The General's Daughter (1999)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller

geregisseerd door Simon West
met John Travolta, Madeleine Stowe en James Cromwell

Het naakte lichaam van Captain Elisabeth Campbell, dochter van de Generaal Campbell, wordt dood aangetroffen. Paul Brenner en Sara Sunhill, legerdetectives en ex-geliefden, worden ingeschakeld om de zaak te onderzoeken. Zij ontdekken dat er zich bij het leger dingen afspelen die het daglicht niet kunnen verdragen.

avatar van Madara_
niethie schreef:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit filmpje zag maar ik kan me nog herrineren dat het verhaaltje wel boeiend was, Travolta een leuk rolletje speelde en het hier en daar wat spannende scenes bevatte maar voor de rest vond ik het niet echt hoogstaand allemaal, gewoon een leuk wegkijkertje niets meer, niets minder.

3 sterren

Je haalt de woorden uit me mond,

avatar van Captain_Kuro
ik vond het iets meer waarde hebben door het interessante plot.

Ik vond dit een behoorlijk goede film...
Verbaasd me dat er zoveel negatieve reacties op zijn...
Elisabeth mag er ook zijn trouwens ...Fjoe!!

avatar van Timothyvdmeer
Goede film met goede rollen neer gezet door Travolta en Woods.
Goede spanning en mooi uitgespeeld.

avatar van kanjertje
Mooie niet te voorspellen film.
Vond hem soms vrij moeilijk te begrijpen.

avatar van Triple G
Prima film. Goed, ik mag Travolta graag en mag ook graag naar Stowe kijken...

Echter, dit is gewoon een standaard doch goed geacteerde en gemaakte thriller. Onderhoudend en een goed verhaal hoewel ik betwijfel of de houding van meneer de generaal geloofwaardig is. Als je ook maar een beetje van je dochter houdt doe je dit niet....

avatar van 606
Hele spannende en mooie thriller.
Goed verhaal dat pas aan het einde duidelijk wordt.
Acteurs allemaal goed in hun rol.

3,5 ster

goeie,film leuk gespeeld door johnnie.

avatar van DragQueen
Goede Thriller, met een sterk verhaal. Travolta speelt een overtuigende hoofdrol. 3 Sterren.

Verbaasd van de ten eerste weinig reacties op deze film. Is hij toch weinig bekeken.
Ook verbaasd van de negatieve reacties. Ik vind dit echt een zeer ondergewaarde film. Vond alles zeer sterk gespeeld, ben nie altijd fan van John maar vond hem hier zeer sterk spelen. Ook de muziek in de scene met de general hakt er goed in om de emoties aan te scherpen.

Wat mij betreft een must-see...!!

Aardige thriller die ook nog eens weet te boeien. Het verhaal zit best goed in elkaar en hetzelfde geldt voor de uitvoering. Het verhaal is ietwat verwarrend maar op het einde komt de spreekwoordelijke aap uit de mouw. De cast (best veel bekenden) deed het trouwens ook goed, met name John Travolta en Madeleine Stowe waar ik wel een zwak voor heb. Een topper is deze film zeker niet maar hij keek wel goed weg. Wordt overigens weer eens tijd om deze film te herzien want het is toch al behoorlijk wat jaartjes geleden dat ik deze film voor het laatst heb gezien.

avatar van hdehoon
Roodkapje schreef:
Ik ben al niet zo voor zulke detective-verhaaltjes, maar het is toch ergens spannend. De beeldjes zelf zijn soms om te genieten.

verhaaltjes, beeldjes.... is dit roodkapjestaal?

avatar van Fran
Deze thriller had het voor mij nèt niet. Op zich ben ik door het gehele verhaal wel geboeid gebleven maar het had niets extra's voor mij. Laat ik het zo zeggen: ik voelde er niets bij. Ik kreeg geen beeld van het slachtoffer behalve dat ze zich omhoog had gewerkt in het leger om haar vader te imponeren en dat ze er een curieus sexleven op nahield. Maar verder dan dat kwam ik niet.

