Doctor Strange (2016)

3,43

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Scott Derrickson
met Benedict Cumberbatch, Chiwetel Ejiofor en Rachel McAdams

Wanneer zijn carrière als chirurg voorbij is, gaat Stephen Strange op onderzoek uit naar het mystieke. Tijdens zijn zoektocht ontmoet hij een tovenaar, the Ancient One, die hem niet alleen beter maakt, maar hem ook magische krachten geeft en leert te beheersen. Al snel moet hij deze magie gebruiken om de aarde te beschermen tegen kwaad uit andere dimensies.

• vanaf woensdag 8 maart te huur
  • vanaf woensdag 8 maart te koop op dvd en blu-ray

128 BERICHTEN 40 MENINGEN
avatar van -jack_sparrow-
geplaatst: 27 oktober 2016, 08:54 uur [permalink]
film reviews in 100 woorden: Doctor Strange (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be
ps. Ik ben geen professionele schrijver of criticus, ik ben maar een movie geek met een laptop.

Ook Doctor Strange beschikt over dezelfde formule die we tegenwoordig in elke superheldenfilm zien, maar deze word nu gepresenteerd op een uiterst creatieve en unieke manier. Visueel behoort deze film tot één van de sterkste Marvelfilms tot nu toe. Het verhaal is interessant genoeg, misschien niet zo bijzonder uniek maar de film draait vooral rond de magie, het spektakel en het personage van Stephen Strange. Cumberbatch geeft uiteraard een sterke prestatie als de egocentrische dokter met mystieke krachten en gevatte opmerkingen. Doctor Strange is een entertainend visueel schouwspel dat wederom aantoont dat superheldenfilms nog altijd origineel en uniek kunnen zijn.

avatar van Rvdz
geplaatst: 27 oktober 2016, 12:27 uur [permalink]
sonyjh schreef:
ook de moeite als je de serie niet gevolgd hebt?

Ja, zeker. Een paar verwijzingen naar andere Marvel-karakters krijg je dan misschien niet helemaal mee, evenals het stukje na de credits, maar hij staat redelijk op zichzelf.

avatar van -jack_sparrow-
geplaatst: 27 oktober 2016, 12:52 uur [permalink]
Rvdz schreef:

Helemaak akkoord ... Ik was zelfs onder de indruk van het feit dat er zo weinig verwijzingen waren naar de andere Avengers!

avatar van aSMoDeuS
geplaatst: 27 oktober 2016, 15:38 uur [permalink]
Zoals Padd0 al opmerkte: haal de special effects weg en je houdt geen film meer over.

Vermakelijk, maar slecht.

avatar van MrEd
geplaatst: 27 oktober 2016, 18:54 uur [permalink]
aSMoDeuS schreef:

Vermakelijk, maar slecht.

En wanneer had hij die opmerking gemaakt?

avatar van zoutzak
geplaatst: 27 oktober 2016, 19:30 uur [permalink]
This stuff is hilarious! roept Stan Lee die The Doors of Perception leest terwijl door het busraam naast hem de wereld elegant in elkaar krult. 😂

Dan weet je dat de makers daadwerkelijk trippy intenties hadden bij het maken van deze strange film. En daarin zijn ze op meerdere (bewustzijns)niveaus geslaagd. De eye popping CGI springt uiteraard in het oog. Nog nooit werden psychedelische hallucinaties zo goed nagebootst. Chapeau! Dat plaatst deze film zeker op de de lijst 'herkijken op LSD' 😜

Na Deadpool laat Doctor Strange opnieuw zien dat Marvel haar oude en opgebruikte formule heeft ingeruild voor iets originelers en creatievers. Het betaalt uit. Tilda Swinton steelt de show maar zelfs Benedict Cumberbatch laat zien een Tony Stark in zich te hebben.

Inception lijkt Pandora's doos met haar multidimensionale ruimte effecten te hebben geopend. Enkele films leenden er al bij maar Doctor Strange neemt het naar de volgende level.

Zeker wel tussen 2016s beste films!

avatar van Shinobi
geplaatst: 27 oktober 2016, 20:50 uur [permalink]
"What if I told you the reality you know is one of many?"

Doctor Strange ken ik van een paar verschijningen in 'Spider-Man: The Animated Series', maar zijn personage is altijd geneveld in een hoop mysterie. Dit oorsprongsverhaal moet daar verandering in brengen.

