Good Luck Chuck (2007)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mark Helfrich
met Dane Cook, Jessica Alba en Dan Fogler

Chuck maakt het uit met zijn vriendin en al vrij snel hierna krijgt hij te horen dat ze de ware heeft gevonden en gaat trouwen. Met Chuck's nieuwe (ex)vriendin gebeurt hetzelfde. En zo herhaalt dit patroon zich. Het blijkt dat Chuck een soort geluksbrenger is voor alleenstaande jongedames. Ze willen allemaal met hem omgaan, om daarna de ware te vinden. Chuck echter moet een manier vinden om dit patroon te doorbreken en een vriendin voor zichzelf te houden.

avatar van K. V.
Een leuke film, maar niet bijster origineel.
De film verveeld niet en bevat vooral in het begin heel veel vrijpartijen al blijft het redelijk deftig.
De enige actrice die me bekend was, was Jessica Alba, die haar rol overtuigd speelde (zeker in pinguïnonderbroek ).
Eens goed om te huren of op tv te bekijken, maar meer ook niet.

avatar van Jaii Jordan
Vond het een leuke film om te kijken, zaten grappige stukken in, en de prachtige Jessica Alba natuurlijk, ga hem nu nog eens bekijken

Een zogenaamde sexy romantische komedie, die op zichzelf goede ideeën heeft, maar helaas een clichématig plot. Het script kiest voor de veilige route (de geschetste situaties zijn voorspelbaar en lijken haast te zijn voorgeschreven) en door een slechte timing (de dialogen zijn noch bijzonder grappig en zeker niet scherp), is de humor sporadisch. Slechts grof gedrag leidt in dit geval tot een lach. Tussen de mannelijke hoofdpersoon en de vrouwelijke karakers is nauwelijks sprake van chemie. O ja, tot slot, de regisseur loopt niet weg voor vrouwelijk naakt.

Het was een soort ‘Shame’ maar dan in de stijl van ‘Shallow Hal’ gemixt met ‘Porky’. Een komische film, die vrijwel geheel gaat over mannen die vrouwen (willen) veroveren, onderwerp seks dus. Ehm, romantisch?
Ik vond een aantal dingen een beetje puberaal qua humor, onderwerp en gebeurtenissen.
Wel leuke hoofdrolspelers en prima geacteerd, niets mis mee.

avatar van Captain Pervert
Captain Pervert schreef:
Waardeloze film die nergens poogt origineel te zijn of iets toe te voegen aan het genre 'voorspelbare romkom'. De hoofdrolspeler heeft een geschikte kop voor de rol maar acteert als een houten klaas. Jessica Alba is een uitgedroogd zonnebankfossiel, alleen op de poster ziet er er nog leuk uit, in de film is het een draak.

Het eerste halfuur is best aardig, maar vanaf het midden zakken het tempo en de humor compleet in, waardoor de aftiteling als een verlossing komt. Er komen veel tietjes in de film voor, maar dit is niet meer dan een zwaktebod om het complete gebrek aan plot, talent en humor te verdoezelen, met als dieptepunt de masturberen-met-een-grapefruit grappen en die dikke hork bij het zwembad.

Minstens zo waardeloos en vrijwel hetzelfde plot:

Just My Luck (2006)
27 Dresses (2008)

Dit is echt de laatste keer dat ik zo'n film kijk, kan vrouwlief hoog en laag springen.

1.5 ster.

Nou, ze heeft er niet hoog of laag voor moeten springen, (na drukke dag op bank ploffen en beetje zappen) maar we hebben hem weer gekeken. Ik kon me er helemaal niets meer van herinneren, toch kwam ineens de meloen-scène me bekend voor. Ik sta da ook nog achter mijn review van 4 jaar geleden; maar doe er wel een half puntje bij op.
Ook slechte wijn wordt beter na rijping.

PriestMaiden
Een film waar je niet te veel met moet nadenken. Redelijk matige acteerprestaties. Enkel Alba (en niet enkel voor haar uiterlijk) acteerd goed in mijn ogen. Leuk voor soms eens wat tetten te zien en wat te lachen.

avatar van MichaelMovie
Mijn favoriete romantische komedie.
Het verhaal was leuk en ik heb goed kunnen lachen met de seksueel getinte grappen.
Jessica Alba speelde haar rol als de mooie en stuntelige verzorgster heel goed.

avatar van Fikret8
Stem verhoogd, het verhaal blijft na jaren nog in m'n hoofd hangen en ondanks dat dit soort films mij normaal gesproken niet liggen, raakt Good Luck Chuck mij juist wel. Wellicht komt dat omdat de film eigenlijk over mij gaat. Ik heb namelijk ook last van exact dezelfde patroon als Chuck.

avatar van Spetie
Leuke film en gelukkig ook beter dan ik had verwacht.

