MENU

2,96

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Anne Fletcher
met Katherine Heigl, James Marsden en Malin Åkerman

Jane (Katherine Heigl) is een beeldschone jongedame die al 27 keer bruidsmeisje is geweest bij allerlei vrienden, vriendinnen en kennissen. Maar nu is zij het spuugzat, zeker wanneer haar zus haar verloving aankondigt met nota bene de man, waarop Jane al jaren heimelijk verliefd is geweest en waar zij eigenlijk nog steeds van houdt.

avatar van skipy05
geplaatst op 27 mei 2010, 21:27 uur, permalink
Veel beter dan verwacht. Verhaal was goed en leuk. Katherine Heigl speelde erg goed. Het is wel een cliché film maar het stoorde mij niet.

geplaatst op 11 juni 2010, 16:46 uur, permalink
Mooie film. genoten

avatar van lizzy123
geplaatst op 13 juli 2010, 22:43 uur, permalink
Het was een feel good movie. De film was hetzelfde verhaal als die andere romantishe komedie´s. Het was leuk en grappig. Katherine Heigl had een goede rol neergezet. Het keek goed weg.

geplaatst op 9 augustus 2010, 20:41 uur, permalink
ik heb zeker genoten! hele leuke film!

avatar van marissaheinrich
geplaatst op 29 augustus 2010, 17:27 uur, permalink
Ik ben niet erg onder de indruk van deze film. Kan niet zeggen dat dit een erg slechte film is maar hij is gewoon één van de velen.
Hij kijkt wel lekker weg maar je weet zodra de film begint al hoe hij afloopt (maarja dat heb je vaak bij dit genre). Als Katherine Heigl er niet in had gezeten had ik hem waarschijnijk niet afgekeken, zij zette haar rol goed neer. Al met al, standaard filmpje, niet slecht en niet goed.

avatar van moviemafketel
geplaatst op 1 september 2010, 22:43 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Katherine Heigl is gewoon hot, klaar.
Het verhaal is er weer eentje van de lopende band. Even ander kleurtje erin gooien en het kan de markt weer op. Ik heb een romcom-vergiftiging opgelopen de laatste tijd. Toch was ik wel weer benieuwd wat ze er nu weer van gingen bakken om tot het eind goed al goed-einde te komen.
Beetje magertjes allemaal. Het gaat hier meer om de lekkere zussen dan dat er nou echt een verhaaltje in zit. Tsja 27 jurken en de bruidsjurk de 28e, punt haha. 2,5 sterren is wel voldoende denk ik.

avatar van NickDG

geplaatst op 1 september 2010, 22:54 uur, permalink
De film was niet slecht, maar zeer voorspelbaar.

avatar van ILDIB
geplaatst op 1 september 2010, 23:01 uur, permalink
Standaard riedeltje uit een boeketreeks, grappen zijn matig. Gelukkig zit er wel wat kwaliteit achter zodat het geen prut wordt. Ik vond trouwen swel dat heigl erg phoebe buffet achtg acteerde.

avatar van brabusRUS
geplaatst op 1 september 2010, 23:02 uur, permalink
Wat is die Katherine Heigl toch een lekkere dame.

De dronken bar-scene vond ik wel een beetje lomp, maar de film was zeker erg vermakkelijk. Ook voor mannen!

avatar van TimZor
geplaatst op 1 september 2010, 23:14 uur, permalink
Vanavond weer gekeken (was op tv) en moet zeggen het blijft toch een erg leuke romcom en jah oke ook ik vindt het een extra pluspunt vanwege de rol van heigl
Maar ondanks dat zeker een van de leukere romcom's van de afgelopen paar jaar

avatar van Jessen0wnt
geplaatst op 2 september 2010, 18:39 uur, permalink
Gisteren gezien op televisie. Ik ben ooit geïnteresseerd geraakt door Katherine door een best wel aangrijpende scène uit een serie waar zij inspeelde: Grey's Anatomy. Hoewel ik weinig met de serie zelf heb vond ik die scène heel erg sterk en heb ik daarna veel van haar gezien. Helaas heb ik geen acteer prestaties van haar gezien op het zelfde niveau, ook niet gister. Ze doet het leuk, maar het is allemaal wel wat standaard.

Het concept is allemaal leuk en aardig maar komt snel weer terug en het makkelijk romantische komedie jasje waar ze zich lekker innestelen en er helaas niet uitkomen. Werkelijk niks was echt nieuw of verrassend of ehm... creatief? Maar ach, wat kan ik dan verwachten bij de zoveelste chick flick.