De film doet in grote lijnen denken aan een 'Iron Man'; een arrogante protagonist à la Tony Stark die de wijsheid in pacht denkt te hebben. Daarbij mogen de bekende elementen waarmee zowat elke film in het Marvel universum is bezaaid zeker niet ontbreken. Wel moet gezegd worden dat er een verfrissende draai wordt gegeven aan het geheel door meer in te gaan op tijd en ruimte.

De persoonlijke zoektocht van Strange zou dan ook moeten intrigeren, maar qua narratief gebeurt er eigenlijk niets bijzonders. Debet daaraan is de matige uitwerking van personages als Mordo en The Ancient One, met name de bad guy is wel erg zwak. Toch blijft het verhaal onderhoudend en Benedict Cumberbatch weet met gemak de film te dragen.

De grootste troef van 'Doctor Strange' zijn de toffe - surrealistische - visuele effecten die verscheidene dimensies en parallelle werelden tentoonstellen. De kromtrekkende gebouwen doen enigszins denken aan 'Inception', maar de actie tilt deze scènes naar een hoger niveau. Gelukkig vergeet men de humor niet, waardoor de luchtigheid zorgvuldig behouden blijft.

Al met al een vermakelijke oorsprongsverhaal dat naar meer smaakt. Uiteraard wel even blijven zitten bij de eindcredits voor twee extra scènes.

3,5 Sterren.

avatar van aSMoDeuS
geplaatst: 27 oktober 2016, 22:24 uur [permalink]
MrEd schreef:

En wanneer had hij die opmerking gemaakt?

Na het zien van de film, vanmiddag.

avatar van MartMovie
geplaatst: 27 oktober 2016, 23:02 uur [permalink]
Boven verwachting leuke film. Eerlijk gezegd ging ik met veel scepsis naar deze film, bang om in een grote CGI circus terecht te komen. Hoewel dit natuurlijk zo is, valt dit weg door het super acteer werk van wat wel de grote Benedict Cumberbatch show mag heten. De film draait echt compleet om hem en de rest heeft slecht kleine bijrollen. Maar hij draagt de film fantastisch. Geen seconde verveeld en net als de rest van de bioscoop ontzettend veel gelachen.

avatar van JacoBaco
geplaatst: 28 oktober 2016, 09:15 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Iets bevalt mij niet aan Benedict Cumberbatch. Ik denk dat het zijn onsympathieke arrogante rotkop is. Maar talent heeft hij wel en hij zal in werkelijkheid ongetwijfeld een hele fijne kerel zijn. Maar dan nog, ik zie toch liever een acteur zoals Tom Hiddleston. Ook een acteur welke sinds 2012/2013 zo'n beetje ineens overal opduikt.

Doctor Strange leek mij op voorhand niet zo aantrekkelijk. Het feit dat ik stiekem werkelijk nog nooit van die vent gehoord heb, was wellicht ook een beetje van invloed. Maar ja, het is wel een Marvel film en deze zijn over het algemeen verre van slecht. Plus hij is te zien in de aankomende Avengers: Infinity War film. En ik kijk nu al uit naar de gesprekken tussen Tony Stark en Stephen!! Maar we moeten nog zeker 1,5 jaar geduld hebben!

Maar vooruit, het is een goede film met zelfs inhoud! Ik hou namelijk wel van dat zweverige gelul over astraal reizen, andere dimensies, het vermogen van de geest etc. etc. Ik heb dan ook erg genoten wanneer The Ancient One aan het woord was. Goede rol ook van Tilda Swinton en ik vind haar dan ook net wat beter dan Benedict Cumberbatch. Daarnaast ben ik dol op origin stories, want deze zijn voor mij vaak beter dan de vervolgen. Helaas geldt dat niet voor Captain America, maar wel voor Iron Man en ook de eerste Avengers film is nog steeds de beste.

Veel CGI, dat wel. Maar dat is niet zo heel erg wanneer de CGI levensecht is. Helaas ziet dat gezicht van dat geval uit The Dark Dimension er niet al te best uit! Erg jammer weer! De overige CGI is gelukkig wel top!
De actie is goed en hetzelfde geldt voor de humor. Leuke bijrollen ook zoals die van Chiwetel Ejiofor. Wie kan dit foutloos uitspreken? Toch wel even heel iets anders dan zijn rol in 12 Years a Slave. Alleen Mads Mikkelsen als Kaecilius had veel beter gekund. Op alle vlakken niet echt een indrukwekkende badguy. Sowieso mis ik hier de aanwezigheid van een overtuigende sterke badguy en dat kost de film toch zeker wel 1 ster. Maar gelukkig zit Scott Adkins ook in de film, dus 1 ster extra!

