MENU

Water for Elephants (2011)

3,48

Drama / Romantiek

geregisseerd door Francis Lawrence
met Reese Witherspoon, Robert Pattinson en Christoph Waltz

Wanneer Jacob Jankowski, recentelijk tot wees en zwerver veroordeeld, op een passerende trein springt, belandt hij in de wereld van een tweederangs circus dat probeert te overleven tijdens de Grote Depressie. Als student dierengeneeskunde die bijna zijn diploma behaald heeft, krijgt hij de leiding over de menagerie. Daar ontmoet hij Marlena, de mooie ster van de paardenact die getrouwd is met August de dierentemmer. Ook ontmoet hij Rosie, een olifant die zich niet laat trainen... totdat Jacob een manier ontdekt om tot haar door te dringen.

geplaatst op 29 juni 2013, 16:02 uur, permalink
Wat een enthousiaste verhalen lees ik hierboven. Ik ben een stuk minder enthousiast. Ten eerste deed het principe van het verhaal me erg aan de Titanic denken. Ten tweede duurde de film (gevoelsmatig) erg lang en ten derde wist het verhaal me niet echt te boeien. Het was bovendien erg voorspelbaar.
Nee niet zo mijn ding deze film....

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 4 juli 2013, 16:37 uur, permalink
Fraaie opnames, goed (Pattinson en Waltz) tot matig (Witherspoon) spel van (op Waltz na) tamelijk clichématige personages, erg voorspelbaar verhaal zonder verrassingen, al met al gewoon te weinig vlees.

avatar van freek_93
geplaatst op 1 november 2013, 23:53 uur, permalink
Schitterend drama in een hele mooie en interessante setting. En wat kan Christoph Waltz toch acteren! _O_

avatar van Film Pegasus
geplaatst op 8 mei 2014, 0:36 uur, permalink
Dat is het voordeel natuurlijk als je verwachtingen laag zijn is de kans groot dat het toch nog kan meevallen.Het leek allemaal tegen te zitten. Een romantische melige film, met de verschrikkelijke Christopher Waltz, de houterige Robert Pattinson, een hoop dieren om het publiek mee te krijgen en dan nog een circus er boven op. Maar dat circus viel best wel mee en er werd vooral gefocust op het leven achter de schermen. Het romantische ging ook wel met voldoende drama. En Waltz zie ik voor de eerste keer niet in een irritante rol. Bovendien valt zelfs Pattinson goed mee.

De film kan voldoende sfeer brengen en het koppel Pattinson -Witherspoon deed me wat denken aan DiCaprio-Winslet. Het verhaal is ook niet zo slecht. En vooral de setting met een 30's sfeertje val best wel mee. Vooral het eerste deel dat meer drama in zich heeft en de spanning van de directeur August met zijn ijzeren hand, tillen de film omhoog. Daarna volgt het helaas teveel het boekje en verlies ik toch wat de aandacht. Al bij al is het nog zeer goed meegevallen, zeker omdat ik er eigenlijk niet zoveel van verwachtte. Gelukkig toch nog een kans gegeven.

avatar van Parisa
geplaatst op 21 mei 2014, 23:49 uur, permalink
De meeste van mijn punten zijn voor de lieve olifant. Wat een snoepie. De scenes zonder haar waren een stuk minder.
Als ik zou moeten kiezen tussen Pattinson, Witherspoon, Watz of DiCaprio, Winslet, Zane... Zou ik kiezen voor DiCaprio en Winslet. Waltz en Zane doen het allebei prima in hun rol.

avatar van Geno
geplaatst op 1 juni 2014, 11:09 uur, permalink
Eigenlijk is het een draak van een film. Zo overduidelijk en onophoudelijk ingezoomd op sentimentaliteiten... bah. Bovendien weet je meteen al waar de film heen gaat bij het begin; dus in principe konden ze meteen wel stoppen. Te meer omdat je doodziek wordt van die kop van de hoofdrolspeler (dames zullen allicht zwijmelen van hem).

Ware het niet dat het wel een verzorgde en sfeervolle film is. Hoe dan ook... en echte glijer deze film.

Wat moet je daar nu voor geven? Afgaande op de verhaalkeuze en het verloop van het verhaal;
een 2.5 *

avatar van sinterklaas
geplaatst op 24 augustus 2014, 15:44 uur, permalink
De regisseur die is begonnen met 2 fenomenale titels als Constantine en I am Legend en later doorbrak met The Hunger Games levert hier nu weer eens iets rustigers af. Zoals vaker vermeld ben ik niet echt een groot fan van romantiek maar sommige geef ik nog altijd wel een kans. En dit was ook weer geen slechte film.

Water for Elephants is weer een soortevan Romeo en Juliet ofzoiets verhaal. Robert Pattinson is een Poolse immigrant genaamd Jacob die in de jaren 30 (wat ook zo zijn mooie plaatjes bevat) wegloopt uit zijn woonplaats en van zijn studie, nadat zijn ouders zijn omgekomen bij een autoongeluk. Hij ziet wel waar het schip strandt. Tijdens de zwerftocht komt hij terecht op een circus-trein, wat ook meteen zijn leven en ideeën zal veranderen.

Je zou haast denken dat een circus gelijk een vrolijke massa moet zijn, maar Jacob komt hier echter bij ongure types terecht, en uiteindelijk de sadistische eigenaar, die graag dieren mishandeld (die voor het circuspubliek overkomt als een leuke presentator) en zijn geliefde Rosie steeds onder druk zet. En zoals gewoonlijk heeft Jacob een oogje op Marlene, na enkele ontmoetingen, wat ook niet zo goed valt bij de boss. Om het plaatje helemaal compleet te maken speelt er ook een erg sympathieke olifant een rol mee in het spel...

En ik ben echt niet van een koude kermis teruggekomen, dit was weer een geslaagde film die ook wel in de trent kan vallen van de betere Romantische films (Lees: Restless, The Notebook Etc). En hoewel ik ook walg van Twilight, was Patterson nu ook eens een keer niet zo ontiegelijk zoetsappig hierin, en daar weet de film ook nog wel goed in te remmen.

Prima.

geplaatst op 5 november 2014, 20:01 uur, permalink
Redelijke film waarin een jongeman toevallig komt te werken in een circus na de dood van zijn ouders. Een aardig verhaal met een Wat voorspelbaar verloop, maar met een prachtige setting (een rondreizend circus tijdens de grote depressie). Het ziet er dan ook allemaal mooi uit. De romance tussen Robert Pattinson en Reese Witherspoon weet niet echt te overtuigen. Christoph Waltz als de circusdirecteur daarentegen wel. Net geen 3.5 sterren.