Nee, het verhaal werd het nergens echt iets en ook de verdere aspecten zoals de acteurs, muziek, humor, het plaatje, werd nergens echt overtuigend. Jammer

Toch aardig vermaakt en zeker geen kwade film. Alleen soms word je gewoon moe van telkens hetzelfde liedje. Dit kon veel leuker, maar toch een, al eerder genoemde, vermakelijke film met een zacht zoetig verhaaltje wat je toch wel een kleine feel good mood geeft. 2 sterren, mede dankzij de mooie katherine.

avatar van J.Ch.
geplaatst op 2 september 2010, 19:49 uur, permalink
Zeker beter dan ik had verwacht... Leuk om nog eens een beetje aangenaam verrast te worden door een romcom. Leuker dan de meeste andere. Katherine Heigl doet het mijns inziens helemaal niet slecht.

avatar van Joera
geplaatst op 5 november 2010, 1:17 uur, permalink
Vond hem vrij saai. Heb werkelijk geen een x kunnen lachen om iets. Dus komedie? nou ik vind van niet. Een saaie, voorspelbare "romantische" film. Eens en nooit weer.

avatar van blurp194
geplaatst op 6 februari 2011, 23:46 uur, permalink
Romantische komedie maar dan zonder de komedie.

avatar van Dennissssss
geplaatst op 17 mei 2011, 21:12 uur, permalink
De inleiding van deze film sprak mij niet bepaald aan. De enige reden dat ik deze film toch ben gaan kijken is Katherine Heigl en ik moet zeggen: ik heb er geen spijt van! Een komedie is het niet, maar het is wel een leuke film! Voorbij voor je er erg in hebt.

Katherine Heigl is weer erg leuk en ook James Marsden speelt een leuke rol.

avatar van teaso
geplaatst op 28 juni 2011, 15:13 uur, permalink
Dennissssss schreef:

Katherine Heigl is weer erg leuk en ook James Marsden speelt een leuke rol.

Daar zeg je in feite net wat voor mij het probleem is bij deze film. Ik vond dit ook geen komedie. Een slechte film is het niet, zeker niet. De film vliegt als het ware voorbij. Toch is het maar net voldoende uiteindelijk. Hoe meer ik persoonlijk van Katherine Heigl zie, hoe minder ik zeker ben van de kwaliteiten van haar als echter 'top'actrice.

geplaatst op 17 juli 2011, 14:46 uur, permalink
Echt een heerlijke vrolijke film! Zoals een romcom hoort te zijn! Wel is het verhaal erg voorspelbaar maar dat stoorde me helemaal niet, heb ik ervan genoten!!

avatar van Knisper
geplaatst op 7 augustus 2011, 22:47 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Matig formulewerkje, dat eigenlijk geen enkele originele inval heeft en dat het moet hebben van de tandpastaglimlachen van de acteurs en van grappen, die het niveau van struikelen door hoge hakken niet oversteigen. In tegenstelling tot sommige andere romcom's lijken de schrijvers ook niet te weten waar ze mee bezig zijn. Het verhaal schiet alle kanten uit, als ze uiteindelijk maar bij elkaar komen. Maar een emotioneel geheel wordt dat niet.

Niet aan te raden, zijn veel betere alternatieven voor deze film.

avatar van m1701
geplaatst op 8 september 2011, 9:24 uur, permalink
Na 2e keer kijken is de film toch echt een stuk minder leuk.
Halverwege zelfs wat irritant... met zusje, baas en film tijdens eten...
Helaas

verlaagd met een 0,5*

geplaatst op 12 oktober 2011, 0:48 uur, permalink
Redelijke karakters die een behoorlijk standaard verhaal neerzetten. Leuk voor een saaie doordeweekse avond, niet meer niet minder.

geplaatst op 23 oktober 2011, 11:19 uur, permalink
Leuke zwijmelfilm, maar ontzettend voorspelbaar. Het is echt z'on romantische comedy als elk ander. Maar dat neemt niet weg dat het goed is geacteerd en het verhaal wel leuk is.

avatar van Pantoffel
geplaatst op 28 januari 2012, 14:21 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Helemaal wat ik ervan verwacht had.
Een typische Katherine Heigl film.
Vanaf het begin wist je hoe de film zou eindigen (en met wie ze zou trouwen)
maar dat weet je voordat je de film opzet.

geplaatst op 3 februari 2012, 23:25 uur, permalink
Matige romantische comedie waarin een meisje al vele malen het bruidsmeisje is geweest, maar nog nooit de bruid. Op zich een aardig uitgangspunt, maar de film is eigenlijk een aaneenschakeling van voorspelbare situaties en clichématige personages. Maar het kijkt op zich wel lekker weg, en mede door de sympathieke Katherine Heigl in de hoofdrol toch nog een nipte 3.0 sterren.

avatar van Awake78
geplaatst op 14 februari 2012, 8:48 uur, permalink
Beetje flauw verhaal maar wat kan die Katherine Heigl toch acteren zeg; Juiste timing, perfecte grimassen, ze weet een scene briljant neer te zetten. Ook de chemie met James Marsden was super, maar dat lag meer aan Katherine, die hem in elke samen-scene meesleurde.

