• 8.300.789 stemmen

Geregisseerd door: Hart Bochner

Met onder meer: Dylan Walsh, Jonah Hill en Danny DeVito

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Just Add Water

"Because a life can grow anywhere."

Ray Tuckby is een fatsoenlijke en getemperde man die woont in het gortdroge dorpje Trona dat gerund wordt door de lokale etterbak Dirk. Hij beseft dat hij een beter leven had kunnen hebben, maar hij besloot in Trona te blijven wegens zijn jeugdherinneringen aan deze stad. Een onverwachte gebeurtenis doet Ray besluiten het roer radicaal om te gooien, om zo zijn leven een andere richting op te laten gaan.

imageimageimage

avatar van hannes64

hannes64

Leuk filmpje...in de trent van JUNO.

Goed geregisseerd door Bochner. ( Het snuivende slachtoffer Ellis in `t actiemeesterwerk DIE HARD )

avatar van lindakroes

lindakroes

Tja, aardig maar niks bijzonders....

Beetje flauw maar kijkt lekker weg.

avatar van henkula

henkula

hun talent van zelfkritiek is hier tja, hoe zal ik het zeggen, zich zelf voorbij gestreefd, om van een chemische afval belt nog iets moois te maken.

avatar van missl

missl

beetje saai met humor die niet mijn humor is.

avatar van Lynda

Lynda

Leuke film, beetje aparte humor, maar heb vaak gelachen!!

avatar van Hanna01

Hanna01

Saai.

Saai verhaal met saaie humor. Heb hem echter wel uitgekeken want wilde weten waar dit naartoe ging. En op het eind als ze actie ondernemen klaart het wat op maar verder is het niet veel.

avatar van kanjertje

kanjertje

Inderdaad zoals Hanna zegt : saaaaai.

Heb hem niet uitgekeken want vond het puur tijdverlies.

Heb van Danny DeVito al veel betere komedies gezien

avatar van De GeuS

De GeuS

Heel erg leuke film, met bizarre, droge humor en dito verhaallijn.

avatar van eppy

eppy

leuke en vermakelijke film, geen hoogvlieger maar zeker wel het kijken waard...

avatar van tal1b

tal1b

leuke droge humor, maar niets te verglijken met juno :s

avatar van buurman5

buurman5

Het eerste kwartier vond ik top: lekkere droge humor.

Helaas zakt de film daarna in en deed het me, op een paar momenten na, weinig meer.

Hier had meer in gezeten!

Toch nog 2,5 sterren, omdat ik begin zo leuk vond.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

In het eerste half uur had ik iets van "wat voor onzin is dat nu weer?".
Het zat vol cynisme met kleurloze mensen in een nietszeggend doods dorp, en dan plots, wanneer Ray aanpapt met zijn lieve glimlachende vriendin Nora (een Naomi Watts lookalike) beginnen er zaken te veranderen (vooral in hem). De film slaat om naar een feelgood finale met een inmiddels overbekende boodschap .

Het geheel ligt wel erg vel van de realiteit. De mensen en situaties uit die film kun je gewoon niet tegenkomen, en daardoor kon ik me niet ten volle inleven. Ze zijn allemaal een beetje getikt : buurman Den is een luilak, de vrouw van Ray komt nooit buitenshuis en Ray zelf laat het leven over zich heen gaan. De scène waar Rays moeder en zuster elkaar doodwurgen voor een kookrecept is helemaal bij het haar gegrepen en totaal nutteloos.

Het leek allemaal een beetje een domme sitcom in het dorpje Trona. De moppen vielen meestal tegen, en toch voelde deze satirische schets niet slecht aan met zijn bijna gedwongen happy end . Een nipte 2,5*

avatar van DieGo

DieGo

Wat een laag gemiddelde..

Heerlijk 'klein' filmpje met bizarre personages in een lekker absurde setting. Het is niet allemaal even logisch maar de chemie tussen Ray en Nora verklaart (achteraf) een hoop.

avatar van FrisoBoei

FrisoBoei

Erg saaie film.

Weinig tot geen humor er in, ik heb in ieder geval niet kunnen lachen. Ik snap dat de humor vooral moet komen van de "grappige karakters" en bizarre situaties, maar ik heb eigenlijk niets bijzonders gezien.

