overduidelijk wordt geïnsinueerd dat de Orphans effectief niets waard zijn? Het zijn een bende losers die zelfs niet zijn uitgenodigd op de bijeenkomst van Cyrus. Gewoon een bende wannabe's die nieys waard zijn. De enige reden waarom ze aanvallen is om indruk te maken op Mercy want zij stookt de leider van de Orphans op.

Toegegeven, het gevecht met de Baseball Furies had beter gemogen maar het is gewoon een man tegen man gevecht. Er is van in het begin van de film gezegd dat Ajax niet slim is, niet tactisch is en een veel te grote mond heeft maar hij zit bij de 9 afgevaardigden doordat hij een uitstekend goed kan vechten. Hij is vast en zeker niet de enige in heel de Warriors bende die een goed potje kan vechten maar er is een reden waarom hij is gekozen, simpelweg doordat hij de beste op dat gebied is. Daardoor vind ik het ook totaal niet ongeloofwaardig dat hij effectief wint.

En dan opnieuw een verwijt over de outfit van de bende? Ik snap echt niet waarom je hier zo negatief over bent, iedereen moet toch enigszins onderscheidbaar zijn? En ze waren ook heel wat maar worden door de Warriors tactisch in de val gelokt. Ze waren zeker dat ze gingen winnen doordat ze met meer waren maar in de beperkte ruimte van de wc hadden ze daar geen voordeel. Het is ook niet dat de Warriors nooit klappen krijgen dus het was een eerlijk gevecht.

Het eerste gedeelte snap ik niet goed maar Ajax, de Warrior die zijn middelvinger opsteekt, krijgt wel bijna een stuk hout op zijn kop kapotgeslagen. Hij slaagt er alleen in om het te ontwijken.

Over dat van die agente heb je wel enigszins gelijk maar ik heb het vermoeden dat er een verkrachter opereerde in dat bos (de vrouw zegt ook iets in de trend van "You're days in this parc are over") wat op mij overkomt dat het daar wel meer gebeurde. De politiewagen ga je natuurlijk niet vlak naast het bankje zetten want dan heeft de verkrachter dat ook wel gezien.

De reden dat Swan doorloopt is doordat hij genoeg heeft van Ajax. Cleon heeft Swan als tweede in command aangesteld en dat was absoluut tegen de zin van Ajax. Het is in het begin van de film tot een confrontatie gekomen en Swan was dat nog altijd niet vergeten. Snow en Cowboy volgden hun leider toen die doorging maar Cowboy was niet vergeten dat Ajax hem in het gevecht van de Baseball Furies heeft gered. Hierdoor gaat hij dus terug voor Ajax. Maar die was ondertussen al opgepakt en omsingeld door een hele hoop politie dus was het extreem moeilijk om hem vrij te krijgen. Toen wist er trouwens ook nog niemand dat ze werden gezocht voor de moord op Cyrus dus het lijkt me dat ze dachten dat Ajax zich wel kon redden. Swan is trouwens ontzettend tactisch ingesteld en weet dat hij alleen misschien zelfs meer kans maakt om aan Union Station te geraken dan met de rest.

Mercy kwam er ook uit het niets bij. Na een korte woordenwisseling gaat ze vrijwillig mee op pad met de Warriors alsof niks anders te doen heeft. En natuurlijk vormen zij en Swan een koppeltje. Ook die meidengroep, The Lizzy's (?), mistte zijn doel. Geen van alle zag er fatsoenlijk uit en vechten konden ze ook niet.

Mercy was haar tijd bij de Orphans zo beu als koude pap en zag een kans om te ontsnappen dus op zich is het niet zo vreemd dat ze zich meteen bij een echte bende aansluit in plaats van bij de Orphans te blijven. The Lizzies vond ik anders wel een aangename afwisseling tussen al die venten. Ik ben wel verbaasd dat je blijkbaar een hele hoop fotomodellen verwachtte? Het is en blijft de achterbuurten van New York dus het lijkt me logisch dat het niet allemaal mooie frisgewassen types zijn. Het vechten vond ik trouwens niet zo stom overkomen

Metalfist schreef:

Oke het zijn een stelletje wannabees, daar kan ik me nog in vinden. Maar ze werden voorsteld als een gang en het leek alsof ze ook gewoon hun eigen aandeel wilden hebben. De boodschap dat die Orphans gewoon een stelletje nerden zijn is niet echt loud en clear overgekomen.

Metalfist schreef:

Mwa... dat vind je toch wel vaker terug in films. De 'held' is beter en heeft meer in z'n mars, en maait dan zonder al te veel moeite wat badguys neer. Niet veel aan eigenlijk.

