Genre: Horror / Thriller
Speelduur: 83 minuten
Alternatieve titel: Inside
Oorsprong:
Frankrijk
Geregisseerd door: Alexandre Bustillo en Julien Maury
Met onder meer: Béatrice Dalle, Alysson Paradis en Nathalie Roussel
IMDb beoordeling:
6,7 (48.129)
Gesproken taal: Frans
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot À l'Intérieur
"Terror comes calling."
Vier maanden nadat Sarah zwaar gewond raakte bij een auto ongeluk dat het leven kostte aan haar echtgenoot, staat ze op het punt te bevallen van hun enige kind. Op de avond voor de geboorte in het ziekenhuis plaats dient te vinden staat een onbekende vrouw voor de deur die zegt een telefoontje te willen plegen.
Externe links
Acteurs en actrices
La Femme
Sarah Scarangelo
Louise Scarangelo
Jean-Pierre Montalban
Matthieu
L'infirmière
Le médecin
Policière municipale
Policier municipal 1
Policier municipal 2
Video's en trailers
Reviews & comments
Maikeru
-
- 1934 berichten
- 2388 stemmen
Ben vooralsnog een beetje teleurgesteld over deze film. Gezien ik hedendaagse horror enorm leuk vind om te kijken had ik hoge verwachtingen. Maar wat ik echt miste was de suspense. Het begon enorm goed en mysterieus. Een scene die me nog lang zal bijblijven is wanneer de psycho, nadat de politie voor het eerst is geweest, achter de zwangere vrouw in het duister verdwijnt. Maar wanneer het mysterie achter de vrouw verdwenen is, gaat de film vooral over in de gore. Opeens miste ik suspense. Wat overbleef waren veel leuke concepten, zoals de hand door de deur vast met de schaar, de vlammenwerper, de keizersnede die helaas ten onder gingen aan de serieuze toon van de film. Soundtrack was ik niet over te spreken. Plot was nogal voorspelbaar en onlogisch...
Uiteindelijk spijt dat ik deze gekocht heb... Maar misschien geef ik hem nog een tweede kijk; lekker korte film iig. Hopelijk bevalt martyrs mij beter.
2.5*
erik1677
-
- 1787 berichten
- 0 stemmen
martyrs is ook donders vet, en niet met deze film te vergelijken eigenlijk
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Gezien ik hedendaagse horror enorm leuk vind om te kijken had ik hoge verwachtingen.
Hmm, uit je stemmenlijst blijkt niet echt dat je hedendaagse horror enorm leuk vindt om te kijken eerlijk gezegd 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Net als Haute Tension een nagelbijter van jewelse, deze gaat zelfs nog een graadje verder. Zoiezo zijn Franse horrors altijd een verrasing! Zou het haast een genre opzich noemen als je het vergelijkt met die voorspelbare, omgeinspireerde Amerikaanse troep dat ieder jaar met hondertallen uit de lucht komt vallen. Deze film was weer erg stijlvol en controversieel, de maker zoekt ook duidelijk de grenzen op en balanceert vaak maar net op het randje. Bij vlagen zelfs weerzinwekkend en het is echt lang geleden dat ik dat van een film kon zeggen. MIsschien ook wel een beetje makkelijk scoren zo met een zwangere vrouw in de hoofdrol, maar het werkte wel. Simpel maar treffend verhaaltje ook, jammer dat ze de vrouw's motieven zo nodig uit de doeken moesten doen, het was toch een stuk treffender geweest als ze dat aan de fantasie van de kijker over hadden gelaten. Hoewel ik moet zeggen dat de ontknoping nog als een grote verrasing kwam hoor. Wat ik wel een minpunt vond was dat het af en toe wel erg over-de-top en flink ongeloofwaardig was. Ik bedoel komop zeg: alsof die vrouw in haar eentje, zonder moeite al die mensen (inclusief een corps agenten) om weet te leggen. De acties van Sarah waren negen van de tien keer ook flink dom te