Bandidos (1967)

Italië / Spanje
Western

geregisseerd door Massimo Dallamano
met Terry Jenkins, Enrico Maria Salerno en Cris Huerta

Een bende vogelvrij verklaarden valt een trein aan. Martin, een scherpschutter van een circus, probeert zich te verzetten, maar de leider van de groep is sneller en ontwapent hem. In plaats van Martin te doden, breekt de bandiet zijn handen. Martin begint zijn kunst aan anderen te onderwijzen. Eén van zijn leerlingen is Ricky Schot, een ontsnapte gevangene die zeer geinteresseerd is in het treinincident. Martin gelooft dat Ricky hem wil verdedigen. Ricky echter wil de leider van de vogelvrij verklaarden alleen maar spreken opdat die zou getuigen dat hij niet één van de aanvallers van de trein was, maar slechts een passagier...

lezertje
Niet opzienbarende spaghettiwestern en ook hier gaat deze Italiaanse productie vergezeld van een Ennio Morricone trompetje.

avatar van Brix
Een stuk beter dan het gros van de spaghetti westerns.
Veel beter dan (om er maar een te noemen) A Fistful of Dollars.
(Bij die film en bij For A Few Dollars More was regisseur Massimo Dallamano trouwens als Director of photography betrokken)

Het verhaal is goed, met wat aardige vondsten, en de hoofdacteurs zijn degelijk.

Helaas ook wat spaghetti-eigen minpuntjes, maar die zijn wel te verwerken.

De body-count is extreem hoog.

Goed camerawerk en redelijke muziek.

Deze zou meer bekendheid verdienen.

avatar van Brix
N.B.

De in Duitsland uitgebrachte DVD van White Pearl Classics is van goede kwaliteit, goedkoop, en heeft Engelse, Italiaanse- en Duitse geluidsopties.

avatar van Grindhouse62
Brix schreef:
Een stuk beter dan het gros van de spaghetti westerns.
Veel beter dan (om er maar een te noemen) A Fistful of Dollars.

De body-count is extreem hoog.

Goed camerawerk en redelijke muziek.

Deze zou meer bekendheid verdienen.
Helemaal mee eens. Ik heb deze fijne spaghetti western vanmorgen uit mijn collectie gekozen om voor de eerste keer te gaan kijken. Ik heb mij prima vermaakt met deze film en behoort zeker tot de betere in zijn genre. Mijn versie is goed qua beeld/geluid en is engels gesproken, zonder ondertiteling. Zeker een aanrader voor de genre liefhebbers. Een 3.5

De western gaat gelijk voortvarend van start en zat ik na een kwartiertje kijken wel op een 3.5
waardering, en dat is ook tot aan de finish zo gebleven - Een fijne spaghetti met meerdere
goed geschoten actiescenes inclusief een scene van de knok, met gedegen camerawerk.
Een vlotte western, die lekker afsluit met een 1 op 1 confrontatie. De acteurs mij overigens
volslagen onbekend, met tussen al de Italianen een Brit, Terry Jenkins, in een prima hoofdrol.