Dead Bang (1989)

Actie / Thriller

geregisseerd door John Frankenheimer
met Don Johnson, Penelope Ann Miller en William Forsythe

Op kerstavond wordt agent Gary Kimble in koelen bloede vermoord door een man die net een overval heeft gepleegd. Inspecteur Jerry Beck van de dienst moordzaken krijgt de opdracht de dader te arresteren. Geen gemakkelijk karwei, want hij heeft nauwelijks sporen om zich op te baseren. Zijn instinct leidt hem naar ene Bobby Barnes, een zeer intelligente boef die net vrijgekomen is. Gaandeweg ontdekt hij niet alleen dat Bobby de dader is, maar dat hij tevens deel uitmaakt van een groep blanke extremisten die het plan hebben opgevat systematisch kleurlingen te overvallen en neer te schieten...

neo (crew)
toch jammer dat john frankenheimer is overleden.dit was weer een redelijk goeie film van hem.3 sterren

donnie B.
ga hem woensdag kijken op tv, alleen al vanwege de aanwezigheid van William Forsythe.

En ik ga kijken omdat Don Johnson de hoofdrol speelt.

Hele fijne acteur.

donnie B.
Redelijk standaard actiefilmpje, had er iets meer van verwacht. Vond William Forsythe een beetje tegenvallen in zijn rol, heeft betere rollen op zn naam staan. maar dit is natuurlijk ook wel een oud filmpie. Don Johnson was ok.

Leuke film dit, met een lekkere rol van Johnson. Lekker '80's actiefilm, dus wel weinig verhaal maar zeer amusant.

avatar van sinterklaas
saaie klotefilm

aerts007
Bter dan een gemiddelde (aktie) film.
Old school weliswaar,maar goed.Forsythe weeral goed bezig!

avatar van tommykonijn
Vrij gemiddelde actiefilm, de acteerprestaties zijn goed en de rollen goed verdeeld, maar sommige scenes waren erg overbodig, ook het verhaal wist mij niet altijd te boeien helaas. Een paar aardige momenten inclussief wel geslaagde acteerprestaties maken deze film nog enigsinds vermakelijk.

avatar van jumpstylemovie
sinterklaas schreef:
saaie klotefilm

Mooie rescensie man.

avatar van Le Professionnel
Leuke actiefilm met een lekkere typisch jaren 80 sfeertje.

avatar van StevenMighty
Leuke politie actiefilm waar ik hier voor nog nooit van gehoord had.
Hij viel me erg mee.

Johnson als agent - deze film moet van net na het einde van miami vice geweest zijn - maar toch helemaal anders dan Crockett. Eenvoudig grappig vond ik, zoals wanneer hij zn bril maakt met kleefband en de slappe lach scene bij de politie psychiater

Verhaal zat goed in elkaar. De scene aan het einde in het ondergronds gedeelte was wel 'n beetje langdradig, maar het einde nog verrassend.

3,5 sterren

Had van de film nog nooit eerder gehoord, wel van Don Johnson natuurlijk (Miami Vice serie).
De film is best een meevaller, goed verhaal en goede vertolkingen.
Ook het thema is helaas nog steeds zeer actueel, neo-nazisme en rassenhaat.
Ik vond het een goede film, beter dan ik had verwacht.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Slap script.

Ondanks dat Frankenheimer aan het roer staat, valt deze misdaadfilm een beetje tegen. Johnson probeert er nog iets van te maken en Forsythe stelt ronduit teleur. Het script is slap, de actiescènes worden middelmatig in beeld gebracht en enige spanning is ver te zoeken. Het kijkt allemaal wel aardig weg en kent een prettig tempo, maar echt goed wordt het nergens.

Redelijk.

avatar van MovieMind
Viel me behoorlijk tegen, ondanks dat jaren 80 ster Don Johnson er in speelde.
Echt een jaren 80 filmpje, één van de mindere welteverstaan.
De gemiddelde aflevering van Miami Vice was beter.

avatar van brabusRUS
Prima film over rassenhaat in Amerika. Simpel, maar zeker niet saai. En omdat het in de 80's afspeelt: 3*

avatar van Johnny Sack
Johnson is altijd cool in alles, zo ook in deze parel van de jaren 80.

* 3,5

avatar van ILDIB
Het tijdsbeeld druipt van deze film qua beeld, geluid en actie. Hij duurt allemaal wat lang en op een gegeven moment had ik het wel gezien.

Matige film waarin een inspecteur op zoek gaat naar de dader van een dubbele moord, waaronder een agent. Een standaard jaren '80 politie-film met clichématige personages. Hier en daar wel wat onlogisch en ongeloofwaardig (de hele rol van Penelope Ann Miller bijvoorbeeld). Don Jonhson doet verder weinig verkeerd.

avatar van n00r
Saai filmpje..

avatar van Vilmkritikus
Leuke film heerlijk eighties sfeertje.