Cheaters (2000)

geregisseerd door John Stockwell
met Jeff Daniels, Jena Malone en Paul Sorvino

Ondanks hun geringe kansen besluit een groep scholieren uit een Amerikaanse achterstandsbuurt deel te nemen aan de jaarlijkse academische tienkamp. Nadat ze in de eerste ronde ver onder het gemiddelde hebben gescoord weet 1 van de studenten de antwoorden voor de tweede ronde te bemachtigen. De verleiding is te groot om te weerstaan en de groep besluit aangemoedigd door hun leraar vals te spelen tijdens de tienkamp. Als ze uiteindelijk als winnaars uit de bus komen, krijgen de schoolleiding en de pers argwaan. Dit brengt ze in een lastig parket en nu draait het alleen nog maar om vertrouwen. De ultieme test is nu pas begonnen.

avatar van lorelei
Toen ik zag dat het een drama was op de hoes geloofde ik het niet. Ik dacht dat het gewoon een leuke humoristische film was! Maar nee! Het is nog is gebaseerd op een waargebeurd verhaal! Goeie film en pas later merk je eigenlijk dat het best wel een drama is.

lizard
Leuke en goed geacteerde film

NvK
afgelopen zondag zitten kijken. vermakelijke film

snowflake
heb ik deze nou wel of niet gezien...... :s

avatar van Poisonthewell
Viel me niet tegen. Zeker voor een tv-film best aardig. 3*

avatar van xenne
eigenlijk een thema dat me niet aanspreekt, maar toch wel interessant aangepakt ... de film lijkt het op te nemen voor de valsspelers, iig begrip op te brengen voor hen, een bijna on-amerikaanse aanpak. verder laat Jena Malone zich hier positief opmerken. wel aangename en interessante tv productie, het kijken waard ... 2½

avatar van D-ark
Aardig maar niet al te best

Jammer van het zeurderige laatste kwartier, de rest is erg vermakelijk en vlot geschoten en gemonteerd. Had qua look wel wat weg van Fort Alpha.

veron35
Ik ben het met Quido eens. Het laatste kwartier zorgt voor 0,5* aftrek.

wo2-Freak
Ja, het hoefde van mij ook niet echt. Al dat gedoe sloeg nergens meer op, alsof die moeder al niet wist dat hij valsgespeeld had van die leraar..

Maar wel leuke film, 3.5

avatar van Mescaline
wo2-Freak schreef:
alsof die moeder al niet wist dat hij valsgespeeld had van die leraar..

Dat wist die moeder zeker niet..
Ze was blij dat haar zoon eindelijk eens wat hoger op kwam in zijn leven.. en dacht geen moment aan valsspelen(omdat hij altijd alles via de regels deed..)
Dus wat je daar zegt is niet echt een logica..
Vond het zelf een leuke en sterk geacteerde film..
Het dvd hoesje lijkt echt een comedy.. maar het tegendeel is waar.. een luchtig drama.. maar zeker ook een sterk drama..
Een waar gebeurd drama.. wat luchtig.. maar daarom zeker niet minder indrukwekkend in beeld is gebracht.
4 wel verdiende sterren

avatar van Kelsey16
Ik had ook verwacht een comedy te gaan kijken maar dat bleek het dus niet te zijn, maar het maakte de film zeker niet minder, ik raakte er steeds meer in, na de 1e examens begint het pas echt en de film trok me echt helemaal mee, normaal zou ik deze film niet hebben uitgekozen als ik had geweten dat het geen comedy was, maar ik ben blij dat ik hem gezien heb.

veron35
Ik vond dat gezeur trouwens allemaal voor niks.

ja toen ik de doos zag, dacht ik ook dat het om een comedy ging. maar twas een drama. wel goede film, maar nogal droevig en triest om naar te kijken! Ik heb hem voor 1 euro gekocht, dus had er niet veel van verwacht, maar het is echt wel nog een goede film. wel triest

aardig, maar zou hem niet over willen zien...

avatar van kennyvw
Had er helemaal niet veel van verwacht, omdat ik hem voor 1 euro heb gekocht in Bart smid. Maar toen ik hem had bekeken vond ik dit één van de betere films in zijn genre. Zeker een 3 * waard.

Voor de mensen die hem ooit hebbe zien ligge ofzo. Laat je niet beinvloeden door de cover of slechte plot.

avatar van soom
Jeff Daniels vind ik een erg interessant acteur, die drama goed kan doen. Hij weet me wel telkens te raken met wat ik zie van hem. En hij is hier ook weer op dreef. Hoewel het eigenlijk een beetje een b-film is, vond ik..

Aardige film over een groep scholieren die meedoen aan een academische tienkamp. Duidelijk een tv-film gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Het verloop van de film is dan ook wat voorspelbaar, maar het blijft wel onderhoudend en naar het einde toe ook boeiender.

avatar van FlorisV
Ik vond dit een leuke film destijds (op VHS voor een prikkie gekocht in de tijd dat DVD's opkwamen dus dat zegt wel wat over hoe lang geleden) en ik herinner me een leuke rol van Jeff Daniels en van de heerlijke Jena Malone als het slimste meisje van de klas. Jammer dat ze te vaak een bijrol krijgt als apart of alternatief tiepje.

De film is ook wel een soort aanklacht op het onderwijssysteem in de VS. Bepaalde scholen zijn door hun achterstand gewoon vrij kansloos en kunnen alleen winnen door te cheaten. Maar het blijft lekker luchtig.

Misschien dat ik hem nog eens een keer opzet, maar dan echt puur vanwege de giga-boner die ik altijd voor Jena heb.