Zo, na een ingewikkelde rekensom en ik heb vannacht zelfs astraal moeten reizen naar andere dimensies, ben ik tot het volgende cijfer gekomen... 3,5*

avatar van grid8400
geplaatst: 28 oktober 2016, 09:37 uur [permalink]
Dat was een dikke vette LSD trip gisteravond in de IMAX. Zalige film! Leuke humor, en uber vette CGI! Verhaal is ook goed te doen. Genieten! 4,5*

avatar van kleintje 2
geplaatst: 28 oktober 2016, 17:14 uur [permalink]
Bevatte zeer goede en volgbare verhaallijn. Heb helaas de IMAX gemist, en moest het dus met 3D doen. Ben uiterst positief over deze film. Zeer goede CGI en een goede acteur. Ben na deze zeer benieuwd naar Thor: Ragnarok en Infinity war. Doctor Strange zal veel veranderen voor het MCU ( Marvel Cinematic Universe ). Zeker een 4.0* waard.

geplaatst: 29 oktober 2016, 01:41 uur [permalink]
Vond dit een zeer goeie film.
Vooral de special effects waren echt de top, schitterend staaltje kunst van een pc werk wat mij betreft, echt van genoten.
Paar leuke grappen in ook.
Leuke avond gehad.

geplaatst: 29 oktober 2016, 13:24 uur [permalink]
Het Marvel-universum dijt langzaam uit. Na de introductie van het personage Black Panther in Captain America: Civil War komt de filmstudio nu met de markante Stephen Strange (Benedict Cumberbatch). Hij is de spil in Marvel’s nieuwe origin story: een verbluffend visueel spektakel, waarin de grenzen van ons universum verkend en verlegd worden.

De rol van Stephen Strange is Benedict Cumberbatch op het lijf geschreven. Strange is een egocentrische betweter, die samen met collega-chirurge Christine Palmer (Rachel McAdams) perfectie nastreeft in zijn werk als neurochirurg. Als een heftig auto-ongeluk hem het opereren onmogelijk maakt, is een trip naar het verre Kathmandu (Nepal) zijn enige uitweg. Het verlangen genezen te worden brengt Strange in contact met the Ancient One (Tilda Swinton), een ingewijde meesteres in de Oosterse mystiek.

De film doorloopt vervolgens het clichématige stramien van de meester en de leerling, met een uitkomst die tot de verbeelding spreekt: ook de eigenzinnige Strange is uiteindelijk in staat een capabele magiër te worden. Het is allemaal niet voor niets. Marvel zou immers Marvel niet zijn als er geen villain (Mads Mikkelsen) aan te pas kwam. Diens duistere aspiraties sleuren onze protagonist mee in een universele machtsstrijd die datgene waarvoor hij kwam ruimschoots ontstijgt.

En dat is meteen ook de wat teleurstellende crux van Doctor Strange. De hoop op inventieve elementen in het plot, die iets nieuws toevoegen aan het gegeven van de held die de wereld red, is halverwege de film wel vervlogen. Je kunt je afvragen of de overdaad aan prachtige visuals niet een slimme manier is om het gebrek aan narratieve diepgang te verbloemen. Al heeft dat ongetwijfeld ook te maken met de keuzes van regisseur Scott Derrickson. Personages als de magiër Mordo (Chiwetel Ejiofor) en de met make-up besmeurde villain (Mikkelsen) hadden meer uitdieping verdient, maar Derrickson kiest duidelijk voor een one-man show. Cumberbatch’s personage is daarbinnen op script gezet als een man van actie en droogkomische humor, en heeft inhoudelijk weinig te bieden.

Die keuzes mogen dan ten koste gaan van gelaagde characters en een dosis narratieve inhoud, ze maken de film niet minder vermakelijk. Cumberbatch schittert met grappen over muziek en uiterst droge opmerkingen, en lijkt zich daarnaast in de meest bizarre settings nog thuis te voelen. Ook de reeds genoemde visuals dragen enorm bij aan de amusementswaarde. De cgi brengt Doctor Strange letterlijk en figuurlijk next level. Derrickson maakt op het narratieve vlak veilige keuzes, maar draait er tegelijkertijd zijn hand niet voor om Londen te laten imploderen (Inception, eat your heart out!). De schitterende visuele effecten genereren een metafysisch traktaat van astrale projecties, psychedelische voorstellingen en parallelle werelden.