Dat komt vooral door de acteurs, die het goed doen. Dane Cook is een prima hoofdrolspeler. Soms best grappig, maar daarnaast gewoon goed in zijn rol, ook op de wat serieuzere momenten. Jessica Alba is een schatje en haar onhandigheid hier is ook best grappig.

De twee hebben een goede chemie en daarnaast is het verhaal ook best geinig bedacht. Enige minpunten zijn de rol van Fogler, die eerder irritant dan grappig was. Ook ging men wel wat ver met de bloot en seksscènes. Vooral in het middenstuk moest Fogler op dat gebied echt overuren draaien.

Maar verder wel leuk dus. Leuke humor en een leuk duo zorgen voor een leuk avondje vermaak.

HALVE TAMME.
Erg vermakelijke film, leuk acteerwerk en een grappig verhaal
gekoppeld aan hilarische scenes.

Ik ben tevreden, meer dan.

4 solide sterren van mijn kant voor Good Luck Chuck (2007).

Dick2008
De film was wel een succes maar de kritieken waren niet best.

Het eerste deel van de film lijkt het meer op een sekskomedie, met veel grapjes en ongelukjes. Het aandeel van Jessica Alba is dan nog niet zo groot. Verder ook wat ver gezocht met een tandarts (Cook) en een chirurg (Fogler). Pas later wordt het meer een romantische komedie, waarin ze wel erg doordraven door die vloek. Ze gaan ook wel een stuk verder met allerlei bloot-toestanden dan in andere soortgelijke films. Het eerste deel is leuker vanwege het in vlot tempo opvolgen van allerlei komische toestanden, want zo begint het al leuk met die kinderen, maar halverwege gaat het toch wel wat stagneren, waarin Cook maar doordraaft, terwijl Alba juist de boot af houdt en dat doet ze best goed. Inhoudelijk komt het romantische komedie-gehalte niet zo heel erg goed uit de verf en is het is meer een komedie met romantiek en sex en gaan ze het ook nog wat opvullen met vulgaire toestanden (haha met dat vies etende dikke wijf). Voor mijn gevoel duurt de film ook vrij lang en zitten de beste grapjes dus vooral in het eerste deel. 4.0/3.0

Good Luck Chuck heeft denk ik de bedoeling gehad om origineel te zijn door haar verhaal, maar struint uiteindelijk een zeer oncreatief pad af. Buiten dat het verhaal oncreatief is, slaat het ook nog eens helemaal nergens op. De borsten die met enige regelmaat langs komen, versterker eerder de onnozelheid van de film in plaats van het te verdoezelen. De irritante, grappig bedoelde, plastisch chirurg sloeg de plank ook finaal mis met zijn waardeloze opmerkingen, op de grapefruit masturbatie na..
Buiten het feit dat de pinguïns in deze film de beste acteurs waren, werd de film nergens grappig, hoogstens sporadisch vermakelijk. Met flink wat moeite uitgekeken.

Fikret8 schreef:
ik vraag me nu wel af of je nu na bijna 2 jaar Chuck "af" bent?

avatar van Fikret8
moviewoman26 schreef:
ik vraag me nu wel af of je nu na bijna 2 jaar Chuck "af" bent?

Nou wil ik verder niet te veel over mijn privé leven prijs geven / hier openbaar maken, maar de stand van zaken is dat ik nog steeds niet Chuck af ben.

avatar van Daan258
Aardige romcom met een vleugje fantasy.
De film heeft zeker zo ze leuke momenten en de cast en acteerwerk was ook prima te doen.
Het verhaal stelt niet veel voor maar het keek verder goed weg.
Gewoon een aardig tussendoortje.

avatar van IH88
“Don't look at me in that tone of voice.”

Verrassend leuk. Het concept is belachelijk maar gelukkig weten de regisseur en de acteurs dat ook. Ze nemen het allemaal niet te serieus en de humor werkt aanstekelijk. Cooke is goed op dreef en ook het serieuzere werk kan hij aan. Jessica Alba is ook erg sterk als stuntelige kluns Cam en dat gedoe met de pinguïns is hilarisch. Zowel Cooke als Alba is sterk als het aankomt op fysieke komedie. Fogler heeft een aantal leuke momenten, maar is soms ook erg vervelend. Prima vermaak.