Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Absolute Power (1997)

Thriller

geregisseerd door Clint Eastwood
met Clint Eastwood, Gene Hackman en Ed Harris

Hij was waar hij niet moest zijn en hij zag wat hij niet had mogen zien. En wie gelooft er nu een professionele dief en ex-gevangene? Wie vertrouwt Luther Whitney als hij zegt dat hij een vrouw vermoord zag worden en dat de man die voor haar dood verantwoordelijk is de President van de Verenigde Staten is?

avatar van Macmanus
Lekker spannend.
3 sterren.

Redelijke thriller met de nadruk op de personages i.p.v. de plot. Maar juist de interessantste figuur, president Hackman, blijft wat onderbelicht en dat is een gemiste kans: toch altijd interessant om zo'n asshole op de psychologische ontleedtafel te leggen.
Een erger minpunt vond ik het einde: een film lang lijken we af te stevenen op een spetterende ontknoping en die blijft dus uit. Het ontknoopt wel, hoor, maar spetteren? Niet echt. Da's minder. Kennelijk kon zelfs de legendarische William Goldman van dit materiaal niet meer maken.
Maar van de andere kant: Goldman geeft veteraan E.G. Marshall eindelijk weer eens een rol om zijn kunstgebit, pardon, tanden in te zetten. En dat is toch weer aardig van hem.
***

Goede film.Een geod verhaal en ook de personages(Eastwood,Hackman)waren goed. Jammer dat het verhaal anders is dan het boek.

avatar van De Knip
Nou ja! Komen ineens de President en zijn vrouw voorbij het eerste half uur (uit de serie 24).
Komisch...

avatar van De GeuS
Spannende thriller, op het beetje magere einde na; 3,5 ster....

avatar van Purmerend
Ja, een heeellll mager eind. Maar ja het kan niet altijd feest zijn. Maar Clint maakt een hoop goed 3*.

avatar van Quentin
Aardige film, alleen erg zwak einden ...... krap 3/5

Twee van mijn favoriete acteurs in één film, hierdoor een aardige film ondanks het magere verhaal. Eastwood is wel wat ongeloofwaardig als inbreker, maar Hackman overtuigt zeker wel.

Leuke film, erg vermakelijk en een zeer behoorlijke cast!!
Clint is altijd prettig om naar te kijken, en Hackman is zeer geschikt als Bad Guy!!
Tja het einde geloof je bijna niet maar goed dat is niet anders!!
Toch een prima filmpje dus 3.5 en nu naar de KROEG!!! haha.

avatar van Pacino88
En alweer een Clint film die me helemaal niet tegenviel,en nog steeds geen slechte clint film gezien:P
Lekker spannend verhaal,top acteurs.Het einde was niet slecht,alleen wordt er niet echt verhult of de politie nu de dader wist,of hoe dat verder gaat,jammer.

avatar van predator
Twee topacteurs maar niet de film die het had kunnen worden. Aardig vermaak, maar toch teleurgesteld.

avatar van catweasel
tot op zekere hoogte klopt het verhaal met het boek, maar daarna klopt er niets meer van.

Kon me niet echt boeien, beetje sloom was het

Best een aardige film.
Leuk tijdverdrijf.
3 *

avatar van brielen
Sobere thriller, zonder veel grootschalige actie.
De climax loopt wat eigenaardig. 3.

Dit is een hele goede thriller, met een ontzettend goede cast. Vooral Gene Hackman als president vind ik heel mooi. Clint Eastwood als inbreker iets minder, maar in de loop van de film maakt hij het weer helemaal goed. Uit de verhalen hiervoor, dacht ik dat de film een heel zwak einde had, maar ik vond het een mooi bijpassend einde. Helaas kan ik er niets over vertellen, want dan verpest ik het voor de mensen die de film nog willen zien. Ik heb het boek nog niet gelezen, maar desondanks geef ik de film 4,5 ster. Mocht ik het boek nog een keer gaan lezen, dan zal ik het wel aanpassen.

waarom geeft iedereen voor een film die ze goed vinden 3 sterren..... ik geef voor een film die ik goed vind 5 sterren een film die leuk voor een keer is 2,5 en een bout film 0,5 dan is het veel duidelijker of de film de moeite is om te kijken of niet...

avatar van Turkeyloverz
Zo makkelijk is dat niet voor mij. Als je alles wat je leuk vindt een 5 geeft, hoe ga je dan onderscheid maken tussen heeeeeeel erg leuk, erg leuk en leuk?
(Dat geldt ook voor heel slecht en slecht)

Films met hetzelfde genre vergelijk ik meestal.

avatar van Goodfella_90
pimp-juice schreef:

Bij jou is 80% van al je stemmen een 5.0, dat vind ik dan toch wel overdreven hoor..