Het maakt deze film tot een absolute must-see op het grote scherm (het liefst in IMAX 3D), en dat zal bijdragen aan de commerciële effectiviteit van Marvel’s nieuwste product. De opzichtige hints naar de Avengers-franchise passen het nieuwste solo-personage daarnaast direct goed in binnen het Marvel universum. Missie volbracht.

N.B. recensie is niet alleen voor moviemeter-doeleinden, vandaar het stukje gereproduceerd narratief 🙂

geplaatst: 29 oktober 2016, 14:19 uur [permalink]
Sterk stuk, tbouwh! De zin over het metafysische traktaat lijst ik in. 😉

Ik kan me ook wel vinden in de kritiek op de voorspelbaarheid, alleen was dat bij mij het verschil tussen een 9 en een 8. Samen met het feit dat het wel héél snel ging (ze zeggen nota bene iets over jarenlang trainen en ploef, hij heeft het opeens allemaal in de vingers).

Maar wát ziet het er allemaal gaaf uit. Zo'n geweldige bioservaring is me ook veel waard.

geplaatst: 29 oktober 2016, 14:29 uur [permalink]
Ik denk dat het trainen lang duurde, maar de film skipt waarschijnlijk minstens een jaar. En ze zeggen later nog wel dat hij nog steeds veel moet leren.

Ik heb de film ook in IMAX gezien, maar thuis is de ervaring altijd minder. Dat maakt stemmen soms lastig, want een goede film kijk je thuis nog een keer. En ik denk dat deze film thuis toch zomaar een halve ster minder wordt.

geplaatst: 29 oktober 2016, 14:33 uur [permalink]
Laten we het er dan op houden dat de film niet het gevoel geeft dat hij er jarenlang voor getraind heeft. Ik heb de aanwijzingen in ieder geval niet opgemerkt.

geplaatst: 29 oktober 2016, 14:43 uur [permalink]
Tsja, uiteraard kun je die tussenperiode veronderstellen, maar dan nog is het onvermijdelijk dat Strange daarna veel meer kan dan al die andere leerlingen (die in ieder geval meer open staan/stonden voor de mystieke wereld). Dat (naar ik meen) Wong nog een opmerking maakt met de strekking dat Strange 'iets extra's heeft', komt de geloofwaardigheid ook niet echt ten goede.

Ik zou alleen niet zo snel weten wat de oplossing had moeten zijn. Maak je een film van tweeënhalf uur waarin je die training uitgebreider verwerkt, dan haken er ook weer mensen af. Heeft de film niet genoeg vaart, is ie niet 'flitsend' genoeg etc.

geplaatst: 29 oktober 2016, 14:58 uur [permalink]
Ik had het wel toegejuicht, 2,5 uur. Vooral omdat Derrickson een meester is in sfeerschepping, hij had dat zeker wel interessant gehouden.

geplaatst: 29 oktober 2016, 15:02 uur [permalink]
Eens, maar ik denk dat het gros van het filmpubliek toch naar de andere zijde overhelt. Dus ik snap de keuze wel. Het is ongetwijfeld overwogen...

geplaatst: 29 oktober 2016, 15:03 uur [permalink]
Jammer dat Marvel in iegenstelling tot DC niet aan extended cuts doet...

avatar van JacoBaco
geplaatst: 29 oktober 2016, 16:41 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Hoewel hij er in het begin inderdaad totaal niet voor openstaat, lukt het hem toch alles snel op te pikken. Waarschijnlijk toch een natuurtalent en de cape kiest hem uit. Wat naar mijn idee ook wel iets zegt over zijn (werkelijke) gave.

avatar van Nicholas
geplaatst: 29 oktober 2016, 18:01 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niet één van de beste films in het Marvel universum, maar wel net onder het hoogste echelon. Jammer, aangezien er veel meer in had gezeten.

Dr. Strange' grootste kracht ligt in het visuele aspect, wat waarschijnlijk wel te verwachten was.
De actiescènes zijn misschien wel de beste van eerder genoemd universum. Het vervormen van gebouwen, astrale projectie, magie. Allemaal uitstekend uitgewerkt.

