Saint John of Las Vegas (2009)

Komedie / Drama

geregisseerd door Hue Rhodes
met Steve Buscemi, Romany Malco en Sarah Silverman

Na een reeks ongelukkige verliezen besluit de dwangmatige gokker John (Steve Buscemi) het op te geven en te proberen een 'normaal' leven op te bouwen. Hij verhuist en vindt werk bij een verzekeringsmaatschappij voor auto's. Samen met Virgil gaat hij op pad om fraudeurs op te sporen, maar hij wil niet te dicht bij Las Vegas in de buurt komen. John wordt steeds beter in zijn werk en zijn zelfvertrouwen groeit weer flink. Het wordt steeds duidelijker dat vluchten voor zijn verslaving niets oplost en als hij alles onder controle wil krijgen zal hij terug moeten keren naar Las Vegas.

avatar van Rosicky
Trailer is maar saai... Maar Steve Buscemi betekent automatisch dat ik deze film toch in de gate moet houden.

avatar van Sn3ak3r
Dit lijkt me een film met domme humor wel leuk dus
zou hem zeker wel kijken

avatar van ralfsjam
de poster doet je verwachten dat het een grote cult-achtige nieuwe film is, maar het tegendeel is waar. het is een leuk klein comisch dramaatje waar Steve Buscemi de perfecte cast is. alsof de film om hem heen geschreven is. Steve Buscemi speeld een loser zoals alleen hij die kan spelen.
aan zijn tegenspeler moest ik wennen, maar halverwegen was het goed.
die humor is lekker, al hoe wel ik veel negatieve reacties ga verwachten hier want het is niet voor iedereen geschreven.
ook het verhaal is wel leuk en niet zo voor de hand liggend. klein maar met een leuke switch. jammer dat hij niet zo lang duurde. 75 minuten en het was gedaan, maar misschien ook wel goed....
een 4 voor overall, al hoe wel ik het geluid per scene veel vond verschillen in volume......

aanrader voor die gene die van de kleine film houd en van Steve Buscemi natuurlijk!

avatar van Lefgozer
Ben het met ralfsjam eens.

avatar van Inland Rabbit
Eveneens eens met de score. Hoogstwaarschijnlijk een film die voor veel mensen onopgemerkt zal blijven en onterecht. Buscemi speelt geweldig als onzekere gokverslaafde, die op sommige momenten hilarisch zelfverzekerd probeert te zijn.

De film kent een vreemde timing, maar die offbeat komedie zit grotendeels ook in het spel van Buscemi zelf waarschijnlijk. De man is gewoon vreemd haha. Toch ontstaan er ook nog wel echt vreemde situaties, die erg goed werken. Bij het moment van het vlammenpak en de sigaret lag ik behoorlijk dubbel. Flauw, maar je moet er maar opkomen.

Naast Buscemi's sidekick (die ik wel erg geslaagd vond), vond ik de rest van de cast maar bijzaak, al was er niet echt een zwakke schakel te bekennen. Sarah Silverman vind ik vaak te hard en niet grappig, maar hier doet ze niet meer dan schattig zijn. Niet echt heel interessant op het moment van de staart en de nagels na , maar niet storend verder. Wel leuk dat Danny Trejo nog even langs komt, die man is in elke film wel gaaf om even tegen te komen en ook hier werkt het weer.

Leuk filmpje, die het vooral van Buscemi moet hebben, maar hij draagt de film goed.

avatar van kinjutsu
Geslaagd filmpje maar zeker geen hoogvlieger.

De film wil te graag een absurde film zijn met veel gekke situaties en personages. Buscemi is top, daarover hoor je mij niet klagen. Over Malco ook niet, leuk gecast.
Maar dan komen er al die gekke andere mensen bij zoals directeur lilliputter en de vuurman van de kermis. Danny Trejo vond ik eigenlijk ook een beetje overbodig, kom de man zoveel tegen de laatste tijd.

