• 8.670.578 stemmen

The General's Daughter (1999)

Thriller | 116 minuten

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The General's Daughter

"Go behind the lies."

Het naakte lichaam van Captain Elisabeth Campbell, dochter van de Generaal Campbell, wordt dood aangetroffen. Paul Brenner en Sara Sunhill, legerdetectives en ex-geliefden, worden ingeschakeld om de zaak te onderzoeken. Zij ontdekken dat er zich bij het leger dingen afspelen die het daglicht niet kunnen verdragen.

Paul Brenner

Capt. Jake Elby

avatar van Madara_

Madara_

niethie schreef:

Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit filmpje zag maar ik kan me nog herrineren dat het verhaaltje wel boeiend was, Travolta een leuk rolletje speelde en het hier en daar wat spannende scenes bevatte maar voor de rest vond ik het niet echt hoogstaand allemaal, gewoon een leuk wegkijkertje niets meer, niets minder.

3 sterren

Je haalt de woorden uit me mond,

avatar van Captain_Kuro

Captain_Kuro

ik vond het iets meer waarde hebben door het interessante plot.

avatar van takkiej

takkiej

Ik vond dit een behoorlijk goede film...

Verbaasd me dat er zoveel negatieve reacties op zijn...

Elisabeth mag er ook zijn trouwens ...Fjoe!!

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

Goede film met goede rollen neer gezet door Travolta en Woods.

Goede spanning en mooi uitgespeeld.

avatar van kanjertje

kanjertje

Mooie niet te voorspellen film.

Vond hem soms vrij moeilijk te begrijpen.

avatar van Triple G

Triple G

Prima film. Goed, ik mag Travolta graag en mag ook graag naar Stowe kijken...

Echter, dit is gewoon een standaard doch goed geacteerde en gemaakte thriller. Onderhoudend en een goed verhaal hoewel ik betwijfel of de houding van meneer de generaal geloofwaardig is. Als je ook maar een beetje van je dochter houdt doe je dit niet....

avatar van 606

Hele spannende en mooie thriller.

Goed verhaal dat pas aan het einde duidelijk wordt.

Acteurs allemaal goed in hun rol.

3,5 ster

avatar van maflcaro

maflcaro

goeie,film leuk gespeeld door johnnie.

avatar van DragQueen

DragQueen

Goede Thriller, met een sterk verhaal. Travolta speelt een overtuigende hoofdrol. 3 Sterren.

avatar van takkiej

takkiej

Verbaasd van de ten eerste weinig reacties op deze film. Is hij toch weinig bekeken.

Ook verbaasd van de negatieve reacties. Ik vind dit echt een zeer ondergewaarde film. Vond alles zeer sterk gespeeld, ben nie altijd fan van John maar vond hem hier zeer sterk spelen. Ook de muziek in de scene met de general hakt er goed in om de emoties aan te scherpen.

Wat mij betreft een must-see...!!

Theunissen

Aardige thriller die ook nog eens weet te boeien. Het verhaal zit best goed in elkaar en hetzelfde geldt voor de uitvoering. Het verhaal is ietwat verwarrend maar op het einde komt de spreekwoordelijke aap uit de mouw. De cast (best veel bekenden) deed het trouwens ook goed, met name John Travolta en Madeleine Stowe waar ik wel een zwak voor heb. Een topper is deze film zeker niet maar hij keek wel goed weg. Wordt overigens weer eens tijd om deze film te herzien want het is toch al behoorlijk wat jaartjes geleden dat ik deze film voor het laatst heb gezien.

avatar van hdehoon

hdehoon

Roodkapje schreef:

Ik ben al niet zo voor zulke detective-verhaaltjes, maar het is toch ergens spannend. De beeldjes zelf zijn soms om te genieten.

verhaaltjes, beeldjes.... is dit roodkapjestaal?

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Deze thriller had het voor mij nèt niet. Op zich ben ik door het gehele verhaal wel geboeid gebleven maar het had niets extra's voor mij. Laat ik het zo zeggen: ik voelde er niets bij. Ik kreeg geen beeld van het slachtoffer behalve dat ze zich omhoog had gewerkt in het leger om haar vader te imponeren en dat ze er een curieus sexleven op nahield. Maar verder dan dat kwam ik niet.

Natuurlijk is hetgene wat haar overkwam afschuwlijk maar ik kreeg geen binding en daardoor weinig interesse in haar personage. Ook de manier waarop haar vader is neergezet (die je maar een een stuk of 3 keer ziet in de film) was niet benoemenswaardig. En naar mijn idee was de verstoorde relatie tussen vader en dochter één van de hoofdpunten van deze film.

Het verhaal zelf is wel spannend en wat haar overkomen is, is echt verschrikkelijk en dat effect word ook wel sterk overgebracht. Maar door de matheid van de personages blijft het een beetje op de vlakte. Uitzondering wil ik maken voor het acteerwerk van Travolta. Dat stond als een huis en weet de film toch nog wat op te krikken.

