• 10.943 nieuwsartikelen

Met onder meer: Don Johnson, Penelope Ann Miller en William Forsythe

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 22 juni 1989

Plot Dead Bang

"For one cop this isn't just a case. It's a war."

Op kerstavond wordt agent Gary Kimble in koelen bloede vermoord door een man die net een overval heeft gepleegd. Inspecteur Jerry Beck van de dienst moordzaken krijgt de opdracht de dader te arresteren. Geen gemakkelijk karwei, want hij heeft nauwelijks sporen om zich op te baseren. Zijn instinct leidt hem naar ene Bobby Barnes, een zeer intelligente boef die net vrijgekomen is. Gaandeweg ontdekt hij niet alleen dat Bobby de dader is, maar dat hij tevens deel uitmaakt van een groep blanke extremisten die het plan hebben opgevat systematisch kleurlingen te overvallen en neer te schieten...

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van neo

neo

toch jammer dat john frankenheimer is overleden.dit was weer een redelijk goeie film van hem.3 sterren

avatar van donnie B.

donnie B.

ga hem woensdag kijken op tv, alleen al vanwege de aanwezigheid van William Forsythe.

avatar van Diesel

Diesel

En ik ga kijken omdat Don Johnson de hoofdrol speelt.

Hele fijne acteur.

avatar van donnie B.

donnie B.

Redelijk standaard actiefilmpje, had er iets meer van verwacht. Vond William Forsythe een beetje tegenvallen in zijn rol, heeft betere rollen op zn naam staan. maar dit is natuurlijk ook wel een oud filmpie. Don Johnson was ok.

avatar van Leno

Leno

Leuke film dit, met een lekkere rol van Johnson. Lekker '80's actiefilm, dus wel weinig verhaal maar zeer amusant.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

saaie klotefilm

avatar van aerts007

aerts007

Bter dan een gemiddelde (aktie) film.

Old school weliswaar,maar goed.Forsythe weeral goed bezig!

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Vrij gemiddelde actiefilm, de acteerprestaties zijn goed en de rollen goed verdeeld, maar sommige scenes waren erg overbodig, ook het verhaal wist mij niet altijd te boeien helaas. Een paar aardige momenten inclussief wel geslaagde acteerprestaties maken deze film nog enigsinds vermakelijk.

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

sinterklaas schreef:

saaie klotefilm

Mooie rescensie man.

avatar van Le Professionnel

Le Professionnel

Leuke actiefilm met een lekkere typisch jaren 80 sfeertje.

avatar van StevenMighty

StevenMighty

Leuke politie actiefilm waar ik hier voor nog nooit van gehoord had.

Hij viel me erg mee.

Johnson als agent - deze film moet van net na het einde van miami vice geweest zijn - maar toch helemaal anders dan Crockett. Eenvoudig grappig vond ik, zoals wanneer hij zn bril maakt met kleefband en de slappe lach scene bij de politie psychiater

Verhaal zat goed in elkaar. De scene aan het einde in het ondergronds gedeelte was wel 'n beetje langdradig, maar het einde nog verrassend.

3,5 sterren

Tarkus

Had van de film nog nooit eerder gehoord, wel van Don Johnson natuurlijk (Miami Vice serie).

De film is best een meevaller, goed verhaal en goede vertolkingen.

Ook het thema is helaas nog steeds zeer actueel, neo-nazisme en rassenhaat.

Ik vond het een goede film, beter dan ik had verwacht.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Slap script.

Ondanks dat Frankenheimer aan het roer staat, valt deze misdaadfilm een beetje tegen. Johnson probeert er nog iets van te maken en Forsythe stelt ronduit teleur. Het script is slap, de actiescènes worden middelmatig in beeld gebracht en enige spanning is ver te zoeken. Het kijkt allemaal wel aardig weg en kent een prettig tempo, maar echt goed wordt het nergens.

Redelijk.

avatar van MovieMind

MovieMind

Viel me behoorlijk tegen, ondanks dat jaren 80 ster Don Johnson er in speelde.

Echt een jaren 80 filmpje, één van de mindere welteverstaan.

De gemiddelde aflevering van Miami Vice was beter.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Prima film over rassenhaat in Amerika. Simpel, maar zeker niet saai. En omdat het in de 80's afspeelt: 3*

avatar van Johnny Sack

Johnny Sack

Johnson is altijd cool in alles, zo ook in deze parel van de jaren 80.

* 3,5

avatar van ILDIB

ILDIB

Het tijdsbeeld druipt van deze film qua beeld, geluid en actie. Hij duurt allemaal wat lang en op een gegeven moment had ik het wel gezien.

scorsese

Matige film waarin een inspecteur op zoek gaat naar de dader van een dubbele moord, waaronder een agent. Een standaard jaren '80 politie-film met clichématige personages. Hier en daar wel wat onlogisch en ongeloofwaardig (de hele rol van Penelope Ann Miller bijvoorbeeld). Don Jonhson doet verder weinig verkeerd.

avatar van n00r

n00r

Saai filmpje..

avatar van Vilmkritikus

Vilmkritikus

Leuke film heerlijk eighties sfeertje.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2063 berichten

Het is al meer dan 20 jaar geleden dat ik deze toffe actiefilm voor het laatst heb gezien. Ik was vanochtend al vroeg uit de veren en heb Dead Bang maar gekeken. Ik had hem gisteren al uit de collectie gehaald om te bekijken, maar dat is niet van gekomen. Dit is een goeie film om wakker te worden. Het is een standaard jaren 80 actiefilms, maar wel 1 van de betere. Voldoende actie. Het was leuk om deze film weer te zien na zoveel jaren. Van mij 3.0 Vanmiddag ga ik 1492: Conquest of Paradise (1992) en Mark of the Vampire (1935) en in vooravond Robin Hood (2010) uit mijn collectie herzien.

avatar van Survivor87

Survivor87

Leuke, goede politiefilm over een rechercheur die achter neonazi's aan zit dacht ik. Lang geleden gezien. Blijkbaar net na Miami Vice. Goede rol van Johnson en de toen knappe Penelope Ann Miller. Zou deze wel op dvd of blu ray willen. Iemand een idee of deze ergens zou te verkrijgen zijn?