Genre: Horror / Thriller
Speelduur: 83 minuten
Alternatieve titel: Inside
Oorsprong:
Frankrijk
Geregisseerd door: Alexandre Bustillo en Julien Maury
Met onder meer: Béatrice Dalle, Alysson Paradis en Nathalie Roussel
IMDb beoordeling:
6,7 (48.067)
Gesproken taal: Frans
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot À l'Intérieur
"Terror comes calling."
Vier maanden nadat Sarah zwaar gewond raakte bij een auto ongeluk dat het leven kostte aan haar echtgenoot, staat ze op het punt te bevallen van hun enige kind. Op de avond voor de geboorte in het ziekenhuis plaats dient te vinden staat een onbekende vrouw voor de deur die zegt een telefoontje te willen plegen.
Externe links
Acteurs en actrices
La Femme
Sarah Scarangelo
Louise Scarangelo
Jean-Pierre Montalban
Matthieu
L'infirmière
Le médecin
Policière municipale
Policier municipal 1
Policier municipal 2
Video's en trailers
Reviews & comments
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Ik snap niet wat er mierenneuken is als je opeens ziet dat er allerhande onzinnige dingen gebeuren.
Ze zijn alleen niet onzinnig, aangezien ze de film alleen maar opleuken.
Het verschil tussen À L'Intérieur en de slasherfilms die je opnoemt is dat slasherfilms quasi altijd de filmrealiteit respecteren en nergens grenzen overschrijden.
Vind ik dus een raar idee. Eens iets een genrecliché is mag het wel onzinnig zijn? Heb het trouwens niet alleen over herrijzende slashers, maar ook compleet idiote jeugd en belachelijke plot.
Als ik horrorfilms zou behoren op plot en logica zou ik moeite hebben om er 10 bovengemiddeld te noemen. Geldt trouwens niet alleen voor horror films.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
2 van de drie heeft het niet?
De special effects zijn goed & de gore is goed (Dat al zoiezo)
Alles werd stijlvol in beeld gebracht, regie vond ik dus goed.
Dat er bepaalde dingen niet kloppen, i don't give a fuck.
Echt, zulke dingen zijn voor mij totaal niet belangrijk.
Zolang de film de dingen die ik evrwacht van een goede horror waar maakt is het een goede film (in mijn ogen)
En dat doet deze film echt.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik snap niet wat er mierenneuken is als je opeens ziet dat er allerhande onzinnige dingen gebeuren.
Dat is niet bepaald onopvallend of zo. Mierenneuken is als je echt moet zoeken naar een bepaald iets.
Jij noemt die agent (waar ik het gedeeltelijk mee eens ben).
Noem nog eens iets dan?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ze zijn alleen niet onzinnig, aangezien ze de film alleen maar opleuken.
Vind ik niet, dus voor mij blijven ze hoe dan ook onzinnig.
Heeft wat mij betreft niet zozeer te maken met het feit dat het een cliché is. Gewoon met de fictieve wereld die in de eerste minuut geschapen wordt en bij de laatste minuut terug uitdooft. Er is wel een bekend voorbeeld dat deze conventie helemaal aan z'n laars lapt: From Dusk Till Dawn. Maar daar is de zelfrelativering dermate aanwezig zodat het allemaal genietbaar wordt.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ben het er niet helemaal mee eens dat de serieux hier misplaatst is. Film gaat ook meer een Irréversible kant op dan een Braindead kant, om maar een splatter titel te noemen. In het perspectief van de franse horror van de laatste jaren een prima film. Alleen mijn probleem met Á L'interieur was het hoofdpersonage die een flinke miscast was.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
De special effects zijn goed & de gore is goed (Dat al zoiezo)
Sowieso? FX hangen aaneen van digitaal gefoefel. Toegegeven, er zitten leuke en grafisch sterke scènes in, maar die zijn zeker geen constante in de film.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ben het er niet helemaal mee eens dat de serieux hier misplaatst is. Film gaat ook meer een Irréversible kant op
Dat is mijn punt net. À L'Intérieur begint grimmig maar slaat in de slotfase helemaal om qua sfeer. De film was mijns inziens meer gebaat bij het "less = more" principe.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Kan me totaal niet schelen hoe de effecten gemaakt worden, het gaat erom of het werkt en of het beoogde effect over komt op de kijker. Heb me bij geen enkele gore kunnen irriteren.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Kan me totaal niet schelen hoe de effecten gemaakt worden, het gaat erom of het werkt en of het beoogde effect over komt op de kijker. Heb me bij geen enkele gore kunnen irriteren.
Dan ben ik jaloers op jou, want ik erger me kapot aan digitale FX. Vraag maar aan dutchtuga
.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Heeft wat mij betreft niet zozeer te maken met het feit dat het een cliché is. Gewoon met de fictieve wereld die in de eerste minuut geschapen wordt en bij de laatste minuut terug uitdooft.
Ik ken weinig slashers die in hun fictieve wereld ruimte laten voor het oneindig herrijzen van de moordenaar. Het is een doodgewoon genrecliché dat meestal geen verdere uitleg kent en enkel geaccepteerd lijkt te worden omdat "het in andere films ook vaak is". Compleet onzinnig.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Dat is mijn punt net. À L'Intérieur begint grimmig maar slaat in de slotfase helemaal om qua sfeer. De film was mijns inziens meer gebaat bij het "less = more" principe.
Ik vnd het ook wel omslaan maar ik denk dat de film me nog slechter was bevallen met de less=more aanpak, dit door mijn eerdere standpunt van de povere karakterontwikkeling. Met de extremiteit op het eind heb ik er nog wel plezier uit kunnen halen. Het grimmige is mij een beetje ontgaan.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Dan ben ik jaloers op jou, want ik erger me kapot aan digitale FX. Vraag maar aan dutchtuga
