The Countess (2009)

Duitsland / Frankrijk / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door Julie Delpy
met Julie Delpy, Daniel Brühl en William Hurt

In de 17de eeuw laat Elizabeth Bathory, een Hongaarse gravin, enkele van haar onderdanen aan een bloederige moordtocht beginnen. Ze heeft namelijk het idee dat ze door het baden in het bloed van maagden haar schoonheid zal kunnen behouden.

Overige cast bestaat onder andere uit Daniel Bruhl en Vincent Gallo. Ben benieuwd naar Delpy...

avatar van thomzi50
Ze heeft de smaak van het regisseren blijkbaar wel te pakken.

Hier een kort bericht n.a.v de film (AD):
Maagdenbloed om jong te blijven - Film - AD

avatar van lebowski
Prachtige film, schitterende beelden, piekfijn acteerwerk van met name Miss Delpy herself, alleen Daniël Brühl valt uit de toon, heeft zijn momentum in Duitsland ook wel gehad. Kleine, maar fijne rol van William Hurt mag er ook zijn. Aanrader! 4*

avatar van AHWA
Vreselijk.

Tenenkrommende dialogen, een tempo nog trager dan een slak, waardeloze muziek en er werd te weinig met een verhaal gedaan waar veel interessante kanten aan zitten.

En geen Cradle Of Filth muziek, terwijl zij een heel album over haar gemaakt hebben

avatar van Timecop
Tsja, , iemand die een 4,0 geeft en iemand die een 1,0 geeft. Moeten we deze nu gaan kijken ja of nee?

Oordeel zelf na het bekijken van de trailer.
Ik laat de film aan mij voorbij gaan. Maar let wel op dat smaken verschillen.

Dailymotion - The Countess - Trailer - a Film & TV video

Ik hou normaal gesproken erg van dit soort films, maar deze was echt niet goed. Traag en vreselijke acteerprestaties.

Voornamelijk ellenlange dialogen over liefde etc.

Jammer ...........

avatar van jeuletaxi
Ik hou ook van deze soort films, maar ik vond het een fascinerende film die zeker de moeite waard is

kweet niet hoe men in de middeleeuwen tegen elkaar praat, in deze film lijkt het een toonloos boeltje te zijn.
Het verhaal kon mij wel boeien, helaas is de uitwerking 'crappy'

Leuk voor tussendoor, ga niet je vrienden ermee verrassen.

avatar van gringo84
prachtige film waar ik werkelijk iedere minuut van genoten heb
echt een aanrader een dikke 4
maar je moet uiteraard wel van dit soort films houden dan is het echt een topper!!

avatar van RickZ
Historisch drama over een gravin die jong wil blijven met maagdenbloed, beetje saai en traag

RickZ schreef:
heb je je toestel kunnen uitzetten? Ik niet !! Deze Romantische Thriller krijgt van mij een dikke 4 !!

avatar van RickZ
Neezem schreef:

4* ! Dat is hoog zeg vergeleken met de rest hierboven! Ach, ieder zijn genre...

avatar van Killerkip
Heb de trailer net bekeken, niet mijn genre
Ik zal m dan ook niet kijken, scheelt weer op de totaalscore

avatar van gringo84
als het je genre niet is vooral niet kijken je moet hier wel echt van houden van mij krijgt hij ook een vette 4 vond hem super ben het eens met Neezem heb hem met veel plezier afgekeken

avatar van KW2
KW2
Bijzonder genoten van deze film. Hoewel de vaart er inderdaad niet inzit, lijkt dit toch goed te passen in de narratief. Prachtig sterk einde.

Uitstekende film waar je langzaam in wordt gezogen, prima rol van Julie Delpy als Gravin Erzebet Bathory.
Trivia: Ze is de beroemdste seriemoordenaar in de Slowaakse en Hongaarse geschiedenis en staat in het Guinness Book of Records als moordenares met de meeste doden op haar naam.

Bron: Wikipedia

avatar van erik1677
EErste half uur is maar zozo.
maar daarna komt de film goed los.
En je ziet nu een wat anders dan je al weet van countess bathory.
Hehehehe jammer dat ze niet het gelijknamige nummer van venom hebben gebruikt.
Bij de aftiteling ofzo, datzou wel geweldig zijn geweest.

avatar van erpunited
Ik vond de film erg langdradig. Veel dialogen. Het verhaal is redelijk en het acteerwerk ook. Het is alleen niet helemaal mijn ding. Ik vond hem tegenvallen.

avatar van Alester
Ik was op zoek naar een horror, kwam ik bij deze film uit. Geen horror, wel veel zeik. Dat drama gedeelte kan ik wel begrijpen, je moet het toch ergens onder scharen, wat hier echter 'thriller' aan is? Ok, na 38minuut 20 seconden uitgezet, toen had ik het echt wel gezien, iets voor de kerst voor vrouwen. Romantisch kostuumdrama uit de negentiende eeuw, geen gore, tieten of spanning, totaal niets. Aftreksel van die Duitse sprookjes zondagmorgen, maar die waren veel beter, niet zo langdradig als dit en ook nog eens origineler. Aanrader voor burgerlijke middenstands-vrouwen.