Ik zou de film niet specifiek aanraden maar je zal je er ook geen buil aan vallen.

avatar van SunChaser

SunChaser

Erg gode film, betere in dit genre

avatar van Picker

Picker

Redelijke film. Ik vond het allemaal net ff te nep aanvoelen en te veel ongeloofwaardige one-liners.

Misschien had ik teveel gehoopt op een Basic achtige film.

avatar van notsub

notsub

Toch weet je ongeveer al hoe de vork in de steel zit op het moment dat John Travolta zijn detectivewerk aanvangt.... De film doet krampachtig zijn best de hete brei van de kijker weg te houden, tot je er plots midden in zit. Vanaf dan rolt de film via bekende paden naar het eind. Het verhaal boeit zeker, het wordt alleen een beetje te verwarrend gebracht.

gauke

Naar Amerikaanse begrippen niet zo patriottisch en dat werkte verfrissend. Een thriller over het noodlot van een vrouwelijke kapitein in een door mannen gedomineerd Amerikaanse leger. Ook al kwamen de vrouwenrollen er bekaaid af en werd de productie gedomineerd door goed spelende mannelijke acteurs, in deze spannende film stond de schaduwzijde van het emancipatieproces centraal. Samen met onderliggende thema's als de psychische gevolgen van verkrachting en homoseksualiteit bij een militair. Ondanks deze thematiek vloog de film nergens uit de bocht.

avatar van panax

panax

sterke film

spanning genoeg !!

travolta is weer okee !!!

Tarkus

Zeer goede misdaadfilm die zich afspeelt in het Amerikaanse leger.

Puike vertolkingen van de ganse cast maar vooral van John Travolta en Madeleine Stowe.

Goed scenario ook, dat geen seconde verveelt.

Kortom: spannende onderhoudende prent, warm aanbevolen.

avatar van IH88

IH88

The General’s Daughter

Erg fijne film. Het verhaal zit goed in elkaar en is interessant om te volgen. De uiteindelijke uitkomst van het moordmysterie maakt indruk en zet je aan het denken. Het gaat over vrouwen in het Amerikaanse leger en hoe ze vroeger (of nu nog steeds) behandelt werden.

Groot pluspunt zijn de acteurs. Travolta en Stowe zijn niet mijn favoriete acteurs, maar hier doen ze het erg goed. James Woods is ook sterk en zijn scènes met Travolta zijn hoogtepunten in de film. Complimenten ook voor het sfeervolle begin met die geweldige muziek.

avatar van sparreke22

sparreke22

Een beste film. Dat komt door de sfeer die opgeroepen wordt. Het zweterige, broeiende zuiden van USA. Dat is de sfeer die in deze film hangt en die de film ook sterker maakt. Maar los daarvan, een goed verhaal, goed uitgewerkt, goede acteurs enz. Wat zeker bijdraagt aan de film is dat het schijnbaar gedisciplineerde militaire leven afgezet wordt tegen het moordonderzoek.

De film kent een verrassend einde. Een aanrader.

avatar van missl

missl

Onderhoudende film die de spanning goed vast weet te houden.

avatar van Tiany

Tiany

Een paar goede acteurs, maar niet echt een spannende film. Pas naar het einde toe kon het verhaal me meer boeien.

avatar van Shadowed

Shadowed

Hm.

Een film die ondanks de serieuze boodschap en toon, toch simpelweg knotsgek is. Het wil zo veel zijn, en dat begint al erg snel behoorlijk met elkaar te vloeken. Het lijkt gewoon vaak alsof je naar verschillende films in 1 film zit te kijken dan.

De film opent in ieder geval tamelijk lomp, maar ook al best warrig. Het zijn al snel 2 verhalen die elkaar niet echt mixen. Een undercover-verhaal met een spectaculaire schietpartij en een soort liefdesverhaal die al snel om zeep wordt geholpen waardoor je nergens de chemie echt voelt.

Maar die verhalen veranderen dan al plots in hele nieuwe verhalen die de lompe toon dan al compleet om zeep helpen. Het oogt allemaal wat warrig. Daarbuiten worden enkele karakters buitengewoon slordig geïntroduceerd. Stowe bijvoorbeeld. Die is er opeens en is dan al opeens het beste maatje van Travolta.

Travolta is opzicht niet slecht, maar loopt er wat lomp bij voor een voorzichtige undercoveragent. Hij zit er meer uit als een soldaat zelf. De rest van de cast is er eigenlijk ook plots en verlaten het doel al snel of duiken pas diep in de finale pas weer op.

Nergens heel spannend, de chemie tussen Stowe en Travolta ontbreekt en de verhalen of situaties van de karakters zijn vaak zo verschillend dat je als kijker vaak niet helemaal weet wat je ermee aan moet. Maar ondanks dat al een hoop gezeur is, zijn er ook goede punten.