noemen, ze maakte het zichzelf op een gegeven moment ook wel erg moeilijk ook, die baby had ook allang dood moeten zijn met al die stress en dat bloedverlies. En als je denkt dat je alles hebt gehad was er nog dat moment met die zombie die dat (onsterfelijke) mens aanviel. Extreem cool in beeld gebracht hoor met dito muziek, maar serieus, WTF!! Hoe verzin je zoiets? Afin laat ik de film hier vooral niet op af gaan rekenen, heb ik bij HT immers ook niet gedaan destijds, het is dan weliswaar vrij serieus bedoeld en dus ook zeker geen slasher maar ik heb er verder gewoon optimaal van genoten en daar gaat het toch om bij dit soort werkjes, ik stel doorgaans ook nooit zulke hoge eisen aan horrorfilms. Daar komt ie die dus maar weer mooi mee weg. Die eindscene waar die psychobitch de baby uit Sarah's buik sneed was toch wel erg ziek te noemen, dat moment kwam kwa extreemheid zelfs een beetje in de buurt bij de brandblusser scene uit Irreversible. Verder nog een pluim voor de ijzingwekkende sfeer, zenuwslopende score en coole (*uhum* scene met sigaret *uhum*) montage. Tevens (net als bij HT) was dit weer een mooi ode aan een tal van klassiekers: Halloween, Black Christmas, When a Stranger Calls ze flitste allemaal door mijn gedachte heen tijdens het kijken. Een waar walhalla voor de kenners onder ons dus...
4 sterren
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Spannende film met erg veel oog voor detail.
Het verhaal was wel wat simpel bedacht, maar toch wel erg spannend uitgewerkt!
Minpunten zijn er jammer genoeg wel zoals: de acties van de hoofdpersoon, gewoon vaak niet logisch, het huisnummer 666, en het wel erg snelle einde.
Maar films als deze kijk je natuurlijk meer voor de spanning, al was een beter uitgewerkt plot ook leuk geweest.
Gewoon een enge horror die de volle tijd weet te vermaken en spannend blijft, maar niet 1 van de betere die ik zag.
3,5 sterren.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Tegenvaller. Zeker ook omdat ik met torenhoge verwachtingen naar deze film ging kijken. Over "À l'Intérieur" heb ik meermalen gelezen dat dit een echte bloedbad-film is. Ik moet hen dan ook gelijk geven, de gore is zeker aanwezig maar van deze film had ik eerst en vooral ook zeker en vast een dramatische ondertoon verwacht. Ik had eerder verwacht dat deze film zich wat meer ging richten op dramatiek, zeker als je weet dat deze film zichzelf nog vrij serieus neemt. Het zou toch vreemd aanvoelen moest dat niet de bedoeling geweest zijn van de regisseur(s). Wat nu nog overblijft is een simplistische slasher.
Deze slasher zit echter vol van ongeloofwaardige gebeurtenissen, waardoor deze film bij momenten niet meer reëel aanvoelt. Hierdoor valt het medeleven en ook de spanning soms wel eens weg. Om nog niet te spreken van het einde, waar de regisseur compleet uit de bocht vliegt. Of is het hiermee de bedoeling geweest dat hij/zij een Cult-achtig tikje aan deze film wilde geven? Ik geloof van niet, maar moest dat toch het geval zijn, zou het zo verkeerd als wat zijn. Hoe dan ook, met het script is heel wat de hand...
Gelukkig is er nog iets wat "À l'Intérieur" typeert en zijn waarde nog een flink stuk naar boven haalt. Dit is de angstige en de spannende sfeer die ervoor zorgt dat wanneer medeleven even op zijn plaats valt, de kijker toch kan griezelen en bibberen. Nog een kleine voldoende.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Deze slasher zit echter vol van ongeloofwaardige gebeurtenissen, waardoor deze film bij momenten niet meer reëel aanvoelt.
