ad

Releasedatum: 14 februari 1997

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Absolute Power

"Corrupts Absolutely."

Hij was waar hij niet moest zijn en hij zag wat hij niet had mogen zien. En wie gelooft er nu een professionele dief en ex-gevangene? Wie vertrouwt Luther Whitney als hij zegt dat hij een vrouw vermoord zag worden en dat de man die voor haar dood verantwoordelijk is de President van de Verenigde Staten is?

imageimageimageimageimageimage

Christy Sullivan

Walter Sullivan

avatar van Ted Kerkjes

Ted Kerkjes

Aardige film, maar wel met heel veel onlogische dingen. Waarom zou hij het verhaal aan zijn dochter vertellen? Je zou denken dat zij zo meer gevaar loopt. Zo waren er nog wel meer dingen.

Verder vond ik het acteerwerk van Clint Eastwood niet altijd even sterk. ("That's right, Kate. On your mothers grave!") Ook Judy Davis is niet geweldig. Best slecht zelfs.

Gelukkig is Ed Harris erg goed.

Een aardige film die bij vlagen ook wel spannend en interessant is.

avatar van blurp194

blurp194

Indertijd vond ik het een leuke en spannende film. Wat me nu vooral opvalt is Clint's houterige gedoe, de af en toe wat kromme dialogen en het wat moeizame en ongeloofwaardige plot. In de bijrollen is er hier en daar nog wel een behoorlijke acteur bezig, ik zie Ed Harris hiervoor al genoemd worden maar ook Scott Glenn heeft een klein bijrolletje.

Zeker niet Clint's beste film. En eigenlijk in absolute zin ook niet zo'n beste film.

avatar van John Barry

John Barry

De film begint enorm spannend. Een dief genaamd Luhter breekt in en ziet met eigen ogen dat de president van de Verenigde Staten bij een moord betrokken is. Dit stuk vind ik echt enorm spannend en wekt tegelijkertijd hoge verwachtingen. Helaas komen die verwachtingen niet helemaal uit. De film weet de spanning van het begin eigenlijk nergens meer te evenaren. Toch zit naar mijn mening in de eerste helft toch wel een goede spannende sfeer. Maar hoe verder de film vordert, hoe minder spannend en boeiend het allemaal wordt. Uiteindelijk eindigt de film in een teleurstellende climax.

Het acteerwerk is wisselend. Eastwood kwam wat houterig over en wist mij niet echt te overtuigen. Gene Hackman stelde mij ook wat teleur. Zijn acteerwerk kon er wel mee door, maar hij acteerde toch wel op de automatisch piloot. Ed Harris acteert duidelijk het beste van allemaal.

Erg goed vind ik de muzikale begeleiding van Lennie Niehaus. Erg goede bijpassende soundtrack wat de spanning in de film zeker verhoogd.

Al met al op zich een niet echt slechte film, maar na het veelbelovende begin toch wel wat teleurstellend.

avatar van W.V.

W.V.

Benedenmaats, we zijn van Eastwood, zowel als regisseur als acteur beter gewend. Als je dan ook nog zwaargewichten als Harris en Hackman er bij hebt dan valt het resultaat toch wel tegen. Hackman doet maar wat, ik vind hem als president van de US volstrekt ongeloofwaardig. Harris doet zijn best maar kan de film niet dragen, het best uit de verf komt Marshall. Ik ben van een generatie die meerdere films van hem heeft gezien uit de veertiger en vijftiger jaren op tv, toen kon hij al op een geweldige manier een karakterrol neerzetten, voor de laatste keer doet hij dat hier ook. Ik had veel beter verwacht, het verhaal is zeker de moeite waard en ik hoop eigenlijk dat er nog eens een remake wordt gemaakt.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Het verhaal verloopt traag en de 'explosie' blijft uit, maar toch wist de film mij te boeien. De soundtrack bij het eindgeneriek is prachtig !!

avatar van IH88

IH88

“Remember, tomorrow is promised to no one.”

Degelijke film van Clint Eastwood. Ik heb het boek van David Baldacci gelezen, en Eastwood heeft nogal wat zaken verandert. Het hoofdpersoon uit het boek is gewoon helemaal weggelaten, en dat is wel opmerkelijk te noemen. Het begin is sterk en Eastwood heeft de juiste toon te pakken, maar na de moord wordt het een wel heel langgerekt kat-en-muisspel tussen Eastwood en de politie/Secret Service. Van de acteurs (veel bekende gezichten) springen Ed Harris en Scott Glenn er bovenuit. Degelijk, maar Eastwood kan beter en het spannende verhaal van Baldacci verdient beter.

scorsese

Goeie film over een meesterdief die tijdens een inbraak getuige is van een moord. Een onderhoudend plot voor deze prima, en inmiddels wat ouderwets aandoende, actie-thriller met een aantal goed opgebouwde scenes (zoals de lange opening en de scene op het plein). De acteurs (louter bekende namen) zijn allemaal goed gecast .

avatar van Pastaman

Pastaman

Gewoon een lekker wegkijkende film

avatar van AniSter

AniSter

In tegenstelling tot een aantal andere films van Eastwood vond ik deze toch een van de betere. Een interessant verhaal dat een redelijk constante spanning wist te houden. Hier en daar ietsje te onwaarschijnlijk en voorspelbaar maar dat deed zeker geen afbreuk aan het geheel. Daarbij een vrij luxe cast die het prima deed. Al met al een boeiende film die ondanks zijn twee uur niets te lang duurde. Opmerkelijk dat Eastwood ook bij heeft gedragen aan enkele songs voor deze film waaronder het mooie Kate's Theme / End Credits - YouTube tijdens de aftiteling.