Het verhaal loopt erg vlot, en het blijft dan toch wel onvoorspelbaar over hoe het gaat lopen. Enkele bizar sterke scenes tussendoor Eerste shootout, ondanks de timing, was tof. Maar ook de verkrachtingsscène was erg heftig gebracht eigenlijk en ondanks de sfeer ook behoorlijk lomp en rauw.

Het is alleen niet genoeg voor een voldoende, maar laag gaat hij ook niet worden.

avatar van Supernatural

Supernatural

Vanavond weer eens een keer gezien, had de film al vaker gezien,maar had de film nog niet in mijn collectie.maar heb weer genoten.john travolta vind ik toch altijd een fijne acteur,mischien is niet elke film met hem goed of even goed,maar toch vind ik hem een goeie acteur.ook een aardige man tenminste zo komt ie bij mij over.de rest van de cast speelt het ook prima.het verhaal zit ook er goed in elkaar.tot slot een goeie film.

avatar van des1

des1

Spannende whodunnit op basis van een onaangenaam thema. Travolta is gedreven zoals we hem zelden er na hebben kunnen zien acteren. Film die je niet bepaald een tweede keer wil zien, omdat het zo tragisch is.

avatar van Hans Gruber

Hans Gruber

Vrij goede onderhoudende film. Verhaal zat goed in elkaar, blijft spannend tot de laatste minuut. Acteurs leveren een puike prestatie. Travolta is meestal wel goed. Hoogtepunt voor mij was de dialoog tussen Travolta en Woods. Daar vlogen de vonken vanaf. Stowe blijft een mooie verschijning. De chemie met Travolta was ook voelbaar. Voor mij 3,5* waard.

avatar van pierre18

pierre18

Het verhaal is grotesk maar zit op zich wel goed in elkaar. Desondanks ontbreekt er wel iets aan deze film. En dat is dat er teveel subverhalen erbij worden gehaald om Travolta's rol diepgang te geven. En dat is onnodig omdat hij zelf genoeg karakter kan geven aan zijn personage. Ook ontbreekt het hier en daar aan spanning, maar daar tegenover staan wel de mooie gesprekken tussen Woods en Travolta. En die zijn Top.

avatar van AniSter

AniSter

Erg goed, realistisch verhaal met een heftige achtergrond. Goede cast met de opmerking dat ze voor generaal Campbell een perfecte keuze hebben gemaakt. Van Travolta vond ik dit een van zijn betere prestaties. De blufscene van Sara over het DNA, in het kleedlokaal van de militairen, vond ik de beste. Boeiende film met enkele spannende momenten. De eerste confrontatie op zijn woonboot vond ik overbodig; die voegde niets toe. Wie de fysieke moordenaar was, was helaas te voorspelbaar. Afgezien van dat heb ik een prima film gezien.

scorsese

Aardige film waarin een legerdetective onderzoek doet naar de moord op de dochter van de generaal. Een onderhoudend plot over een moordonderzoek binnen het leger. Redelijk clichematig allemaal. John Travolta is misschien niet de beste casting-keuze, maar hij weet het wel vermakelijk te brengen in een ietwat dik aangezette rol.

In de herziening blijken 3.5 sterren wat te hoog gegrepen.

avatar van Boneka

Boneka

Het is echt heel lang geleden dat ik deze film heb gezien. Omdat ik hem toen best wel aardig vond stond ie nog steeds in mijn geheugen gegrift. De manier waarop de General's daughter erbij lag en de betrokkenheid van haar vader wist ik nog wel. De rest van het verhaal was ik zo'n beetje kwijt na 20 jaar. Het uitgangspunt was goed en zeker tegenwoordig lekker actueel. Vond alleen de uitwerking en regie wat minder in deze film. Het geheel had allemaal wel wat strakker geregistreerd mogen worden. Teveel toeters en bellen erom heen. Helikopters die we regelmatig overheen zagen komen en nog meer wat dit soeps. Ook het begin is niet al te best met die overval. Gelukkig kent de film ook zijn hoogtepunten, maar hoogstaand is het nergens. Vond Travolta wel wat fatsig in deze film. Zag in de extra's ook een ander eind, maar dat hebben ze er maar uitgelaten, want Travolta is geen Tom Cruise. Het hele romantische gedeelte hebben ze er toch maar uitgelaten. Geen gemis. Wel had ik graag meer spanning gezien.

De film is nu uit op blu ray. Heeft een nette transfer met mooie kleuren al is ie niet overal even scherp. Het geluid is wat wisselend. Dialogen zijn goed de special effects wat minder. De soundtrack kon me niet overal bekoren moet ik zeggen. Een film met de nodige plussen en minnen, maar wel een voldoende.

Film 3.0
Beeld 4.0 (Engelse subs)