Geldt dat niet voor elke slasher? "t is nu niet bepaald een fenomeen dat we in de 'echte' wereld tegenkomen...
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ben het helemaal eens met JDSsmetje, zolang er maar geloofwaardig wordt gehandeld binnen de film is het te pruimen, in dit geval is het dus niet zo.
De film begint echter wel erg mooi en lekker mysterieus, je krijgt een paar creepy shots voor de kiezen. Bijvoorbeeld de scène bij het raam of dat je dat psycho vrouwtje op de achtergrond langzaam ziet verdwijnen.
Daarna begint helaas het kommer en kwel allemaal. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit zulke domme politie agenten gezien in een film denk ik. Bijna alles wat ze fout kunnen doen en niet volgens het protocol doen, dat doen ze. Zo sleept 1 agent een arrestant mee het huis in, dat doe je toch niet? Vervolgens als ze eenmaal binnen zijn geeft die agent die jongen een wapen, maar laat de agent hem wel vast zitten aan die lijn die tussen hun in zat....
Ook vragen de agenten niet om versterking en zijn de gedragingen in het huis ook te dom voor woorden. Ik snapte bijvoorbeeld ook niet waarom ze nou persé op zoek gingen naar die stoppenkast? Ik bedoel, ze laten Sarah alleen boven en staan vervolgens tijden te klooien bij die klote kast. Als ze Sarah nou gewoon meenamen naar beneden en gewoon die f*cking voordeur uitliepen. Er wordt veel te moeilijk gedaan.
Daarbij komt ook nog is dat bijna alle andere personages ook ongelooflijk dom handelden, de moord van Sarah op haar moeder kon je al vanaf het begin zien aankomen. Die Jean Pierre is ook een oetlul eerste klas die erom vroeg om vermoord te worden, hij kwam er immers achter dat die moordenares niet de moeder was en vervolgens keerde hij haar alsnog de rug toe om vervolgens van achteren gepakt te worden op de trap. Ongelooflijk dom.
Sarah zelf handelde ook te ongeloofwaardig voor woorden, op het moment dat de politieagenten aanbelden kon ze makkelijk schreeuwen om hulp, maar dat deed ze uiteraard niet. Ook zat er een raampje in de douche, waarom probeerde ze in godsnaam niet om via dat raampje te ontsnappen? Laat staan om het raampje te openen en vervolgens je longen uit je lijf te schreeuwen.
Verder vind ik het jammer dat je de motieven van de moordenares weer leert kennen, dat vond ik gewoon dom en helemaal raar vond ik het feit dat Sarah niet eens de mensen kent aan de andere kant van het verschrikkelijke ongeluk dat heeft plaatsgevonden. Wat mij betreft waren alle 7 doden gewoon totaal onnodig en heel erg dom
Erg zwak script...
De film moet het dan ook hebben van de heerlijke gore, sommige scenes zijn echt te nasty voor woorden en moeten het ook vooral hebben van het schokeffect. Dit is toch een groot pluspunt aan de film, helaas ook 1 van de weinigen icm met de spannende sfeer aan het begin van de film.
De ongeloofwaardigheids factor ligt gewoon te hoog in deze film en doet deze film uiteindelijk toch een beetje de das om.
Helaas een lichte teleurstelling na het veel betere Haute Tension en Martyrs.
2,5*
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Veel gore maakt een hoop goed, maar niet genoeg in deze film.
Wat Maikeru al beschreef over de suspense is helemaal waar, de mystiek verdwijnt en de gore neemt zijn plaats in. Zonde, want een combinatie is wel degelijk mogelijk.
Verder heeft rep_robert het hierboven al uitgelegd. Teveel stommiteiten wat alleen maar tot ergernis leid.
Ik wacht nog steeds op een horrorfilm waarin de hoofdpersonage ECHT verstandig is en zich tot de tanden toe wapent tegen de bad guy/thing. Is dit nou zo moeilijk? 
