ad

Geregisseerd door: Nigel Cole

Met onder meer: Christopher Walken, Alessandro Nivola en Sharon Stone

Releasedatum: 30 januari 2008

Over $5 a Day

"Relationships don't come cheap!"

Nat (Christopher Walken) is een losbandige oplichter, die beweert alles cadeau te krijgen. De relatie met zijn zoon Flynn is echter al jaren verbroken. Flynn krijgt op een dag, een dag waarop alles al mis leek te gaan, de boodschap van zijn vriendin Maggie (Amanda Peet), dat zijn vader stervende is en hem graag wil zien. Flynn besluit op dit verzoek in te gaan, in een laatste poging de relatie met zijn vader te herstellen.

image

Real Estate Lady

Bar Manager

avatar van kArIzMa_Movie

kArIzMa_Movie

Amanda Peet was heel nerveus om met één van de legendarische acteurs te werken - Christopher Walken. Meldde Amanda in een interview.

Op zich kijk ik hier wel naar uit.

avatar van salvatore

salvatore

• 1936 berichten

Leuke onderhoudende roadmovie. Nat is een personage die Walken zonder moeite kan spelen en de voor mij onbekende Nivola deed niet onder voor hem. Paar grappige momenten. Film probeert gelukkig nergens groots te zijn en wordt dan ook niet oversentimenteel of memorabel. Komt de film uiteindelijk ten goede want het kijkt gewoon lekker weg.

avatar van Carlos Olivera

Carlos Olivera

Onderhoudend maar op sommige momenten een beetje saai. Maar Walken sleept je daar wel doorheen. Daarnaast is Amanda Peet altijd een lust voor het oog en zag Sharon Stone er erg goed uit! Zo heb ik haar al tijden niet meer gezien. En Nivola? Degelijk!

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Sterke cast ... ben benieuwd

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Een charmante kleine film met een groots acteur. Een roadmovie wordt nooit saai, het kabbelt rustig voort. Verwacht geen vuurwerk, maar geniet gewoon.

avatar van RickZ

RickZ

Oninteressante roadmovie over een vader en een zoon, acteerwerk okee maar het verhaal heeft te weinig inhoud

avatar van guylopez93

guylopez93

vermakelijke road movie waar ik wel van hou. Niets meer , niets minder

avatar van mer1973

mer1973

Leuke en grappige roadmovie, met een goede rol van Christopher Walken.

Ondergewaardeerde film ,29 stemmen voor een film uit 2008??.

avatar van NLjoeri_30

NLjoeri_30

Christopher Walken! Schitterend, ontzettende zin in deze film en kom mijn bevindingen nog geven!

avatar van james_cameron

james_cameron

Bescheiden roadmovie, niet wereldschokkend maar best aangenaam en onderhoudend. Echt een showcase voor Walken, hier perfect gecast als maffe maar tegelijkertijd sympathieke oplichter. Inhoudelijk verder aan de dunne kant; we hebben het allemaal wel eens eerder en beter gezien.

avatar van erpunited

erpunited

Redelijke roadmovie. Leuk om een keertje te kijken. Zeker hoe hij alles oplicht.

avatar van henkula

henkula

Sharon zag er goed uit, dat mag gezegd worden en Walken kan nog steeds goed dansen.

Theunissen

Sharon Stone zag eruit als een gebraden kip.

avatar van nightbreed

nightbreed

En Walken zag eruit alsof hij een oude opa was. Ik denk dat hij ons heel binnenkort zal gaan verlaten. Ik vond Stone er trouwens op een foute manier wel lekker uitzien.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Zeer sympatieke film met scherpe dialogen en uitstekende acteerprestaties. Heb me zeer vermaakt.

Erg goed.

avatar van adso

adso

Sharon inderdaad een lekker fout gebraden kippetje; hopelijk eh, zelfspot...

eindigde dit vrekkige afscheidstripje wat mij betreft exact... voor de burgemeesterscampagne!

avatar van night rider

night rider

Theunissen schreef:

Sharon Stone zag eruit als een gebraden kip.

nou,op mijn bord mag ze wel liggen.....ze zag er wel weer erg opwindend uit

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Hij moet wel even warmdraaien hoor, deze film. De kwaliteit van de beelden vond ik ook niet zo heel erg sterk. In het begin had ik ook echt het idee alsof ik naar een film zat te kijken van 10 jaar oud. Maar op een gegeven moment raak ik toch wel ontroerd door het verhaal van deze vader en zoon. Er zitten een aantal ontroerende en ijzersterke dialogen tussen de twee. En er zit een bepaalde ontroerende humor in als je kijkt hoe vaderlief zich in allerlei bochten wringt om aan gratis spullen te komen. De eindscène was ook heel erg sterk. Hoe hij dacht dat zijn vader het wel kon waarderen dat hij voor een gratis urn gezorgd had. Ja, een mooi verhaal.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Gewoon een film als je niet iets speciaals wil zien, als je een film wilt kijken. als ik het zo lees lijkt het wel klinklare onzin wat ik schrijf.

