The Boy in the Plastic Bubble (1976)

geregisseerd door Randal Kleiser
met John Travolta, Glynnis O'Connor en Robert Reed

Tod Lubitch (John Travolta) is een opgroeiende jongeman onder ongewone omstandigheden. Hij is namelijk geboren zonder immuunsysteem en moet daarom geïsoleerd en afgezonderd leven.

avatar van jackie
Grappige film, met een mooie rol van Travolta.

Deze film heb ik zo lang geleden gezien, maar ik kan me nu nog een hoop van herinneren, dus dat is wel erg bijzonder. Ik ben alleen bang dat als ik hem weer ga kijken de beoordeling naar beneden zal gaan (is vaak zo met dingen die je vroeger zo goed vond).

avatar van jumpstylemovie
HAHA moet je op de voorkant zijn gezicht zien

Leuke film.
De film bevat een overdaad aan cliches, maar door de bijzondere situatie van het personage van Travolta blijft de film boeien. Het verhaal zwakt nergens af en weet over de gehele film te boeien. De film gaat eigenlijk over twee dingen: 1) De opmerkelijke ziekte van Travolta en 2) De onmogelijke liefde voor zijn buurmeisje. Eerstgenoemde is niet te accuraat uitgewerkt, maar dat gaat nergens storen en komt de film eigenlijk alleen maar ten goede. Glynnis O'Connor zet haar rol overtuigend neer waardoor eigenlijk alles in orde is.

Nou, in het midden zat er toch een dip.

ik wil niet zeuren, maar het is imuunsysteem en niet immuniteitssysteem...

avatar van Madeliefje
Wat een ongeloofwaardig eind.