The Babysitters (2007)

geregisseerd door David Ross
met John Leguizamo, Katherine Waterston en Cynthia Nixon

High school scholiere Shirley werkt als babysitter om wat bij te verdienen. Ze is smoorverliefd op Michael, de vader van twee van de kinderen waar ze op past. Op een avond komt het tot een verboden samenzijn en Michael geeft haar een bonus bovenop haar normale vergoeding. Als Michaels vrienden hier van horen willen ze ook wel wat van deze hete babysitter-actie. Voor ze het weet wordt Shirley een highschool babysittermadam die afspraakjes regelt tussen haar vriendinnen en oversekste echtgenoten.

avatar van Najade
Beetje onrealistisch. Het houd je wel geboeid.

avatar van Najade
Ik heb net een dr Phil gekeken en blijkbaar gebeurd dit echt in Amerika, dus helaas niet zo onrealistische, maar keiharde werkelijkeheid! Meisjes worden gerekruteerd door andere meisjes en orale seks is het nieuwe "goodnight kiss".

avatar van SnakeDoc
Ik verwachte een komedie maar dit was toch wel even andere koek.

Kan me voorstellen dat als je kinderen hebt je deze niet aan je kleine dochtertje wil laten zien

Verder matig maar aardig filmpje! Niet meer dan dat!

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Aardig filmpje met genoeg vrouwelijk schoon.
De eerste helft van de film is goed te doen maar de 2de helft wordt wel erg voorspelbaar en kent weinig spanning.
Het einde was nog redelijk, maar toch ook nergens bijzonder of anders dan andere films.
Zeker vermakelijk voor een keertje, maar na het einde toe best een beetje langdradig.

2,5 sterren.

avatar van jippie2010
redelijke film, maar slecht uitgevoerd.
Geen fantastische acteurs, wel een orgineel verhaal.
Dit had zoveel beter gekunt...

avatar van Elineloves
De film begint met een fijne, duidelijke intro. Shirley verteld als voice-over direct waar de film over gaat en stelt voor om terug te blikken. Zo krijg je langzaamaan het hele verhaal te zien.

Katherine Waterston en John Leguizamo zetten overtuigende rollen neer. Michael is, ondanks dat hij eigenlijk een viespeuk is, toch een schatje en ergens begrijp je hem ook. Shirley haar verliefdheid is ook logisch, want Michael is een aantrekkelijke en lieve man. Maar hoe je het ook wendt of keert, het blijft tienerprostitutie en dat is natuurlijk not done.

Het is natuurlijk heel wat, een jonge meid die op eigen houtje even een hele business opricht. Af en toe twijfel je even of je het nog serieus moet nemen, zeker op de momenten dat het lijkt alsof je naar een waargebeurd RTL woensdagavond drama kijkt. Het grootste struikelblok is inderdaad de transformatie van Shirley. Van een verlegen en bescheiden meisje verandert ze in no time in een koele, sluwe en manipulerende hoer en zelfs pooier. Nouja, hoerenmadam dan. Ook haar vriendinnen waren allemaal brave, nette meisjes die absoluut niet met zichzelf te koop liepen. Toch leenden ze zichzelf er voor.

Redelijk.

melvddonk
Nee, dit was niet mijn ding. Het acteerwerk was verre van goed en het verhaal was slecht uigewerkt. Nee, dit is een onvoldoende.

avatar van nightfly1982
Vind het een merkwaardige film, en zeker wel realistisch.
Vond hem erg boeiend van begin tot eind, alleen had ik dit einde niet verwacht.
spoiler: Dat het meisje het met haar vader lag te doen, ook had ik veracht op het dak dat ze inderdaad zou vallen.Misschien jammer want het had de spanning zeker verhoogd en de film een boeiende draai gegeven.
Al met al een goed filmpje om een keer te kijken. Maar inderdaad niet echt iets voor je tienerdochter...het zou der maar op ideeen bbrengen, daar moet je toch niet aan denken als ouder zijnde...

avatar van DjFrankie
Idd redelijke film, niet meer en niet minder.

inderdaad een erg boeiende film.
en het eind had ik ook zeker niet verwacht.
een 3.5 van mij.

avatar van Barry83
Film begint boeiend maar zakt daarna snel in. Zeer onrealistisch verhaal en steeds maar van "hetzelfde". Snel vergeten voor mij.

avatar van david bohm
Film gekeken voor Katherine Waterston die hier nog niet de femme fatale is als in Inherent Vice.
Het begin is heel aardig, loom en licht. De tweede helft kakt het in, wordt het een beetje saai en het drama gedeelte komt niet echt uit de verf.
Matig.

Een braaf verhaal over studentenprostituees, dat al te keurig binnen de lijntjes wil blijven. Dat is de grote makke van deze film. Die mist de nodige pit en ook de uitstraling van de acteurs laat nogal te wensen over. Niet slecht, maar de film had gezien het uitgangspunt veel beter kunnen zijn, zoals b.v. Mes Chères Études (2010).

avatar van Pim1993
Erg origineel concept, maar wat beroerd uitgewerkt. Ik snap werkelijk niks van de script- en regiekeuzes die hier gemaakt zijn. Ik kan miljoenen situaties bedenken die dit ongetwijfeld veel beter, interessanter en zelfs realistischer hadden gemaakt.

Desalniettemin heb ik hem prima uit kunnen zitten en zat hij qua vermaak nog net in de goede hoek. Ik ga compleet in het midden zitten met een karige voldoende.