.
Yup! Maar eerlijkhied geschiedde kan ik me niet herinneren dat het me in dit geval stoorde. Denk dat herziening maar eens snel moet komen dan.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Maar je kunt er niet omheen dat de sfeer (iig 1e helft van de film) Ongelooflijk goed was..
Zelde zo geboeid naar het begin van een film gekeken 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3702 stemmen
Whaaa less = More bij deze film. Denk toch dat je de film verkeerd hebt aangevoeld. De makers wouden juist more is more doen. En dat was al duidelijk vanaf de eerste scene. Puur woman vs crazy woman. Everything goes!
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Yup! Maar eerlijkhied geschiedde kan ik me niet herinneren dat het me in dit geval stoorde. Denk dat herziening maar eens snel moet komen dan.
Die vlammen in het aangezicht.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Whaaa less = More bij deze film. Denk toch dat je de film verkeerd hebt aangevoeld. De makers wouden juist more is more doen.
Spijtig, want genoeg films die much more afleveren.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik ken weinig slashers die in hun fictieve wereld ruimte laten voor het oneindig herrijzen van de moordenaar.
Spijtig, ik ken er nochtans zo'n vijftigtal... Maar je moet het willen zien natuurlijk.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Spijtig, want genoeg films die much more afleveren.
Paar namen
?
Waarschijnlijk wel more, dat is wel zeker, maar beter?
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Spijtig, ik ken er nochtans zo'n vijftigtal... Maar je moet het willen zien natuurlijk.
Mjah, komen we weer met zulke dooddoeners. De meeste horrorfilms zijn gewoon ongegeneerd onzinnig en slaan nergens op. En ik vind het ook best, zolang ze maar lekker goor of spannend zijn.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3702 stemmen
Noem er maar een paar dan. Maar me punt ontgaat je volgens mij een beetje. De film zou met less = more niet bijster veel voorstellen omdat de film juist is gemaakt uit de more = more gedachte, het gevecht tussen de dames zo bruut mogelijk laten voltrekken.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Als het puur over smeerlapperij gaat: Planet Terror, Braindead, Wrong Turn 2, Hills Have Eyes 2, Hatchet, Pelts, ... zijn stuk voor stuk films die mij wat gore betreft meer bevredigen dan À L'Intérieur.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3125 stemmen
Spijtig, want genoeg films die much more afleveren.
Zoals?Ik heb sindsdien nog geen film weer gezien die in de buurt komt van deze, de eindscene alleen al is toch al een goed voorbeeld van "much more".
edit:lees net je post boven mij.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3702 stemmen
Zullen je vast meer hebben kunnen bevredigen. Maar je kunt toch onmogelijk beweren dat ze veel goorder zijn dan wat hier te zien is. Much More lijkt me al helemaal overtrokken, HH2 was zo goor als me badkamer. Die toegegeven wel aan een schoonmaak beurt toe is, maar nog niet zo vies is al die van Inside. 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Als het puur over smeerlapperij gaat: Planet Terror, Braindead, Wrong Turn 2, Hills Have Eyes 2, Hatchet, Pelts, ... zijn stuk voor stuk films die mij wat gore betreft meer bevredigen dan À L'Intérieur.
Allemaal gezien
Moet je gelijk geven, maar geen van alle zo mooi gebracht als deze film dat doet.
Beste omschrijving in mijn ogen is, bescheiden...maar bruut!
Trouwens HH2 was niet goor
Braindead zou ik niet met dit willen vergelijken, nu ik er aan denk...even me top 10 aanpassen 
kos
-
- 46697 berichten
- 8853 stemmen
Maar je kunt er niet omheen dat de sfeer (iig 1e helft van de film) Ongelooflijk goed was..
Was zeker goed, des te jammer als het dan (op een verkeerde manier) ontspoord.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dat is dan weer smaak, weet zeker dat elke liefhbber van eht genre het 1e deel geweldig zal vinden.
2e deel van de film is meer kwestie van smaak blijkbaar 
kos
-
- 46697 berichten
- 8853 stemmen
Dat is dan weer smaak
Ja duh, het is allemaal een kwestie van smaak natuurlijk.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Was zeker goed, des te jammer als het dan (op een verkeerde manier) ontspoord.
Nee hoor, anders zet je gewoon Ils op. Die film was echter al gemaakt, dus leuk dat ze hier wat anders mee aanvangen.
A l'Intérieur is wat mij betreft trouwens een verbeterde versie van Halloween. Begin is gelijkaardig, met een ietwat bovennatuurlijk stalker die volledig in control is.
Alleen weet deze film wel goed te eindigen, en niet zo'n halfbakken happy end waar werkelijk geen touw aan vast te knopen is en de hele mythe van de slasher onderuithaalt. Slim.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Prachtige film hoor, maar heeft wat opbouw en sfeer betreft geen ene reet met Halloween te maken.. dit is veel meer een psychologische thriller/goremovie. Halloween is de blueprint genre slashers, met een eigen formule en code.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Beiden nemen als startpunt de ongrijpbare moordenaar, op die basis vergelijk ik ze ook. Qua opbouw zie ik verder ook niet zoveel verschil, qua sfeer wel maar dat komt A l'Intérieur alleen maar ten goede.
Bekijk ook

Ang-ma-reul Bo-at-da
Misdaad / Thriller, 2010
304 reacties

Der Goldene Handschuh
Misdaad / Drama, 2019
136 reacties

Music Box
Drama / Thriller, 1989
20 reacties

Martyrs
Drama / Horror, 2008
2.820 reacties

Haute Tension
Horror / Mystery, 2003
570 reacties

Polytechnique
Drama / Misdaad, 2009
29 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.