DiDa
-
- 3650 berichten
- 2805 stemmen
Waar is deze film te koop? Is hij sowieso wel in Nederland te verkrijgen?
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ik wacht nog steeds op een horrorfilm waarin de hoofdpersonage ECHT verstandig is en zich tot de tanden toe wapent tegen de bad guy/thing. Is dit nou zo moeilijk?
Wil je geen voorspelbare en saaie horrorfilm krijgen, dan is dat heel moeilijk. Voor een goede horrorfilm mag de afloop nooit vast staan. Hoe groter de verrassing op het eind, hoe beter de film. Als de overwinning van de 'good guy' van te voren vasstaat, dan is het verrassingseffect weg en dan krijg je een cliché horrorfilm die de naam horrorfilm nauwelijks waard is.
btw Ik begin toch reuze benieuwd te worden naar deze film. Een van de weinige bekende horrorfilms die ik nog niet heb gezien.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Nou je hebt genoeg horrorfilms waar je je niet doodergert aan bepaalde acties van personages. Dit is helaas 1tje waar je je wel doodergert aan verscheidene acties.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ai!! Dat hakte er in. Letterlijk dan. Ik had gedacht dat het na "Haute Tension" en "Martyrs" niet erger kon. Jawel dus. Kon ik bij genoemde films nog op mijn stoel blijven zitten, bij deze "A l' Interieur" lukte mij dit echt niet. Dit is horror van de bovenste plank waarbij je je helemaal moeten laten leiden door je gevoel en je verstand op nul zetten, want dan ga je net als sommige users je ergeren aan de ongeloofwaardigheid of de domme acties van diverse personen die in deze film de revu passeren. Horror is voor mij nu eenmaal in de eerste plaats fantasie die met de werkelijkheid niets te maken heeft en die als doel heeft de kijker keihard te confronteren, op het puntje van de stoel te zuigen of van de stoel af te jagen. Dat deed deze film bij mij en daarom is deze horrorfilm voor mij volledig geslaagd. Toch, hoewel ik "A l' Interieur" heftiger vond dan "Haute Tension" en "Martyrs" vond ik "HT" en vooral "Martyrs" toch duidelijk beter, omdat het verhaal van die films mij meer aansprak. Daar bij moet wel gezegd worden dat ik "A l' Interieur" zonder ondertiteling heb moeten bekijken, dus misschien heb ik iets van het verhaal gemist. Voorlopig houd ik het daarom op een waardering van 3,5*
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Knap dat je het sowieso in het Frans hebt gevolgd, doe ik jou niet na.
Ben het overigens niet eens met het feit dat je vindt dat horror niets met de realiteit te maken heeft. Zelfs deze film zou in principe echt kunnen hebben plaatsgevonden. Zulke zieke geesten lopen dr ook wel rond op deze planeet namelijk!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik zou zelfs durven stellen dat het aanzienlijk dichter bij de realiteit staat dan een Martyrs om maar wat te noemen.. maar in opzet is L 'interieur natuurlijk meer een buitengewoon hard vormgegeven slasher zonder al te veel bijbedoelingen.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Knap dat je het sowieso in het Frans hebt gevolgd, doe ik jou niet na.
Zo goed heb ik het niet kunnen volgen. Het voordeel is wel dat het hierdoor mij ontgaan is waarom die ene vrouw Sarah's kind wilde, zodat na afloop deze film nog lang door mijn hoofd bleef spoken. Inmiddels meen ik wel achter het motief gekomen te zijn.
Ben het overigens niet eens met het feit dat je vindt dat horror niets met de realiteit te maken heeft. Zelfs deze film zou in principe echt kunnen hebben plaatsgevonden. Zulke zieke geesten lopen dr ook wel rond op deze planeet namelijk!
