MENU

2,95

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Anne Fletcher
met Katherine Heigl, James Marsden en Malin Åkerman

Jane (Katherine Heigl) is een beeldschone jongedame die al 27 keer bruidsmeisje is geweest bij allerlei vrienden, vriendinnen en kennissen. Maar nu is zij het spuugzat, zeker wanneer haar zus haar verloving aankondigt met nota bene de man, waarop Jane al jaren heimelijk verliefd is geweest en waar zij eigenlijk nog steeds van houdt.

geplaatst op 26 oktober 2013, 17:24 uur, permalink
Deze film heb ik ondanks het feit dat hij bestempeld staat als 'vrouwenfilm' graag gezien.
Je moet de liefde altijd weer een kans geven. Slecht heel soms is er alles en ... meer.
Katherine Heigl is echt wel iemad om verliefd op te worden. Niet iedere verliefdheid hoeft iets te worden. Zo vond ik de kuspassage tussen George en Jane wel fijn. Asl het niet past, laat je het.
Je weet dan wat je te doen staat.
Aanbevolen romantische komedie (romcom).

geplaatst op 26 oktober 2013, 17:26 uur, permalink
(kleine 'aanvulling')
Morgen 27 oktober ben ik jarig. Een reden om deze film eruit te pikken...

geplaatst op 5 september 2014, 9:05 uur, permalink
Erg leuke film die precies voldoet aan het genre. Niets meer en niets minder. Erg geslaagd einde trouwens!!

geplaatst op 14 september 2014, 15:30 uur, permalink
Formulewerk.

Dit soort scriptjes worden volgens mij met 100en tegelijkertijd geschreven. Het verloop is eigenlijk al vanaf het begin bekend, de film stelt daarin ook niet teleur .. doet zelfs niet eens de moeite om eventueel wat verwarring te zaaien. Anderzijds, zo werken genrefilms nu eenmaal. Hetzelfde kan je zeggen van sci-fi, horror en comedy.

Heigl kruipt weer in haar typische rol, Marsden is ditmaal mannenvoer van dienst. Jammer dat het nooit echt geweldig botert tussen de twee. Ook met Akerman loopt het een beetje stroef. Sowieso al een erg beperkte actrice, als je haar dan nog eens in een irritante rol steekt blijft er niet veel meer vanover.

Fleurig en kleurrijk, het drama blijft beperkt en qua feel-good zit het op zich wel goed, maar qua comedy is het niet geweldig en romantisch gezien had het allemaal best wat vlotter gekund. Eentje voor de echte liefhebbers dus.