Metalfist schreef:

In real life zagen ze er echt niet zo mooi uitgedost uit, want voor wie zouden ze dat doen? Er zaten geen scheuren, vuiligheid of bloed in hun kleren. En ik denk ik niet dat íedereen precies hetzelfde pakje aantrekt. De ene heeft bijvoorbeeld een honkbalbroek met een wit shirt, de andere heeft alleen een vest en iemand anders heeft wat bandana's ofzo. Ik vind ze er maar kinderachtig uit zien en allesbehalve bedreigend.

Metalfist schreef:

Ik bedoel dat ze de Warriors gerust hadden kunnen pakken. Ze reden met een busje achter hun aan, maar rennen gaat veel sneller...? Áls dat kwam doordat het busje overval met mensen was, dan hadden ze ook gewoon eraf kunnen springen en hun achterna kunnen rennen. Bovendien vond ik het dom dat ze geen pistolen bij zich hadden.

Metalfist schreef:

It makes no sense dat die vrouw daar undercover op dat bankje gaat zitten om haar eigen leven op het spel te zetten en om zelf misschien ook wel verkracht te worden. Had makkelijk gekund, aangezien de politie haar niet 1,2,3 kon helpen.

Metalfist schreef:

Je kunt het tactisch noemen, maar ik denk dat je altijd sterker staat met een groep in plaats van alleen. Hij viel sowiezo op want er was geen hond op straat en ze kenden hem nog.

John Lee Hooker schreef:

Ik weet niet hoe ze het nog duidelijker hadden kunnen aangeven. De leider is een idioot en het wordt ook door Swan gezegd dat de enige reden dat ze niet beginnen vechten te wijten is aan het feit dat ze maar met 8 zijn en tegen een bende van 30 (of het nu idioten zijn of niet) daar hadden ze kunnen verliezen. Als de Warriors echt schrik hadden gehad, dan hadden ze hun kleuren wel afgedaan zoals hen werd voorgesteld.

Als je het zo vaak tegen komt, dan vraag ik me af waarom het dan persé hier als een negatief punt wordt gezien.

Dus de bende op de rollerblades zagen er te deftig uit en de Lizzie's te vercrackt? En niet iedereen heeft toch hetzelfde pakje aan? Er zijn genoeg verschillen in de outfits te vinden maar ik denk dat ik je opmerking verkeerd begrijp.

Tjah, als je eerst moet stoppen om er volk af te laten dan lijkt het me nogal duidelijk dat ze de achtervolging helemaal kunnen staken. Ik denk dat er maar weinig bendes zijn die pistolen hadden. Ten eerste was er de overeenkomst om niemand af te maken dus de 9 afgevaardigden hadden geen wapens bij maar als ik de Turnbull AC's bekijk, dan krijg ik de indruk dat het niet echt pistooltypes zijn. Het zijn dikke, kale skinheads die er maar al te graag man tegen man op los gaan. Al kan ik dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen dus je kunt wel gelijk hebben. Al lijkt het me ook wel extreem moeilijk om deftig te kunnen schieten als je in een rijdend en overvol busje zit met allemaal joelende mensen.

Dus undercover agenten bestaan helemaal niet? Het is toch echt niet de eerste keer dat een agent zijn leven op het spel zet.

Maar het gaat niet om het feit dat je met een groep sterker staat, ze moesten allemaal aan een metrostation geraken en dat gaat nu eenmaal makkelijk alleen dan met een groep.

De manier waarop Mercy vertrok was echt niet logisch, opeens ging ze er vandoor. Je wist ook helemaal niet hoe de verhoudingen tussen de Orphans en Mercy lagen, buiten dat dialoog om. The Lizzys kwamen die leden van de Warriors versieren, dan kunnen ze er toch enigszins fatsoenlijk uitzien lijkt me. Je hebt gelijk, het is een ghetto maar de rest van de film ziet er ook niet echt goedkoop uit dus waarom zou je die meiden er dan wèl zo vercrackt er uit laten zien...

De verhouding van Mercy en de Orphans spreekt boekdelen in de korte dialoog die ze hebben. Lijkt me onnodig om dat nog verder te gaan uitbreiden. Mercy is iemand die bescherming zoekt bij de plaatselijke bende, daar komt ze een betere bende tegen en kiest daarvoor. Ik vind trouwens echt niet dat de Lizzie's er zo ontzettend veel slechter uitzien dan andere types doorheen heel de film. Het lijkt me ook dat de Warriors nu niet echt kieskeurig zijn op het gebied van vrouwen en pakken wat ze pakken kunnen.

Metalfist schreef:

Maar dat betekend niet meteen dat de Orphans een stelletje losers zijn. De Warriors kunnen zich ook gewoon erg goed voelen.

Eigenlijk kan ik dat nooit echt waarderen, van die vechtscènes waarbij je het einde al kan voorspellen: een paar lijken op de grond. Als het een beetje leuk uitgewerkt wordt dan kan ik het nog door de vingers zien maar het was hier erg mager.