Film niet goed, acteerwerk prima.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 1 april 2012, 20:45 uur, permalink
Ultiem voorspelbare romcom met twee mooie en goed spelende akteurs, aangenaam vermaak, de volgende dag al weer vergeten.

avatar van qwertzu
geplaatst op 12 april 2012, 8:38 uur, permalink
Leuk filmpje, heb me prima vermaakt.
Heigl deed het weer prima, al lijkt het me erg leuk om haar een keer in een minder zoete rol te zien, ze is altijd het brave lieve meisje, maar lijkt mij nou eens leuk om haar eens een wat pittiger type te zien spelen.
Chemie tussen beide was ook goed, gewoon een leuke rom-com.

geplaatst op 26 juni 2012, 0:05 uur, permalink
Een echte feel good movie! De film is wel voorspelbaar, maar zoals al meerdere aangeven in hun reacties, is dit normaal voor dit genre. Ook vond ik de chemie tussen James Marsden en Katherine Heighl erg goed. Zoals ik al zei een echte feel good movie, ik heb me goed vermaakt!

avatar van Fran
geplaatst op 13 februari 2013, 11:53 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Wat een leuke romcom is dit. Het zit wel vol met situaties die we veel vaker in dit soort films tegenkomen maar dat stoort me niet. Zolang het maar goed is uitgewerkt en dat is het. Katherine Heigl doet het heel erg goed en je kan lekker met haar meeleven. Wat een mooie vrouw is het ook. Gewoon een plaatje om naar te kijken.

Het is eigenlijk het standaard verhaal waarin de hoofdpersoon iets of iemand najaagt wat ze eigenlijk niet kan krijgen. En degene die voor haar neus en er altijd voor haar is ziet ze over het hoofd. Totdat alles inéén valt en ze opeens het licht ziet. Dit soort verhalen zie je wel vaker maar ik vind hem hier wel superleuk uitgewerkt.

Het begint al goed in de taxi. Als ze tussen twee bruiloftsfeesten pendelt en ze halsbrekende toeren uit moet halen om alles goed voor elkaar te krijgen. Dit is een leuke pittige scène en deze sfeer weet men in de rest van de film wel vast te houden. Het ziet er allemaal lekker vrolijk en kleurrijk uit en er wordt een lekker tempo aangehouden.

De chemie tussen de twee hoofdpersonen was zeker goed te noemen en het was leuk om met ze mee te leven naar het punt toe dat ze (natuurlijk) uiteindelijk toch bij elkaar komen. Ik had van dat samenkomen wel iets meer verwacht dan het slot waar voor gekozen is. Ze komen dan wel samen op een bruiloft wat heel toepasselijk was. Maar ik had het toch nog iets romantischer verwacht. Dat vind ik nou eenmaal horen bij dit soort films.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 29 mei 2013, 15:37 uur, permalink
Een erg leuke romkom, wat ook grotendeels te danken is aan de twee hoofdrolspelers, die het beiden goed doen en samen voor de leukste momenten zorgen.

Voor Katherine Heigl heb ik altijd wel een zwak gehad. Ze heeft een lieve onschuldige uitstraling, en een goede komische timing, die prima past in dit soort films. James Marsden heb ik wat minder vaak gezien, maar ik vind hem hier erg grappig. Ook een goed gevoel voor timing en daarnaast heeft hij een prima chemie met Heigl.

Het verhaaltje is verder best vermakelijk. Natuurlijk is het wat voorspelbaar, maar dat is bij romkoms altijd wel het geval. De aankleding is prima en het zijn vooral de kleine details die 27 Dresses net iets beter maken dan de gemiddelde romkom. De aftiteling is bijvoorbeeld erg origineel en je ziet daar ook duidelijk dat er met veel liefde en zorg aan gewerkt is.

Weinig verwachtingen en toch veel gekregen, zo valt dit voor mij wel samen te vatten.

avatar van Moviestar1979
geplaatst op 3 augustus 2013, 17:28 uur, permalink
Een redelijke film die vooral goed bij m'n vriendin in de smaak valt.
Een typische romantische comedy die meestal een voorspelbaar verhaal hebben, maar nergens gaan vervelen.
Ik moet eerlijk bekennen dat deze film best te doen was.
Zolang ik ze maar niet te vaak kijk.

27 Dresses vertelt grotendeels het verhaal over Jane die helemaal gek is op bruiloften, en al 27 diverse jurken heeft aangetrokken.
Helaas zit haar eigen bruiloft hier niet bij.
Wel heeft ze een oogje op haar baas George, maar durft ze verder geen stappen te ondernemen.
Haar jonge zus Tess is hier niet bepaald bang voor, en weet op een slinkse wijze het vertrouwen van George te winnen.

In het echte leven is actrice Katherine Heigl een paar maanden jonger dan Malin Akerman.
Beide dames zetten een leuke rol neer waardoor de film redelijk wegkijkt.

2,5 *

geplaatst op 26 oktober 2013, 17:24 uur, permalink
Deze film heb ik ondanks het feit dat hij bestempeld staat als 'vrouwenfilm' graag gezien.
Je moet de liefde altijd weer een kans geven. Slecht heel soms is er alles en ... meer.
Katherine Heigl is echt wel iemad om verliefd op te worden. Niet iedere verliefdheid hoeft iets te worden. Zo vond ik de kuspassage tussen George en Jane wel fijn. Asl het niet past, laat je het.
Je weet dan wat je te doen staat.
Aanbevolen romantische komedie (romcom).

geplaatst op 26 oktober 2013, 17:26 uur, permalink
(kleine 'aanvulling')
Morgen 27 oktober ben ik jarig. Een reden om deze film eruit te pikken...