Tos
Deze film is Absolute Power. Eastwood als van ouds in de rol van slimme en sluwe bandiet en Gene Hackman in een vertouwde schurken rol. De film opent zeer sterk. Blijft voor het grootste deel op nivo maar duurt mischien iets te lang omdat in de slot fase de kracht afneemt. De ontknoping is niet de sterkste fase van de film. Ondanks dat 4 sterren van mij.

avatar van kort0235
Tegenvallende thriller. Werd nooit echt spannend. De geloofwaardigheid is er niet, maar ach wie maalt daar om?
Het was een aardige wegkijkfilm, maar het laatste kwartier is lachwekkend.
Voor de acteurs dan alsnog een 2.0*

orbit
Tsjah.. thrillers zoals we ze wel vaker zien, the system sucks en de president deugt niet (All the president's men anyone?).. maar dankzij de oude Clint wordt het nog wat

avatar van xenne
begint als spannende thriller, maar gaandeweg wordt het verhaal steeds ongeloofwaardiger, zodat ik me ging afvragen of dit niet als komedie bedoeld was. aardig vermaak, maar met zo'n topcast verwacht je toch iets meer ...

Goede spannende film, einde wat te weinig inventief, maar over het geheel een goede verhaallijn die best boeit. Eastwood weer in een topprestatie

avatar van vinhunter
zeer pakkend verhaal, eastwood goede rol, spanning is er, goede rol van de man van de vrouw (iets met cuvilian?)

verdiend 3.5 , echte aanrader

ps: het had idd mischien beter geweest als de beste man gewoon gearresteerd was voor de moord op de pres. ipv dat zelfmoord verhaal..

gene hackman bedoel je, neem ik aan.

nee, vond het wel goed zo. Hij had de dood van de vrouw verdraaid, en nu werd zijn dood ook verdraaid.

avatar van vinhunter
d.a.f. schreef:
gene hackman bedoel je, neem ik aan.

op papier klinkt eht goed ja, maar het is gwn onrealistisch, het idee dat niemand de moord zag of hoorde, en later zal duidelijk worden dat gene hackman dan , hem zelf had vermoord..denk ik

avatar van Ché Cliché
Beetje standaard. Niet goed, niet slecht... Een voldoende met 3 sterren. Acteerwerk goed.

avatar van AGoos
ik hield mijn hart al vast toen ik na het lezen van het boek zag dat ze het boeiendste personage uit het verhaal hadden gesneden...en inderdaad hetverhaal lijdt er behoorlijk onder...naast dat ze een van de hoofrolpersonage uit het boek hebben geschrapt,,,is er maar weinig van het originele (wel spannende) verhaal over gebleven...ook het einde lijkt op geen manier meer op het eind in het boek... het feit dat eastwood's personage op 2/3 in het boek door zijn kop wordt geknalt...zal eastwood niet leuk hebben gevonden en hier laten ze hem dus maar leven...luther werd in het boek namelijk opgepakt als hij zijn dochter bezoekt op het terras en wordt later voor de rechtbank door zijn hoofd geschoten...daarna komt de nadruk te liggen op ed harris's personage en het geschrapte personage (ene jack) die de ex is van de dochter van luther en de advocaat van luther........ach...het boek was beter en spannender

avatar van thunderball
Bedankt voor het vertellen vh verschil met het boek, dat vraag ik me al tijden af (en daar ik het boek nergens meer zie liggen...).

Tja, ik als kijker en Eastwoodfan had dat toch ook niet echt geweldig gevonden, maar hoe eindigd het boek dan verder?

De film:
het begin vind ik heel sterk en behoorlijk spannend, ook wat er na volgt een uur of wat, maar daarna begint het steeds ongeloofwaardiger en dus ook minder spannend te worden en het einde is een vd grootste anti-climaxen die ik ken en dat verpest met terugwerkende kracht ook het voorgaande.

2,5 ster (maar ik moet hem weer eens kijken).