De leden van een groep zagen er precies hetzelfde uit. Die rollerblades hadden allemaal een tuinbroek, lang haar en de kleuren van de truien hadden ze precies afgewisseld met rood, blauw, groen, geel, etc. Dat is gewoon té nadrukkelijk waardoor ik het niet meer sirieus kan nemen.

Ik heb wel degelijk wat pistools aangetroffen, al was het misschien niet bij díe bende. Naar mijn idee hadden ze die kans gewoon moeten benutten toen ze met de busje eraan kwamen rijden, ze lieten de Warriors gewoon ontsnappen.

Dat zeg ik niet. Er bestaan wel degelijk undercover agenten, maar het lijkt me sterk dat je zo'n groot risico moet nemen om een verkrachter op te pakken. Dan hadden ze beter wat undercouver-agenten in een normale auto als back-up in kunnen schakelen.

Waarom kan dat makkelijker alleen?

Ik vond de manier waaróp een beetje vreemd maar oke, dat valt dan nog te begrijpen.

Ze waren niet echt aan het feesten ofzo, ze waren zelfs wat vrienden kwijtgeraakt. Ik vind het niet echt een situatie om met van die schrale wijven aan te pappen.

avatar van Metalfist

Maar de Orphans zien er gewoon ontzettend hard als een bende losers uit. De manier waarop de leider zich direct laat verleiden om zich te bewijzen ten opzichte van het enige vrouwtje in de bende. Ze worden ook niet uitgenodigd voor de toespraak van Cyrus, terwijl ze erg dicht bij zijn turf zitten maar ze worden gewoon als waardeloos beschouwd. De Grammarcy Riffs vinden hen zelfs niet waard om de Orphans in hun netwerk op te nemen.

Dan kun je beter de helft van alle films die er ooit gemaakt zijn gaan mijden.

Dit is toch wel erg flauw. Omdat ze toevallig allemaal eenzelfde soort uniform hebben, kun je hen niet meer serieus nemen?

De enige pistolen die ik heb ontdekt zijn in het begin bij de toespraak van Cyrus en bij de Lizzie's. De Turnbull AC's hebben wel degelijk hun kans gewaagd maar verloren.

Dat zeg ik niet. Er bestaan wel degelijk undercover agenten, maar het lijkt me sterk dat je zo'n groot risico neemt om een verkrachter te pakken. Dan hadden ze beter wat undercouver-agenten in een normale auto als back-up in kunnen schakelen.

Maar je zit in een park, een auto dicht bij de vrouw had toch keihard opgevallen? En ik vind het raar dat je het risico zo groot vind. Een misdadiger moet gepakt worden, of het nu een terrorist is of een kruimeldief.

Waarom kan dat makkelijker alleen?

Omdat je als je alleen bent, je je makkelijk kunt verstoppen in tegenstelling tot met een hele groep. Je trekt ook veel meer de aandacht wanneer je met zijn drieën ligt rond te sluipen dan alleen.

Ze wisten nog altijd niet dat er een prijs op hun hoofd stond en kwamen als eerste aan bij het Union Square station waar ze met gemak naar huis konden geraken. In de bendewereld gebeurt het wel meer dat ze vrienden kwijt geraken maar ze vertrouwden erop dat iedereen wel sterk en slim genoeg was om zelf thuis geraken. Vandaar ook de verrassing van Vermin en Cochise wanneer Cowboy en Snow aan het station komen zonder Swan.

Metalfist schreef:
Dan kun je beter de helft van alle films die er ooit gemaakt zijn gaan mijden.

Ik zeg dan ook: als ze een beetje leuk uitgewerkt zijn is dat niet erg.

Ja, dat heeft eigenlijk een best grote invloed omdat je ze alleen maar ziet en er verder niks over uitgelegd wordt.

Ik vind het maar 'n slechte poging.

Dus jij vind het wèl normaal dat een mevrouw haar leven op het spel gaat zetten met het doel om een verkrachter te berechten? Ze zat in haar eentje op een bankje in een stad vol criminaliteit.

Maar iedereen was op zoek naar de Warriors. Als ze dan zo'n kerel met een leren vestje tegenkomen reageren ze echt wel. Wat wil Swan beginnen tegen een gang die net om de hoek komt...

avatar van Metalfist
Ik vind het maar 'n slechte poging.

Daar verschillen we dus in

Ik zou het zelf nooit doen maar ik begrijp het wel. Er was nog altijd back-up maar de reden dat ze zo paniekerig op haar fluitje bloes was doordat ze Ajax zijn reactie niet had verwacht.

Dan kan hij nog altijd gaan lopen en rap ergens binnen gaan, een schuilplaats voor één man blijft simpeler te vinden dan voor een hele bende.