Hush (1998)

Thriller

geregisseerd door Jonathan Darby
met Jessica Lange, Gwyneth Paltrow en Nina Foch

Helen (Gwyneth Paltrow) denkt het helemaal voor elkaar te hebben, ze is getrouwd met Jackson (Jonathan Schaech) en betrekt een huis op het prachtige landgoed Kilronan. Daar ontmoet ze Martha Baring (Jessica Lange), haar schoonmoeder, die weduwe is en ziekelijk toegewijd aan haar enige zoon. Langzamerhand ontdekt Helen dat achter het vriendelijke uiterlijk van haar schoonmoeder een gestoorde manipulerende vrouw schuilt. Uiteindelijk bevindt ze zich in een situatie waarin ze moet vechten voor haar huwelijk, net geboren kindje en haar eigen leven...

Mik
Vreemd dat deze er nog niet op stond, ik heb hem nota bene zelf, verder niet echt een super filmpie. TE ver gezocht naar mijn mening.

avatar van Zavo
Ik vond deze film heel erg slecht.

Te ver gezocht vind ik het verhaal niet: Een schoonmoeder die het moeilijk heeft met het 'verlies' van haar zoon, wanneer die zich een vrouw heeft gevonden, komt wel vaker voor. Dat deze schoonmoeder er een ziekelijke obsessie van maakt kom je niet elke dag tegen, maar het is zeker mogelijk.
Als je dit te ver gezocht vindt, dan denk ik niet dat er veel thrillers zullen zijn die je wel mogelijk acht.
Het verhaal van deze film was redelijk. Het was geen thriller zoals bv. Scream. Als je echt wilt rillen, dan moet je deze film dus niet kiezen. Als je een spannende film wilt, zonder al te veel bloed en zonder horror, dan is dit wel een goede keuze.
Het verhaal zelf is wat voorspelbaar. Iedereen weet gewoon dat het goed zal aflopen. Maar de film heeft wel een origineel verhaal en de acteurs spelen allen hun rol zeer overtuigend.

avatar van xenne
Gwyneth Paltrow, die ik graag bezig zie, kan deze film niet redden van de ondergang, het grootste probleem is het script : erg simpel, oppervlakkig en voorspelbaar ... en op de koop toe ook nog een ongeloofwaardig plot ... waar slaat die titel trouwens op? ... 2 voor de moeite, wat ben ik weer gul

avatar van Turkeyloverz
Leuk om een gestoorde Jessica Lange te zien, maar voor de rest kan het simpele verhaaltje deze film niet redden.
Wel genoten van de film, maar hij is zeker niet goed.

avatar van soom
Aardige thriller, met een Gwyneth die een film altijd tot een beter niveau weet te tillen, en dat dus ook gewoon doet.

avatar van Ché Cliché
langdradige film zonder enige spanning. Acteerwerk maakt niet altijd een film. Hier was geen eer aan te behalen. 1 sterretje.

Het acteerwerk van de moeder was erg leuk. Maar inderdaad, het was langdradig en uiteindelijk gebeurde er niks. Het plot vond ik heel slecht. Ik had het gevoel dat het verhaal langzaam opgebouwd werd. Maar dan binnen 5 minuten wordt er alles uit de kast gehaald en is de film opeens voorbij. Echt vaag.
2 sterren voor de leuke moeder

avatar van Dudine
ik vond de film echt nog niet zo slecht!
*2,5

avatar van shelle-bel
Film was niet zo heel slecht
was te doen

avatar van Norma
Behoorlijk laag gemiddelde zie ik, zelf vond ik hem zo beroerd nog niet.
Jessica Lange is perfect gecast als o zo beminnelijke schoonmama met verborgen agenda. Wat meteen wel een beetje een zwakte in het script is, want zo verborgen blijkt die agenda nou ook weer niet. Er is direct vanaf het begin geen twijfel over mogelijk dat haar intenties niet bepaald liefdevol richting haar schoondochter zijn en dat neemt toch een fors deel van de spanning weg.
Hush had naar mijn idee een stuk sterker kunnen zijn als er heel lang twijfel over haar intenties was blijven bestaan, maar helaas is de aanpak anders.

