The Babysitters (2007)

geregisseerd door David Ross
met John Leguizamo, Katherine Waterston en Cynthia Nixon

High school scholiere Shirley werkt als babysitter om wat bij te verdienen. Ze is smoorverliefd op Michael, de vader van twee van de kinderen waar ze op past. Op een avond komt het tot een verboden samenzijn en Michael geeft haar een bonus bovenop haar normale vergoeding. Als Michaels vrienden hier van horen willen ze ook wel wat van deze hete babysitter-actie. Voor ze het weet wordt Shirley een highschool babysittermadam die afspraakjes regelt tussen haar vriendinnen en oversekste echtgenoten.

avatar van Ajax&Litmanen1
Dankzij deze film ben ik het vertrouwen in tienermeiden wel kwijtgeraakt hoor. Ik bedoel, als je zo gemakkelijk van een verlegen meisje veranderen kan in een hoer cq. pooier...

Ik vond het wel een redelijk amusante film die anderhalf uur best kijkbaar was, maar het werd al wel snel vreselijk ongeloofwaardig. Dat 1 meisje doordat ze zich aangetrokken voelt tot iemand waarmee ze eigenlijk niks mag met hem naar bed wil, dat kan gebeuren....maar dat ze daarna voor geld met een dozijn kerels het bed in duikt en ook nog eens een stel vriendinnen hetzelfde laat doen waarna zij betaald dient te worden voor het regelen van ontmoetingen...tsja...dat slaat natuurlijk weer nergens op. Zeker als je de karakters van die meiden bekijkt. Het waren geen sletjes. Zeker de hoofdrolspeelster zou eerder non zijn dan een sletje..

Maar goed, het was wel goed te kijken. Verre van een topfilm maar dat had ik ook niet echt verwacht gezien de scores op sites...
En de dames zagen er best aardig uit. Zeker die blonde vriendin die later tegendraads ging doen was geen verkeerde!

avatar van Elineloves
De film begint met een fijne, duidelijke intro. Shirley verteld als voice-over direct waar de film over gaat en stelt voor om terug te blikken. Zo krijg je langzaamaan het hele verhaal te zien.

Katherine Waterston en John Leguizamo zetten overtuigende rollen neer. Michael is, ondanks dat hij eigenlijk een viespeuk is, toch een schatje en ergens begrijp je hem ook. Shirley haar verliefdheid is ook logisch, want Michael is een aantrekkelijke en lieve man. Maar hoe je het ook wendt of keert, het blijft tienerprostitutie en dat is natuurlijk not done.

Het is natuurlijk heel wat, een jonge meid die op eigen houtje even een hele business opricht. Af en toe twijfel je even of je het nog serieus moet nemen, zeker op de momenten dat het lijkt alsof je naar een waargebeurd RTL woensdagavond drama kijkt. Het grootste struikelblok is inderdaad de transformatie van Shirley. Van een verlegen en bescheiden meisje verandert ze in no time in een koele, sluwe en manipulerende hoer en zelfs pooier. Nouja, hoerenmadam dan. Ook haar vriendinnen waren allemaal brave, nette meisjes die absoluut niet met zichzelf te koop liepen. Toch leenden ze zichzelf er voor.

Redelijk.

avatar van david bohm
Film gekeken voor Katherine Waterston die hier nog niet de femme fatale is als in Inherent Vice.
Het begin is heel aardig, loom en licht. De tweede helft kakt het in, wordt het een beetje saai en het drama gedeelte komt niet echt uit de verf.
Matig.

Een braaf verhaal over studentenprostituees, dat al te keurig binnen de lijntjes wil blijven. Dat is de grote makke van deze film. Die mist de nodige pit en ook de uitstraling van de acteurs laat nogal te wensen over. Niet slecht, maar de film had gezien het uitgangspunt veel beter kunnen zijn, zoals b.v. Mes Chères Études (2010).

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een film dat zogezegd het fenomeen wil aankaarten van tienermeisjes die naast het babysitten ook een centje willen bijverdienen als call-girl bij getrouwde mannen. Het gehaal wordt echter verpakt in verhaal en filmposter als een erotische thriller. Met de vaders die zich laten gaan met de tieners uit de buurt (om het zo maar te zeggen) krijgt dit een creepy bijsmaak. De film faalt als erotische thriller en mislukt helemaal als aanklacht tegen #metoo verhalen voor de term bekend werd.