Trainwreck: My Life as an Idiot (2007)

Alternatieve titel: American Loser

Drama / Komedie

geregisseerd door Tod Harrison Williams
met Seann William Scott, Gretchen Mol en Kevin Geer

Jeff heeft met nogal wat problemen te kampen. Zijn leven gaat gebukt onder studeerproblemen, psychische aandoeningen als Tourette en een alcoholverslaving. Dan ontmoet hij Lynn en eindelijk ziet hij een reden zijn hele leven eens totaal te veranderen en te werken aan zijn toestand.

Techro
Misschien wel de slechtste comedy die ik ooit gezien heb, het verhaal komt niet opgang dus de film duurt ook vrij lang voor mijn gevoel..

avatar van Rocco1984
Techro schreef:

Ik zag em liggen in de videotheek. Maar het is ook die verschrikkelijke irritante vent van de American Pie reeks. Ik heb deze man nooit grappig gevonden.

avatar van Banjo
ik weet niks van deze film... maar ik lees psychische aandoening
en daarna mijn leven als idioot het klinkt belachelijk!

avatar van DeCol
Rocco1984 schreef:

Stifler! Geweldig man De film lijkt me eerlijk gezegd ook niet zo heel veel oh.

avatar van akira124
Stiffler is mijn god!!!:D:D

Lastig wie nu te geloven als ik de IMDB recentie lees. Ga nu wat meer reacties afwachten denk ik want twijfel omtrent de waarde van de vorige:

I saw this film at SIFF last night with my g/f and her mother.

I didn't research the film at all, just looked at the description and gave it a go. So when the opening credits said it was a true story, i thought it was a joke. It wasn't.

The movie itself moves along very well and the main character pushes the plot along with his "sharing" sessions in various 12-step meetings. He is ADD, alcoholic (recovering), has tourettes, and badly needs to be "liked". He can't keep a job and depends on his "Mommy" for emotional and financial support. Wholly self-absorbed, he is yet charming and innocent.

There is a love interest in the plot, but it really doesn't come off as one of those forced Hollywood sub-plots added for mass appeal. The male and female leads are impressive, as is the whole cast (many recognizable actors). Not predictable, and as I learned after the film... even the most ridiculous events were indeed factual.

I'd hate to compare this movie to anything, but I can't help but thinking of American Splendor (or Crumb). It's not quite as docu-drama as either of those two films, but the character (in real life and on screen) has very similar eccentricities.

Don't know if it will be released nationwide, but will definitely be in the DVD (ugh) cult film section of your video store one day.

avatar van _Daan_
Geen grappige film! ik heb gewoon andere dingen gedaan terwijl dat ik naar deze film keek. er zaten soms kleine leuke grapjes in maar voor de rest geen aanrader.

avatar van dulcinea
Deze film is volgens mij ook helemaal niet bedoeld als komedie en zal daardoor bij veel mensen verkeerd vallen vrees ik.
Ik heb em nog niet gezien maar het lijkt me zo apart dat ik hem absoluut wel wil zien!

avatar van _Daan_
dulcinea schreef:

Is tijdverspilling! maar kijk hem gerust. wel mij dan gelijk geven he? PM me maar ff prive

Lee72
Vreselijk, het genre is niet drama, de film des te meer. 1 DRAMA.

avatar van joe black
1* voor een toch goed acterende Seann William Scott

Ik heb de film nog niet gezien. Maar eindelijk weer eens een film over de ziekte Tourette. Ook al zou het isschien niet seriues neergezet worden, toch ben ik er blij mee

avatar van OlafK
Het probleem met deze film was dat de film nooit echt los kwam. De eerste paar minuten vond ik heel aardig, maar de film kabbelde té rustig voort. Sean William Scott liet wel zien dat hij de American Pie-films ontstegen is en dat hij als acteur serieus genomen moet worden. Echter: deze film had te weinig klasse om tot een hogere beoordeling te komen.

ik heb hem ondertussen gezien. Vond er weinig aan. Het verhaal is weinig bijzonders en ik heb ook niet echt kunnen lachen. Erg jammer. Maar zoals olafk zegt hij is wel seriuezer geworden en beter in acteren. Ik ben het daar helemaal mee eens.

zag hem in de videotheek tussen de komedies en vind films van stifler mestal wel goed, maar deze heb ik na een half uur uitgezet

Ronnuz
Nou, heb hem net gehuurd en ga hem zometeen kijken.