Deze karakters blijven allemaal erg oppervlakkig, zo krijg je niet te weten over de peronages, behalve dat de hoofdpersoon veel geeft om anderen. De dialogen brachten de film ook weinig verdieping.

Verder is de opbouw ook redelijk raar, erg lange aanloop en dan het stuk met de oplossing (het aanpakken van Dirk) dat weinig inleiding heeft. Het leek door de de lage snelheid van het verloop vaak meer op een lange aflevering uit een tv-serie dan echt een complete film.

Het was allemaal erg gemakkelijk gedaan vond ik, een erg simpele film. Het probeert vooral een "mooie" film te zijn die min of meer een sprookje moet zijn met de boodschappen "het goede overwint altijd" en "geef om elkaar". Maar dat wordt niet met overtuiging gebracht.

Bij elkaar een zwakke film die totaal niet weet te boeien.

avatar van FrisoBoei

FrisoBoei

Lijkt overigens totaal niet op Juno.

Omdat hier ook droge humor in zit lijkt het niet meteen op Juno.

avatar van stevenvk

stevenvk

Leuke film voor een zondagmorgen op je gemak te bekijken. Geen film voor meermaals te bekijken, maar op het moment zelf had het wel iets.

avatar van CenobiteNL

CenobiteNL

;leuke setting,

en heb zowiezo een zwak voor "reddneck" films

dus 3 sterren

voor setting, en sterke cast

avatar van Bart Simpson

Bart Simpson

Erg leuke film.

Theunissen

Heb nauwelijks kunnen lachen met deze film. Er zitten een paar leuke scenes in maar het merendeel vond ik saai. Het leukste was nog de vrouw (stripper) van Danny DeVito wat in het echt zijn eigen dochter (Lucy DeVito) is.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1918 berichten

Hele aardige film die helaas wat teveel op twee gedachten hinkt. De sombere en deprimerende sfeer van het eerste half uur doet een zwartgallige satire vermoeden maar daarna draait de film naar iets dat nog steeds vermakelijk is maar niet overeenkomt met het eerste half uur. Neemt niet weg dat er heel aardig wordt geacteerd en de sympatieke personages heel goed worden neergezet.

Meevaller

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Nog nooit een film gekeken met zo'n troosteloze setting als in deze film. Wat een deprimerend geheel zeg. Ik heb ook nog nooit zo realistisch "hell on earth" neergezet zien worden als in deze film.

Het knappe is dat ondanks die ellendige sfeer en setting, het verhaal mij de gehele film heeft blijven boeien. Ik vond het een heel leuk filmpje. En ik zeg filmpje omdat het geen megaspannende of meeslepende film is maar een heel aangenaam wegkijkertje. Misschien bleef het wel gewoon boeien omdat het zo'n bijzonder sfeertje had.

avatar van djeebee

djeebee

Wat een geinige film.....en ik maar denken dat amerikanen geen humor hebben....:-)

Tarkus

Matige komedie met amper een paar geslaagde grappen.

Het is pas in het laatste half uur dat het een beetje leuk word, vader en dochter DeVito die man en vrouw spelen, grandioos !! De paaldansscène is echt wel de beste scène uit de ganse film.

Maar een aanrader is het daardoor niet...

avatar van funnyhow

funnyhow

DROOG ... nie voor iedereen deze humor ... maar wel mijn soort humor

zaten zeer geslaagde stukken in .. ook soms mindere

toch de volle 3 sterren

avatar van K. V.

K. V.

Dit was een klein, fijn filmpje. 'k kende niet direct deze film, maar het was niet mis. Niet zo'n groot verhaal, maar toch kon het me de 90min boeien.

De cast deed het prima, niks bijzonders, maar goed.

Tja, leuk om eens gezien te hebben, maar meer ook niet. Als komedie valt hij misschien een beetje licht uit.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Droge, licht komische film, over de wat eenvoudige mensen in een eenvoudige dorpje.

Het heeft wel wat,,voornamelijk ambiance van het stadje en de zojuist genoemde mensen.

Heel erg fantastisch is het niet.