Natuurlijk is hetgene wat haar overkwam afschuwlijk maar ik kreeg geen binding en daardoor weinig interesse in haar personage. Ook de manier waarop haar vader is neergezet (die je maar een een stuk of 3 keer ziet in de film) was niet benoemenswaardig. En naar mijn idee was de verstoorde relatie tussen vader en dochter één van de hoofdpunten van deze film.

Het verhaal zelf is wel spannend en wat haar overkomen is, is echt verschrikkelijk en dat effect word ook wel sterk overgebracht. Maar door de matheid van de personages blijft het een beetje op de vlakte. Uitzondering wil ik maken voor het acteerwerk van Travolta. Dat stond als een huis en weet de film toch nog wat op te krikken.

Ik zou de film niet specifiek aanraden maar je zal je er ook geen buil aan vallen.

Erg gode film, betere in dit genre

avatar van Picker
Redelijke film. Ik vond het allemaal net ff te nep aanvoelen en te veel ongeloofwaardige one-liners.
Misschien had ik teveel gehoopt op een Basic achtige film.

avatar van notsub
Toch weet je ongeveer al hoe de vork in de steel zit op het moment dat John Travolta zijn detectivewerk aanvangt.... De film doet krampachtig zijn best de hete brei van de kijker weg te houden, tot je er plots midden in zit. Vanaf dan rolt de film via bekende paden naar het eind. Het verhaal boeit zeker, het wordt alleen een beetje te verwarrend gebracht.

Naar Amerikaanse begrippen niet zo patriottisch en dat werkte verfrissend. Een thriller over het noodlot van een vrouwelijke kapitein in een door mannen gedomineerd Amerikaanse leger. Ook al kwamen de vrouwenrollen er bekaaid af en werd de productie gedomineerd door goed spelende mannelijke acteurs, in deze spannende film stond de schaduwzijde van het emancipatieproces centraal. Samen met onderliggende thema's als de psychische gevolgen van verkrachting en homoseksualiteit bij een militair. Ondanks deze thematiek vloog de film nergens uit de bocht.

avatar van panax
sterke film
spanning genoeg !!
travolta is weer okee !!!

Zeer goede misdaadfilm die zich afspeelt in het Amerikaanse leger.
Puike vertolkingen van de ganse cast maar vooral van John Travolta en Madeleine Stowe.
Goed scenario ook, dat geen seconde verveelt.
Kortom: spannende onderhoudende prent, warm aanbevolen.

avatar van IH88
The General’s Daughter

Erg fijne film. Het verhaal zit goed in elkaar en is interessant om te volgen. De uiteindelijke uitkomst van het moordmysterie maakt indruk en zet je aan het denken. Het gaat over vrouwen in het Amerikaanse leger en hoe ze vroeger (of nu nog steeds) behandelt werden.

Groot pluspunt zijn de acteurs. Travolta en Stowe zijn niet mijn favoriete acteurs, maar hier doen ze het erg goed. James Woods is ook sterk en zijn scènes met Travolta zijn hoogtepunten in de film. Complimenten ook voor het sfeervolle begin met die geweldige muziek.

avatar van sparreke22
Een beste film. Dat komt door de sfeer die opgeroepen wordt. Het zweterige, broeiende zuiden van USA. Dat is de sfeer die in deze film hangt en die de film ook sterker maakt. Maar los daarvan, een goed verhaal, goed uitgewerkt, goede acteurs enz. Wat zeker bijdraagt aan de film is dat het schijnbaar gedisciplineerde militaire leven afgezet wordt tegen het moordonderzoek.
De film kent een verrassend einde. Een aanrader.

avatar van missl
Onderhoudende film die de spanning goed vast weet te houden.

avatar van Tiany
Een paar goede acteurs, maar niet echt een spannende film. Pas naar het einde toe kon het verhaal me meer boeien.