Helaas heeft Dr. Strange ook zo zijn mankementen. Het is natuurlijk gigantisch moeilijk om een onbekend stripfiguur te introduceren én uit te werken in één film. Idealiter zou je dat ook niet moeten doen, maar tijd is nou eenmaal geld.

Tijd staat ook centraal in deze nieuwste toevoeging in het filmuniversum (wát een bruggetje). En daar zitten de grootste knelpunten.
De film voltrekt zich in een razend tempo. De Doctor begint als een soort van Dr. House (de makers hebben flink beknibbeld op Strange' arrogantie en hem hem meteen al net iets meer likeable gemaakt, of beter gezegd: iets minder klootzakkerig), maar na blijkbaar? wat trainingsuren is hij al min of meer de Sorcerer Supreme (Kaecilius heeft het op een gegeven moment over ZELFS Strange), al wordt die titel hem nog niet toegedicht. Bijfiguren komen er bekaaid vanaf en doen het gezien hun screentime heel behoorlijk (Swinton, Ejiofor, McAdams).

Een van de grootste kritiekpunten die zelfs Marvel-fans hebben op superheldenfilms uit "hun" stal is dat de bad guy haast zonder uitzondering teleurstelt.
Met Mikkelsen hadden ze alvast een begaafd acteur in huis gehaald, maar helaas, ook deze poging kun je als mislukt beschouwen. En dat terwijl er echt wel wat meer in zat.
Kaecilius' standpunt is interessant, in die zin dat je het je voor kunt stellen dat iemand gemanipuleerd kan worden om te vechten voor zijn zaak.
Heel even wordt daar op gezinspeeld als Strange de eerste keer tegenover hem komt te staan, maar dat is te karig om het personage Kaecilius te redden.
Uiteindelijk is hij niet meer dan een ingang naar Dormammu, waarvan ik verwacht dat die de rol van Thanos over moet gaan nemen na "Infinity War".

In het eindgevecht wordt een eerder genoemd foefje eventjes gebruikt en misbruikt. Een tijdlus wordt voor mij al snel erg vervelend om naar te kijken en hoewel het een originele manier is om er een eind aan te breien, kon het mij absoluut niet boeien.

Tot slot nog een pluspuntje: de soundtrack. Mystiek en een harpsichord. Dan kun je het niet fout doen.

avatar van Walter White
geplaatst: 29 oktober 2016, 18:56 uur [permalink]
Na dat ik deze film in bios heb gezien leek wel als of ik te veel alcohol heb gedronken 😕
De beeld hoe het draait en de idee om zo iets te kunnen maken vind ik wel knap.
Verhaal vond ik leuk en was humor in wat je wel kan verwachten van marvel films.
En vooral blijven zitten tot het einde krijg je nog een stukje te zien die ik ook heel vond.
Ben benieuwd voor volgende marvel films laat maar komen 🙂

avatar van AHWA
geplaatst: 30 oktober 2016, 07:47 uur [permalink]
Hartstikke leuk en beter dan ik had verwacht. Vooral qua humor, de scènes met Wong in de bibliotheek bijvoorbeeld. Special effects zijn prachtig, en de vechtscènes zijn cool. End credits zeer interessant, dus meer hoef ik niet uit een Marvel-film te halen. Zeer goed.

avatar van DutchTakeshiro

geplaatst: 30 oktober 2016, 11:10 uur [permalink]
JacoBaco schreef:

Ik schuif me helemaal bij je aan 😂

avatar van dvdfreak123
geplaatst: 31 oktober 2016, 02:39 uur [permalink]
Was een vermakelijke film deze doctor strange die het vooral van de spectaculaire effecten en actie moet hebben. Verhaal vond ik wat vaag en is dan ook wel een minpunt. Humor die er in zat was wel goed, paar keer moeten lachen. Cunberbatch deed het wel goed net als Mikkelson als badguy, leuk om hen eens iets anders te zien spelen of we van de acteurs gewoon zijn. Kwa vermaak is dit zeker goed maar je moet over het verhaal heen kijken vind ik. 7/10

avatar van Fonzzz002
geplaatst: 1 november 2016, 12:01 uur [permalink]
Marvel is een hit & miss bij mij: waar Deadpool en Guardians of the Galaxy humoristische & vermakelijke actiefilms waren zijn films als Captain America of Fantastic 4 dodelijk serieus & saai. Doctor Strange biedt, soortgelijk als de meeste Marvel films, een verhaal dat bestaat uit allerlei stripboekenclichés en stereotypes zonder diepgang, maar de toon van de film is meer humoristisch waardoor het cheesy verhaal de film niet verpest. Doctor Strange is een sarcastische man die je op logische wijze in aanmerking ziet komen met superkrachten. Door het cheesy verhaal heen maakt hij regelmatig een humoristische opmerking die, wat anders een cliché scene zou zijn, een leuke draai geeft.