Zoals ik al zei is Steve Buscemi daarentegen wel echt in topvorm, de man is echt briljant. Leukste Buscemi moment vond ik het geworstel met de paraplu.

avatar van rossi46
Wederom een prachtige rol van Steve Buscemi de beste man heeft natuurlijk hier weer een rol te pakken die hem op het lijf geschreven is, ik trek de parallel met Fargo,waar hij ook een uitzonderlijk type speelt, vond het verhaal van de film wel leuk, raad hem zeker aan bij anderen.

avatar van SaNDuTjE
Wat is die Buscemi toch een geweldig acteur. Ook in deze film weet hij weer een prachtige rol neer te zetten als de onhandige (ex-)gokverslaafde op zoek naar geluk.

Hij draagt de film met gemak en zorgt samen met Malco (Virgil) voor een aantal komische scenes. De verschillende excentrieke personages geven de film een aparte draai wat ik wel kan waarderen. Vooral de scene met de 'Flame Master' was erg origineel.

De film zal geen groot publiek bereiken maar voor liefhebbers van Buscemi is dit een must-see.

Erg leuke film.

avatar van RickZ
KomedieDrama over ex-gokker en frausecontroleur in vegas, onderhoudend en met goed spel van Buscemi

typische steve buscemi film, anderhalf uur genieten

Steve Buscemi is weer geweldig op dreef in een film die veel en veel beter had kunnen zijn , het gegeven is prima maar niet goed uitgewerkt toch een ruime voldoende voor het toch magistrale spel van Steve Buscemi.

Nou mij kon deze film dus écht niet boeien!
Kon de clou niet vinden, saaie film, goed spel dat wel.
EN zo ineens afgelopen na een minuut of 73?

Bah!

avatar van SaNDuTjE
De clou is geld maakt niet gelukkig.

Nou, om daar nou 73 minuten lang de kijker voor te vervelen...

avatar van The Goss
Goede mix van humor, drama en een schitterende Buscemi maakt dat ik genoten heb van deze film.

ehvlange schreef:
Nou, om daar nou 73 minuten lang de kijker voor te vervelen...

Als je dit al vervelend vindt...

avatar van erpunited
Ik vond het niet veel. Behoorlijk saai zelfs. Nee geen aanrader

avatar van Number23
Toverde zeker paar keer glimlach op me gezicht. Leuke rol van Buscemi, maar Malco was voor mij de man deze film. Stoere vent met een paar rare trekjes....

Scene met de Flamelord(John Cho mensen!!!!) was een van de hoogtepunten

avatar van Semsoethot
Aardige film met redelijk wat humor en redelijk wat slordigheidjes in het script en de regie. Buscemi is leuker dan ik hem ooit heb gezien.

avatar van Fortune
Mislukte prent.

De film is veel te saai voor een komedie en er zitten er te weinig grappige momenten in. Het dramatisch aspect werkte in mij ogen ook helemaal niet in deze film. Steve Buscemi speelt goed en dat is dan ook meteen het enigste positieve aan heel deze film. Het script is saai, humor te weinig aanwezig de voice over nogal nutteloos en vooral de droom scenes erg slecht.
Snel vergeten deze film.

Wat is die Steve Buscemi (Mr. Pink) oud geworden!!

avatar van crowdsurfer
Saai, saai en saai. Er zat nu eens niets boeiends in deze film en grappig was hij ook niet.

Dick2008
Ging wel deze film, niet superleuk maar goed te doen. Droge humor met af en toe wat bizarre situaties tussendoor, zorgen dat het toch wel een leuke film wordt. De gokverslaving waar John van probeert af te komen wordt trouwens ook goed neergezet, verder roadmovie-achtige film van opzet. 4.0.

avatar van funnyhow
typische steve buscemi film ... veel gebeurt er niet ,maar verveelde nergens
het smiley aspect was leuk gevonden ... enja zonder buscemi had deze film bij mij wss wel lagere beoordeling gekregen leuke film !

Een onevenwichtige, dramatische zwarte thrillerkomedie die, ondanks het goede spel van vooral Steve Buscemi, geen moment de welverdiende psychologische diepte kreeg en te weinig samenhang en variatie vertoonde; het scenario was gewoonweg te vreemd en rommelig en de grappige momenten waren te willekeurig.

Ik vond er niets aan. Er gebeurd veel te weinig.