Trainwreck: My Life as an Idiot (2007)

Alternatieve titel: American Loser

Drama / Komedie

geregisseerd door Tod Harrison Williams
met Seann William Scott, Gretchen Mol en Kevin Geer

Jeff heeft met nogal wat problemen te kampen. Zijn leven gaat gebukt onder studeerproblemen, psychische aandoeningen als Tourette en een alcoholverslaving. Dan ontmoet hij Lynn en eindelijk ziet hij een reden zijn hele leven eens totaal te veranderen en te werken aan zijn toestand.

avatar van OlafK
Het probleem met deze film was dat de film nooit echt los kwam. De eerste paar minuten vond ik heel aardig, maar de film kabbelde té rustig voort. Sean William Scott liet wel zien dat hij de American Pie-films ontstegen is en dat hij als acteur serieus genomen moet worden. Echter: deze film had te weinig klasse om tot een hogere beoordeling te komen.

avatar van maerk
Maffe film, maar zeker niet slecht.

Trainwreck: My Life as an Idoit, een vreemde naam maar dit past bij de film. Het verhaal over Jeff, een jongen met een hoop aandoeningen en problemen, is niet zo bijzonder. Sterker nog, het is gewoon een saai script. Het leven van Jeff is gewoon moeilijk zoals je dat altijd tegen komt in films en er zit geen vaart in de film. Het voelt als een lange zit, terwijl de film maar anderhalf uur duurt. Maar ondanks het saaie script en het trage tempo kon ik de film nog wel uitzitten. Het personage Jeff is wel interessant en goed neergezet door Scott (waarvan ik niet eens wist dat hij écht kon acteren). En een aantal scènes zijn het zeker waard om de film te kijken. Williams heeft geen kunstwerk gemaakt, maar er zitten wel originele en bijzondere stukken in. Bijvoorbeeld het hele gegeven met de droom vond ik wel leuk en ook goed uitgewerkt. De humor is bij vlagen trouwens erg leuk. Heb 2 keer best hard moeten lachen!

Ik heb me zeker niet verveeld met deze film en Sean William Scott zet weliswaar een acteerprestatie neer die naar behoren is. Niks mis mee en het gemiddelde is wel erg laag. 3*.