Maar niet op de manier zoals je in deze film hebt kunnen zien. In een van jouw vorige berichten verwees je zelf naar het klungelachtige en domme optreden van de politieagenten en de twee andere personen. Het is om die ongeloofwaardigheidsfactor dat jij de film laag beoordeelde. Dus, je spreekt je zelf nu wel behoorlijk tegen. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Klopt, het gedoe in het huis had zomaar kunnen gebeuren. Genoeg mensen die om niets uitgemoord worden in hun huis. Het uitgangspunt is dus niet onrealistisch.
De gebeurtenissen/handelingen binnen deze film zijn echter wel te stupide voor woorden allemaal en maken het wel ongeloofwaardig.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Klopt, het gedoe in het huis had zomaar kunnen gebeuren.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Inderdaad, zeer schokkend. Ook omdat het motief van een van de daders hetzelfde was als van die vrouw in À l' Interieur. Voor mij toch een reden om deze film in waardering te verhogen. Je kunt de regisseur er niet langer op aanspreken dat hij een onrealistische film heeft gemaakt.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Daar veroordeel ik films eigenlijk nooit op. Tenzij ze historisch correct pogen te zijn en dat het totaal niet klopt of zo.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Je kunt de regisseur er niet langer op aanspreken dat hij een onrealistische film heeft gemaakt.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
want als ik me niet vergis heeft hij zijn film laten inspireren door een soortgelijke gebeurtenis. Ik check het straks thuis even voor de zekerheid.
Ralf81
-
- 715 berichten
- 683 stemmen
Voor mij toch een reden om deze film in waardering te verhogen. Je kunt de regisseur er niet langer op aanspreken dat hij een onrealistische film heeft gemaakt.
Riiiiight...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Het thema ligt nochtans zeer dicht bij de realiteit.. dat vallen over die politiemensen of die moeder is een beetje miereneuken, zoveel horrorfilms bevatten dat soort scènes om de gore en de algehele horror nog wat verder op te schroeven. Dan kan je bij elke horror wel je vraagtekens gaan zetten lijkt me 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Vind ik niet, vaak vind je in een horrorfilm niet van dit soort personages. Als zelfs agenten overduidelijk niet eens normaal hun taken uitvoeren ga ik me er aan irriteren. Genoeg horrorfilms zonder achterlijke handelingen van personages, maar als het bv. van die stoners waren geweest had ik me veel minder aan domme acties geërgerd, aangezien je dat wel van die types kan verwachten.
Kom op zeg, hoe kan een agent nou in godsnaam een arrestant meenemen een huis in en vervolgens ook nog is aanlijnen als een hondje, vervolgens de arrestant een pistool geven, maar de arrestant wel aangelijnd houden. Laat staan dat de agent versterking oproept als hij allemaal schoten vanuit het huis hoort komen.
Dit zijn geen kleine foutjes, ik vind gewoon dat ze hier de grens van onnozelheid overtreden, als ze die achterlijke agenten gewoon uit de film hadden gelaten was het wat mij betreft een stuk beter geweest.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij zie je hier de dingen niet helemaal goed en ook redelijk uit perspectief (we hebben immers te maken met een zeer gedreven en inventief hoofdpersonage). Daarnaast overschat je de andere films in dit genre schromelijk, ik weet niet welke films je allemaal wilt benoemen, maar ik zie er maar weinig die het tot een logisch einde brengen in dit genre. Dan is L'Intérieur echt een van de besten.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Over onnozelheid gesproken. Wat dacht je van dit berichtje 'rep_robert' 
NOS Headlines - Man doodgemarteld - Nieuws - headlines.nos.nl
Bekijk ook

Ang-ma-reul Bo-at-da
Misdaad / Thriller, 2010
304 reacties

Der Goldene Handschuh
Drama / Misdaad, 2019
136 reacties

Music Box
Drama / Thriller, 1989
20 reacties

Martyrs
Drama / Horror, 2008
2.820 reacties

Haute Tension
Horror / Mystery, 2003
570 reacties

Polytechnique
Drama / Misdaad, 2009
29 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