Lange maakt met haar acteerwerk veel goed, zoals ze Martha op geraffineerde wijze een bom laat leggen onder het prille geluk van haar zoon en zijn vrouw en ook Paltrow is geloofwaardig en weet je vrij lang in het onzekere te houden over de weerbaarheid van haar personage. De man om wie het allemaal draait is dan helaas weer een beetje zoutloos figuur, zijn rol voegt gek genoeg maar weinig toe.

Nogmaals, het is jammer dat het direct al duidelijk is welke kant de film op zal gaan, maar de dreiging die er van de voortdurende aanwezigheid van Martha uitgaat maakt er desondanks een onderhoudende film van.

avatar van Friday the 13 th
Voorspelbaar filmpje, waar niet al te veel bijzonders in gebeurt. De razernij vloog nooit echt los en er mocht wat meer pit in voorkomen. Alles draait rond wat manipulatie en leugens, voor de rest valt hier niet veel te beleven.

Jessica Lange werd voor haar rol genomineerd als "slechtste actrice". Ze speelde misschien niet altijd even goed, toch vond ik dat deze rol haar goed af ging. Ik vraag me af of ze vaak voor deze rollen gecast word?

Ik had deze film ooit al eens eerder gezien, maar het is zo een film dat je zeer vlug vergeet. Enerzijds omdat er niet veel memorabele momenten inzitten, anderzijds omdat er hiervan al 1000 gemaakt zijn.

Maar toch nog 3 omdat het goed verteerbaar is!

Wat een slechte film, niks goed aan te vinden. Saai, langdradig en meer soap dan thriller

Goede thriller met prima rollen van Jessica Lange en Gwyneth Paltrow.
Het verhaal mag dan wat voorspelbaar zijn, toch is het goed gebracht door de beide hoofdactrices.
De prent heeft me wel kunnen boeien de ganse tijd.

avatar van Tiany
Voor de 2e keer gezien, dit keer vond ik hem beter dan de eerste keer. Jessica Lange is echt het type om een schijnheilig lief maar geraffineerde schoonmoeder te spelen. Films met bezitterige schoonmoeders vind ik altijd wel iets hebben, erg als je zoiets als schoondochter moet meemaken hopelijk krijgen ze net zoveel steun als de echtgenoot in deze film.

avatar van dalma
deze film is veel meer punten waard ! mensen laat u niet vangen door de lage waardering, maar kijk eerst naar de film en quoteer dan.

voor mij een 3* voor deze film.
De film kijkt lekker weg .
Een thriller vind ik het niet maar wel een drama.
Het zal je maar overkomen dat je schoonmoeder zo bezitterig is dat ze daar veel voor over heeft.

avatar van Boenga
Het type 24-in-een-dozijn thriller.
Lange en Paltrow doen hun job naar behoren en zorgen zo voor een meerwaarde. Maar een aantal zaken doen die meerwaarde dan weer teniet.

De casting van Johnathon Schaech als de echtgenoot van Paltrow bijvoorbeeld: hij oogt én acteert alsof hij in een 19de-eeuws kostuumdrama rondhuppelt.
De geboorte van de baby: het 'bloedbad' dat in enkele seconden onder de dekens weggemoffeld wordt, en Paltrow die de dag daarop fit en gezond weer wakker wordt.
Of het voorspelbare einde: ik kan me niet inbeelden dat er één persoon die deze film heeft gezien een fatale afloop verwachtte.

Gevolg is dat de spanning het zelden haalt bij de ergernis, daarvoor is het allemaal te simpel, te onecht, en te vergezocht.

Nét de helft van de * door de twee actrices...

avatar van princesspeach
Super voorspelbaar . Maar wat een knappe Jessica Lange!