Zag hem staan in de videotheek, maar heb er nu al spijt van als ik jullie reacties lees..

Ronnuz
Dat dit gedrocht bij de premierefilms mag staan; belachelijk. Heb hem half uur bekeken, maar het niveau was echt te laag voor woorden. Wat een zonde van m'n geld. De volgende keer kijk ik wel weer eerst op internet of het iets is.

avatar van valerio2003
Ik vond hem wel aardig maar echt een komedie vind ik het inderdaad ook niet.

avatar van Tha Luz
Was soms nog een best grappige film,de drama kwam echter nooit echt overtuigend over maar ik vermaakte me der nog best goed mee.

avatar van AardeWerk
Nou, meestal weet ik toch nog wel iets positiefs over een film te melden, maar deze film is echt bagger. Ik had er meer van verwacht, maar de film kwam maar niet op gang en het einde ......
Het is dat er nog een paar grappige momenten in zaten. Als geheel niet de moeite waard en daarom 2*.

avatar van playah26
Slechtste film met Seann William Scott, die ik in zijn andere films toch wel een leuke acteur vind. maar dit prul is het bekijken niet waard! een echte afrader!

avatar van Figo
Williams slaat de plank mis. Hij probeert een psychologisch/psychiatrisch probleem vanuit een originele invalshoek te benaderen wat hem in eerste instantie lukt. Het concept word echter niet verder uitgebuit en de film blijft daardoor aan de oppervlakte dobberen.

Een enkele leuke grap tussendoor maakt de verloren tijd goed.

avatar van maerk
Maffe film, maar zeker niet slecht.

Trainwreck: My Life as an Idoit, een vreemde naam maar dit past bij de film. Het verhaal over Jeff, een jongen met een hoop aandoeningen en problemen, is niet zo bijzonder. Sterker nog, het is gewoon een saai script. Het leven van Jeff is gewoon moeilijk zoals je dat altijd tegen komt in films en er zit geen vaart in de film. Het voelt als een lange zit, terwijl de film maar anderhalf uur duurt. Maar ondanks het saaie script en het trage tempo kon ik de film nog wel uitzitten. Het personage Jeff is wel interessant en goed neergezet door Scott (waarvan ik niet eens wist dat hij écht kon acteren). En een aantal scènes zijn het zeker waard om de film te kijken. Williams heeft geen kunstwerk gemaakt, maar er zitten wel originele en bijzondere stukken in. Bijvoorbeeld het hele gegeven met de droom vond ik wel leuk en ook goed uitgewerkt. De humor is bij vlagen trouwens erg leuk. Heb 2 keer best hard moeten lachen!

Ik heb me zeker niet verveeld met deze film en Sean William Scott zet weliswaar een acteerprestatie neer die naar behoren is. Niks mis mee en het gemiddelde is wel erg laag. 3*.

DonViseroo
niet echt een goede film
Sean William Scott, zet wel een goede acteerprestatie neer, maar toch komt de film nooit echt op gang. Heb hem in vier keer gezien en was zeer blij toen hij gedaan was.

avatar van Ninto
Aparte film, maar je moet hem zeker niet als komedie gaan kijken. Dat is het namelijk gewoon niet.

avatar van Herr Oxnard
Dit is geen comedy.
Maar wel een mooie film.
Stiffler zijn beste rol tot nu toe, tenzij ik iets gemist heb.
Aanrader voor als je je slecht voelt.

lloydbarker
Pracht filmpje, puik werk Seann. Maar mensen, verwacht inderdaad niet veel komedie van deze want dan kom je thuis van een koude kermis, het is een stuk meer drama dan komedie.

avatar van Chelsea94
Wat een vreselijke film was dit zeg, het zit me nog steeds dwars hoe slecht deze film was.

Enorm nare film. Misschien komt het doordat ik een ander soort film had verwacht door de poster, titel en natuurlijk Sean William 'Stifler' Scott. In plaats van een komedie zat ik opgescheept met een geforceerd drama. Er gebeurt bizar weinig, waardoor het nergens weet te boeien en vooral saai wordt.

Dat het saai is komt niet door WIlliam Scott, want hij laat zien dat het een acteur is die meer is dan Stifler. Ondanks de prima acteerprestatie van hem, blijft het een behoorlijk slechte film.