Het meest opmerkelijke aan Doctor Strange is het visuele aspect: dit is de meest creatief uitziende Marvel film die ik ooit heb gezien. De krachten van Strange hebben te maken met het verbuigen van de realiteit, wat regelmatig voor surrealistische & abstracte beelden zorgt die spectaculair waren om in 3D te hebben gezien. Deze surrealistische stijl zorgde ook voor creatieve vechtscenes die ik niet kan vergelijken met andere actefilms die ik heb gezien. De effecten waren goed verzorgd en ik had nooit het idee dat een ongeloofwaardig effect de spectaculairiteit van de vechtscenes ontnam.

Mijn grootste minpunt met Doctor Strange, zoals aangegeven, is dat het verhaal niets bijzonders is. Ik mis het om naar een superheldenfilm te gaan en te leren geven om de personages, bang te zijn voor de vijanden of verrast zijn door creatieve concepten in het verhaal. Bij de meeste Marvel films zie ik deze elementen niet terug, meestal wacht ik op de actie of humormomenten. Ergens vind ik dit vreemd geziene de Marvel televisieserie Jessica Jones laat zien meer diepgang te kunnen geven aan de personages, ik zie echter niet hetzelfde niveau van narratief terug in hun films.

Al met al een hele onderhoudende film. De beelden zijn creatief, actiescenes spectaculair en de humor is aanwezig wat voor een zorgeloze popcornfilm zorgt. Ik gaf echter weinig om het verhaal wat een gemis was in de momenten waar ik het verhaal serieus moest nemen.

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 2 november 2016, 18:54 uur [permalink]
Heroes like the Avengers protect the world from physical dangers. We safeguard it against more mystical threats.

Niet dé Marvel film waar ik enorm naar uit heb gekeken, maar dat is vooral door mijn onwetendheid over het personage Doctor Strange. Ik kende hem nauwelijks, hoogstens van naam. Maar hij komt uit de Marvel stal en dat is reden genoeg om er gewoon heen te gaan. Marvel verfilmingen zijn tegenwoordig echt zonder uitzondering het beste wat je kan krijgen in blockbusterland en dus vanmiddag maar eens de film bekeken.

Ik moet zeggen dat ik Doctor Strange na het zien van de film een stuk interessanter vind dan ik had gedacht. Prima achtergrondverhaal en zijn Tony Stark-achtige kutgedrag richting anderen was best geinig. De man is een enorme eikel en moet zichzelf hervinden in zijn nieuwe wereld van de magie. Het levert ieder geval fenomenale beelden op die me deden denken aan films als Inception en later met het tijdverhaal aan bijvoorbeeld Edge of Tomorror en Groundhog Day.

Het werkte ieder geval goed. De film heeft een lekker tempo en een aantal bijzonder fraaie momenten, helemaal richting het einde. Ik had er geen emotionele binding bij, zoals ik met een aantal andere Marvel personages wel heb, daarvoor is Doctor Strange niet likable genoeg, maar dat hoeft ook niet altijd. Cumberbatch zet wel een goede acteerprestatie neer. Een keertje een ander soort personage is misschien wel verfrissend. Gelukkig bezit de film wel voldoende humor om niet al te zwaarmoedig te worden. Zeker Wong was een prettig personage. Mikkelsen zijn bad guy was ook wel aardig, maar Marvel zou wel eens mogen proberen om de tegenstanders in hun films iets stoerder en boeiender te maken.

Er zijn absoluut betere Marvel-verfilmingen, maar Doctor Strange is een prima aanvulling. Kan je als superheldenliefhebber probleemloos heen. En blijf ook even zitten voor 2 aftercreditscenes.

avatar van Dennissssss
geplaatst: 3 november 2016, 18:37 uur [permalink]
Ik vond het allemaal iets te zweverig. Special effects zijn wel vet natuurlijk.