Het kommentaar van sommige mensen begint echt onder een bedenkelijk niveau te komen.
Ook de meningen lopen zo uiteen dat iemand totaal niet meer weet waar hij aan toe is. Het gaat er niet om of het jouw genre film is het gaat erom of het een goede of slechte film is, Objectiviteit is soms ver te zoeken. Als iemand op zoek is naar blote borsten moet hij een sexfilm opzetten maar niet deze film afkraken.

Kostuumfilms.

Net als Westerns een genre dat me helemaal niet ligt. Zelfs deze aardige lugubere vertelling wist me niet echt te boeien, al is het best leuk dat Delpy iets directer is in wat ze wel en niet laat zien. Wie graag horror kijkt zal amper gechockeerd zijn, maar toch duidelijk goorder dan het gemiddelde kostuumdrama.

Op zich ook een best boeiend personage, maar de focus op romantiek (met Brühl en Delpy die beiden niet weten te overtuigen) en de statige acteerprestaties werken niet mee. Delpy slaat volgens mij ook wat door in de dialogen, die echt hoekig en geforceerd klinken. Vooral de kindjes lijken hun teksten af te drammen.

Visueel niet boeiend, al zal dat wel anders zijn als de setting meer aanspreekt. De soundtrack vond ik ook helemaal niks. Rest een best luguber achtergrondverhaal en niet al te veel meligheid.

avatar van Stijn B.
Redelijk boeiende film over de zogenaamde bloedgravin, die om jong te blijven 100-den jonge vrouwen liet vermoorden voor hun bloed. De aanloop naar de wrede feiten duurt te lang voor de film zijn eigen goed. Julie Delpy die de hoofdrol speelt, regisseerde ook deze film. Filmtechnisch is het een en al soberheid: rustig camerawerk, heel sobere regie, ....

avatar van Decec
Een redelijk drama/historie/biopic/thriller/horror film...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Mooi kostuums....
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...

Duivel-doet-al Julie Delpy, heel ver weg van het romantische van haar "Before Sunrise" en "Before Sunset"-films alsook van haar regie in "Two days in Paris", bewijst in deze "The Countess" ook andere, in dit geval erg onverkwikkelijke, thema's aan te kunnen.
'k Vind ze zeer behoorlijk acteren in een film die aanvankelijk wat saai uitvalt maar zekerlijk in het tweede gedeelte weet te boeien, behoorlijk is opgebouwd, de dialogen m.i. niet tegenvallend en bedenkingen heeft over de morele waarde van de personages die de Geschiedenis zal blijven herinneren.

avatar van J.S.
Vreemd, ik dacht altijd dat Elizabeth Bathory een monsterlijke sadiste was, naïef van mij, de enige reden dat een vrouw honderden jonge meisjes zou martelen en doden is natuurlijk de schuld van de patriarchie en de kerk...

Dat is in ieder geval wat ik heb meegekregen van deze belachelijk, domme, hypocriete, versimpelde film, en dan die afschuwelijke monologen over liefde die een 17-de eeuwe Hongaarse edelvrouw nooit zou uitspreken, noch denken.

1* magere ster voor de kostuums en sets.

Pracht film, niks verkeerds mee

avatar van J.Ch.
Het historische gegeven dat aan het verhaal ten grondslag ligt is fantastisch - hoe dramatisch wil je het hebben? - maar de uitvoering mist iets. Ik had iets meer verwacht van The Countess. Ondanks de grote hoeveelheden bloed wordt het nooit echt eng (alleen de scène waarin Erzsebet onder de kooi gaat zitten en zo overgoten wordt met bloed kwam in de richting, maar niet ver genoeg) en ook het liefdesverhaal deed me erg weinig. De gravin was als personage niet boeiend genoeg om de film te dragen. Ze kwam niet onderkoeld krankzinnig over, wat ik meer had verwacht bij zo'n psychopathische moordenares - eigenlijk was ze vooral saai. De kostuums en locaties zagen er erg goed uit, dat moet dan ook wel weer gezegd worden.
Hier had meer in gezeten, helaas is The Countess weinig memorabel.

Samen met 3 medeleerlingen heb ik deze film bekeken voor geschiedenis.
Het heeft zeker een meerwaarde omdat het verhaal zich echt heeft afgespeeld en dat maakt het ook erg schokkend, de kostuums waren mooi maar toch zijn we er alle 4 mee eens dat de film wat langdradig is. Jammer dat de film niet was zoals we verwacht hadden.

avatar van cucciolo
Leuk geprobeerd van Delpy om eens een hele andere koers te varen dan ze gewend is. En dat bedoel ik niet sarcastisch, want deels is ze zeker geslaagd met deze vrij geïnterpreteerde biopic. Ze heeft een heel goed gevoel voor timing, opbouw, suspense, etc. en zelfs de zeer fraaie muziek is van haar hand. Al met al heel goed verzorgd met oog voor detail. Daarbij werkt haar verfijnde gevoel voor menselijke interacties, en dan met name 1 op 1 interacties, en dan met name die in de relatiesfeer, in haar voordeel. Daarbij weet ze deze gruwelijke persoonlijkheid als mens, met al haar zwaktes, neer te zetten, wat de film des te interessanter maakt.
Maar misschien juist vanwege al deze positieve factoren had ik gehoopt om net op iets meer te worden getrakteerd. O.a. iets meer uitdieping van de personages en iets meer historische achtergrond van plaats en tijd. Maar ach, voor een debuut in dit genre vind ik het hoe dan ook succesvol.