Waking Up in Reno (2002)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jordan Brady
met Charlize Theron, Billy Bob Thornton en Patrick Swayze

Candy en Lonnie Earl zijn gek op elkaar. Er is echter één probleem: Candy is getrouwd met Roy, en Lonnie is getrouwd met Darlene. Tot nu toe is de relatie geheim geweest, maar dit staat op het punt te veranderen wanneer het viertal een lange rit door het land maakt.

Op zich al een prestatie hoe je met gerespecteerde acteurs als Theron, Thornton en Swayze zo'n traanbuis verschrompelend slechte film kunt maken. Zelfs met een buisje anti-depressiva bij de hand, blijft het nog erg moeilijk om zelfs bij tijd en wijlen een grimlach eruit te persen. Iets wat mij in ieder geval nauwelijks lukte.
Misschien dat dit meer het genre is waar George W. Bush voor gaat, maar ik vrees dat voor de meerderheid dit verspilde tijd is.

*,5

avatar van Armin
Misschien omdat ik er absoluut niets van verwachtte, maar hij viel mij reuze mee.
Ik vond zelfs Swayze weer te pruimen. ***

FisherKing
Armin schreef:

Ik vond zelfs Swayze weer te pruimen. ***

Beste rol van hem is toch in Donnie Darko

wat irritant gespeeld, die typetjes die neergezet worden... niks voor mij

Bwhehehe viel me nog wel mee eigenlijk... krom gelegen om die kerel met snor "ahh thats not true, he loves you" en hij neukt zon beetje iedereen die in de camera staat of probeert het iig Door de tenenkrommende scenes heenkijkend kom ik op 2,5 ster

avatar van Clover
Ik vond 'm hilarisch! wat een verhaal en het ging maar door....hahaha

us_raider
Enorm slecht verhaal en slecht acteerwerk. Toch 2 sterren omdat er enkele leuke dingetjes in zaten...

avatar van Purmerend
Ook Penélope Cruz heeft er een bescheiden rolletje in. De film is niet hilarisch en ook niet dramatisch slecht. Een beetje er tussen in dus.

avatar van sn@ke
Thornton is best wel goed op sommige momenten , kijkt goed weg.

avatar van otherfool
Afgrijselijke film, flop 100 materiaal. Vervelende karakters, waanzinnig zwakke dialogen, zinloze subplotjes. Alleen Thornton probeert er nog wat van te maken ('t was te weinig). Slechts het laatste shot op de Grand Canyon is de moeite waard, de anderhalf uur daarvoor zorgen nu nog voor rillingen over m'n rug.

0,5*.

kArIzMa_TuRk
redelijke film. vond hem eigenlijk niet grappig. had ook eigenlijk een niet-boeiende verhaal.
toen Swayze het ging doen met Theron in die auto. en de auto ging helemaal wiebelen en iedereen die er langs liep, keek zo van 'wat gebeurt daar nou'.
krijgt een 3* van mij.

avatar van AGoos
Niet zo heel veel aan. Het was geen martelgang, maar verwacht absoluut geen orgineel verhaal, leuke grappen of bijzondere acteerprestaties...

veron35
Grappig filmpje. Precies waar ik zin in had. Charlie Theron zag er weer lekker uit.

avatar van kanjertje
Hilarisch, amusant, te gek.
Echt genieten zonder na te denken.
Knotsgekke film.
Lachen van begin tot einde

Dick2008
Lijkt me helemaal niet zo onaardige film, de spelers lijken me niet zo goed gekozen voor zo'n film als deze, met uitzondering van Patrick Swayze (die ik vooral van North and South ken).
Via ruil deze op dvd, dus kom er nog op terug. In deze film treed Tony Orlando ook nog eventjes op.

Dick2008
Duurt vrij lang voordat deze film boven het gemiddelde uitkomt wat lolligheid betreft. Maar op gegeven moment wordt het geduld toch beloond. Leuk met dat gekibbel, Tony Orlando, de grote truckshow en de Grand Canyon.

Zo'n film had veel leuker kunnen worden als ze bijvoorbeeld onderweg nog het een en ander hadden bezocht, maar alles wordt tot het laatst bewaard. Toch in zijn geheel geen onaardige film maar vooral dankzij Patrick Swayze en Natasha Richardson.

LoTroPan
ge-wel-dig !

(wel vervelend om te weten dat 2 van de 4 inmiddels overleden zijn)

avatar van Noodless
Hier en daar best te pruimen, maar de film slaat vooral in het laatste half uur de plank volledig mis. Wat een belachelijk gedoe rond hun relaties en vooral hoe ze ermee omgaan. Gewoon stupide ! Oh ja...Penelope Cruz heeft hier maar een heel klein rolletje te spelen. 4/10

avatar van K. V.
De film is niets bijzonders. Niet supergrappig, maar ook niet saai. Te bekijken als er niets anders op tv is of als je eens verstand op nul wil zetten op een luie dag.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Marvinleeaday
een echte komische komedie, vond hem echt lollig. En wat is die Charlize een mooie meid.