• 8.260.423 stemmen

Geregisseerd door: Keith Gordon

Met onder meer: Nick Nolte, Sheryl Lee en Alan Arkin

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Mother Night

"The truth is more shocking than the uniform he wears... HE WAS AN AMERICAN SPY."

Howard Campbell is een succesvolle, Amerikaanse toneelschrijver in het Duitsland onder Hitler. Een Amerikaanse majoor, Frank Wirtanen, benadert hem om als spion te infiltreren in een Nazi-organisatie. Daar schrijft hij pro-Hitler radioteksten, waarin hij gecodeerde informatie verwerkt voor de Geallieerden. Na de plotselinge dood van zijn vrouw, ontvlucht hij Duitsland om een teruggetrokken bestaan te leiden in New York. Als Nazi-held wordt hij daar herkend door Jones,een Neo-Nazi leider. Als Jones wereldkundig maakt dat Campbell levend en wel in New York verblijft, vraagt de staat Israel om Campbells uitlevering.

imageimage

Father Patrick Keeley

August Krapptauer

avatar van fox_bert

fox_bert

goed verhaal. waarin steeds verrassende elementen terugkomen. heb genoten van de film.

stinissen (crew films & series)

Ook met een 14-jarige Kirsten Dunst.

avatar van allmodcons

allmodcons

Tot mijn verrassing kwam de auteur van het boek Mother Night,

Kurt Vonnegut, ook even voorbij. Zijn bijdrage stond op de titelrol omschreven als "Sad Old Man".

Tarkus

Heb de film voor een tweede maal bekeken en toch ben ik er nog niet tevreden over.

Ik vind het ganse verhaal zeer verwarrend en bij momenten zeer saai.

Het is ook niet Nick Nolte's beste rol.

Ondanks dat de film zich afspeelt tijdens en na WO II en er dus veel mee te maken heeft, en dat ook het onderwerp is waarover ik het liefst filmen zie, is dit wel een tegenvaller.

Bovendien is de DVD in 4:3 beeldformaat en niet aanpasbaar aan breedbeeld, is alsof je 10 jaar terug in de tijd gaat bij het bekijken van deze film, ben het niet meer gewend zo'n smal beeld.

scorsese

Goeie film over een Amerikaanse spion die ten tijde van de Tweede Wereldoorlog in Berlijn woont. Een origineel verhaal waarbij je gemakkelijk zou kunnen denken dat het waargebeurd is. Er gebeurd genoeg en er worden een paar boeiende onderwerpen aangesneden. De toon is soms wel wat afwijkend en hier is de hand van schrijver Kurt Vonnegut dan ook zichtbaar (die zelf ook nog kort even verschijnt).