Mr. Saturday Night (1992)

Komedie / Drama

geregisseerd door Billy Crystal
met Billy Crystal, David Paymer en Julie Warner

De dagen van grote roem zijn voorbij voor de 72-jarige Buddy Young Jr.. In de jaren 60 een groot komiek met een eigen TV show, maar tegenwoordig slechts optredend voor een handjevol bejaarden die hem nog kennen uit zijn glorietijd. Wanneer zijn broer Stan, die al die jaren zijn manager is geweest, besluit om met pensioen te gaan, staat Buddy er helemaal alleen voor.

avatar van AGoos
Beter geslaagd als drama film dan als komedie. Af en toe slaat crystal de plank mis door iet wat te dik aan gezette emoties en ook leidt de make-up meer dan eens af van het verhaal, maar over het algemeen heeft crystal een zeer boeiende film weten te maken over een man die zijn hele leven in het teken heeft gezet mensen aan het lachen te krijgen, zowel op het podium als daarnaast. Een man die op een gegeven moment alleen nog over humor lijkt te beschikken en dit in alle mogelijke situaties inzet, gepast of gruwelijk ongepast. Een erg triest verhaal, over een trieste man...