Leuk, een keertje kijken is het advies.

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

ontroerend vader&zoon verhaal met bad ass humor verteld.

aanrader

en Stone was weer als vanouds....

heerlijke lange benen

BBarbie

Zo'n typische Hollywood-komedie, die tevergeefs probeert leuk te worden. Slap verhaaltje en ook het opvoeren van een geplastificeerde Sharon Stone helpt niet echt. Meestal kan Amanda Peet zo'n saaie bedoening wel wat leven in blazen, maar zij heeft hier (helaas) maar een piepklein rolletje. Al met al zonde van de tijd.

Calendar Girls en Made in Dagenham van dezelfde regisseur zijn beide veel leuker.

Theunissen

Film is niet groots maar opzicht is het best nog een redelijke Roadmovie met hier en daar wat komische momenten. De komische momenten komen overigens vrijwel allemaal van Christopher Walken die deze film eigenlijk vrijwel alleen draagt. Het verhaal stelt opzicht niet zoveel voor en is ook niet echt origineel maar door Christopher Walken kijkt het nog best aardig weg. Geweldig toen hij in dat zwembad lag De rollen van Alessandro Nivola (wel de openingsscène van hem in de keuken was leuk) en de zeer donker getinte Sharon Stone vallen wat tegen. De laatste had overigens ook geen echte grote rol.

avatar van Fryce

Fryce

Erg prettige rol van Christopher Walken die de film goed weet te dragen. Kijkt lekker weg en is best grappig af en toe.

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Een redelijke roadmovie die een paar leuke fragmenten bevat.

Echt interessant wordt het allemaal niet.

Grotendeels omdat ik meer films in dit genre heb gezien die sterker zijn.

Christopher Walken steelt hier de show, en laat zien dat hij ondanks z'n leeftijd niet stil blijft staan.

Sharon Stone zag er ook niet slecht uit, maar had duidelijk een push-up BH nodig om het allemaal wat groter te maken.

Bij Alessandro Nivola moest ik even goed nadenken.

Hij speelde uiteraard de broer van Castor Troy (Nicolas Cage) in Face/Off.

Leuk om eens een keer bekeken te hebben, maar helaas geen bijblijvertje.

2,5 *

scorsese

Aardige film over een sjaggeraar die stervende is en een trip onderneemt met zijn zoon die hij al jaren niet meer gezien heeft. En zoals de meeste road-movies is ook deze wel onderhoudend. Het verhaal op zich stelt niet al te veel voor, maar het is wel leuk om te zien hoe de vader op allerlei mogelijke manieren voor niks betaald. Vermakelijk, ook vanwege de cast.

avatar van Dick2008

Dick2008

Walken begint nu een ouwe zak te worden, maar ja ook al van 1943. De oplichterspraktijken worden, zoals gewoonlijk in films, wel weer wat al te gemakkelijk neergezet. Op gegeven moment komt Sharon Stone ook nog in de film voorbij. Ben daar na een aantal films gezien te hebben ook niet zo weg van. Eigenlijk is het ook meer een film met Walken en Nivola. Niet echt bijzonder, en weinig origineel, zijn wel meer van dit soort films, zoals The thing about my folks met Peter Falk. Maar deze is toch stuk aardiger, vlot van opzet en er wordt ook snel een slot aangebreid. 4.0.

avatar van K. V.

K. V.

Deze voor een prikje gekocht en eens bekeken. 'k had eigenlijk geen verwachtingen bij deze film, maar was toch wel aangenaam verrast. Vond het wel een leuk verhaal met wel toffe situaties.

De cast deed het ook prima, maar de rol van Sharon Stone had ik wel iets groter verwacht. De film draait vooral rond de vader en de zoon.

Ook de speelduur is goed, niet te lang en niet te kort.

Vond hem wel het bekijken waard.