Cheaters (2000)

geregisseerd door John Stockwell
met Jeff Daniels, Jena Malone en Paul Sorvino

Ondanks hun geringe kansen besluit een groep scholieren uit een Amerikaanse achterstandsbuurt deel te nemen aan de jaarlijkse academische tienkamp. Nadat ze in de eerste ronde ver onder het gemiddelde hebben gescoord weet 1 van de studenten de antwoorden voor de tweede ronde te bemachtigen. De verleiding is te groot om te weerstaan en de groep besluit aangemoedigd door hun leraar vals te spelen tijdens de tienkamp. Als ze uiteindelijk als winnaars uit de bus komen, krijgen de schoolleiding en de pers argwaan. Dit brengt ze in een lastig parket en nu draait het alleen nog maar om vertrouwen. De ultieme test is nu pas begonnen.

Aardige film over een groep scholieren die meedoen aan een academische tienkamp. Duidelijk een tv-film gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Het verloop van de film is dan ook wat voorspelbaar, maar het blijft wel onderhoudend en naar het einde toe ook boeiender.

avatar van Baboesjka
Een redelijke film. Een vrij interessant verhaal, dat bovendien waargebeurd is, goed acteerwerk, maar naar het einde toe vond ik het een beetje saai worden. Toen had ik zoiets van: nu weet ik ‘t wel. Een 6. 3*