Due Once di Piombo (1966)

Alternatieve titels: My Name Is Pecos | Mio Nome È Pecos

Italië
Western

geregisseerd door Maurizio Lucidi
met Robert Woods, Pier Paolo Capponi en Lucia Modugno

Een Mexicaan komt uit de woestijn een afgelegen stad binnen gewandeld waar een meedogenloze bende de scepter zwaait. Elke nieuwe sheriff die wordt gestuurd, knopen ze op. Maar deze Mexicaan is geen vreemde. Hij kent het stadje en hij heeft nog een rekening te vereffenen met de bendeleider. Zijn naam is Pecos.

avatar van beavis
deze film heeft die échte spaghetti western sfeer! Een van de betere in het genre die ik de laatste tijd heb gezien.

avatar van thunderball
Deze net bekeken, film deel uitmakend van de 25 films die, onder de titel Westerns Unchained, met zijn allen op slechts 1 blu ray schijfje zijn geknald.
Kwaliteit was weer bedroevend en de Engelse nasynchronisatie tenenkrommend.

Film zelf is onderhoudend, hier en daar redelijk sadistisch en met Woods als een zeer charismatische hoofdrolspeler. Ik zag hem al in een andere western in een bijrol, waar hij zichtbaar te goed was voor het te kleine rolletje, maar hier is hij duidelijk op zijn plaats.
Hij doet mij ook een beetje denken aan George Eastman, die andere Spaghetti western held.

Een dikke zes, ofwel drie sterren.