The Front Line (2006)

Ierland / Duitsland / Verenigd Koninkrijk / Zweden
Thriller / Drama

geregisseerd door David Gleeson
met Eriq Ebouaney, James Frain en Gerard McSorley

De Congolees Joe Yumba zoekt asiel in Ierland. Na enige twijfel wordt hij toch toegelaten en vindt hij een baan als bewaker bij een bank. Na een tijdje komen ook een vrouw en een kind onder zijn hoede, waarvan de immigratiedienst denkt dat het zijn vrouw en kind zijn. Ondertussen worden ze alle drie geplaagd door nachtmerries en nare herinneringen aan Congo. Dan wordt Joe plotseling op klaarlichte dag ontvoerd en gedwongen mee te werken aan de roof op de bank waar hij werkt. De vrouw en het kind zal hij niet eerder te zien krijgen dan wanneer de klus geklaard is...

goede film en goed verhaal ...
heb hem zo'n 2 weken terug gezien op dvd
heb van het begin tot het eind geboeid zitten kijken ... wel hard hoor als dat je overkomt ....

avatar van too-sweet
Een hele goeie film,met een echt boeiend verhaal. Zeker een aanrader om eens te kijken.
Ik geef niet zo vaak hoger dan een 4 maar deze krijgt van mij een 4.5

Redelijke film, maar zeker niet meer dan dat. Verhaal zit vrij simpel in elkaar, een abc'tje. Vrij oppervlakkig verhaal.
Vandaar een 2 van mij.

avatar van kleez
nét gezien!

vrij 'simpel' verhaal idd, maar wel een verhaal dat goed in
deze tijd past! Denk dat dit soort dingen vrij veel voor
komt, en (natuurlijk) niet zo vaak in dit soort situaties,
maar wel zoiets! Erg droevige film!

Raffael77
Goede film. 4

Een mooie film, én er zit meer achter dan een oppervlakkig verhaal!!!!

Voor mij zéé® zekers minimaal een 4.5 waard!

Aardige film om naar te kijken
had van mij iets sneller gemogen

maar zonder meer kijken waard

avatar van nr10micha
Goed verhaal, heel mooie film. Niet heel veel actie, maar dat moet ook niet in zulk soort films..

Goede film, ik niet begrijpen dat mensen deze film niet goed vinden!!!!

avatar van patrick17
Redelijke film.. Het is geen hoogstaande film maar zeker wel de moeite waard om hem een keertje gezien te hebben..niet teveel personages in deze film wat misschien de film wel te goede komt.. Eriq Ebiuaney speelt in mij ogen een goede rol als Joe Yumba..

Ik wou de film een 2.5 * geven maar door het goede einde geef ik hem 3 *

Zeker de moeite waard om naar te kijken.
Geef hem 3 ***

avatar van Diederik58
Een uitstekende film. Prima acteerwerk. Zonder meer de moeite waard om te zien.

R9
eerste 10 minuten dacht ik: dit worden weer een vervelende 90 minuten.. maar niets blijkt minder waar..

prima acteer werk, uitstekende film gebaseerd op het echte harde leven in afrika:S echt zielig voor deze mensen overigens dit gun je niemand..

en het liet je toch ergens over nadenken en soms zelfs een traantje weg pinken

avatar van bugno
Aardige film,geen eyecatcher,.............dit soort films doen het altijd wel goed,..........je krijgt meestal net een ietwat teveel drama,...............en dan komt de film wat overdreven over,.......zo ook deze front line,..............een traantje heb ik niet hoeven weg pinken,...................goed acteer en camerawerk,..............besloten mij de film een 3.5 * te geven

avatar van grid8400
Gewoon een goeie film (verhaal / beelden / muziek / acteerwerk)

Dikke 3,5* van mij.

Ik vond het een simpele film en een standaard verhaal.
Niet mijn type film...

avatar van 3din
Goede film en inderdaad verhaal / beelden / muziek / acteerwerk dikke 4.

avatar van usr14112
Het begin vond ik heel goed. Naarmate de film vorderde werd het minder boeiend en iets te langdradig.

Wat een goeie film. Goed acteerwerk, goed verhaal, goede twists, goede sfeer. Heerlijke film ondanks het deprimerende karakter (karakter vàn de film, niet een karakter ìn de film).
Op een gegeven moment misschien iets te traag maar wordt daarna weer goed gemaakt.
4*en van mij.

dit is een film die steen goed blijft !!!!!!!!!!!

rtt
Een film die aangeeft in wat voor een rotwereld we eigenlijk leven. Verder wil ik er niet al te veel woorden over vuil maken. De film op zich een dikke 4.

avatar van Banjo
Er markeert weinig aan deze film. soms valt de snelheid even weg
maar word het weer lang en breed goedgemaakt door de sterkte van de rest van de film.
4 sterren

avatar van Defective
Hoe een 'simpel' en 'standaard' verhaal effectief kan zijn bewijst deze film toch wel! Mooie film met goed acteerwerk die 4* zeker verdient.

lekker een actueel verhaal, ik hou er wel van wanneer de hoofdpersoon veranderd in het verhaal.

Verhaal is nogal standaard.
Maar het verleden van de hoofdpersonage brengt meer diepte en vooral emotie in het totale gebeuren.
Degelijk actiedrama

avatar van Jan met de pet
Goede film.........heb genoten : 4,0

avatar van Frankeermachine
Is snap niet dat deze film zo'n hoge score heeft. Het verhaal is zo ontzettend magertjes, voorspelbaar, bij vlagen ongeloofwaardig, de acteerprestaties zijn onder de maat en Gleeson heeft het verhaal uitgerekt om toch aan de 90 minuten te komen. De overval is gewoon slecht in elkaar gezet:
-Overvallers die volledig op de bewaker vertrouwen, dat hij de kluis kan openen, want van een kluis openen hebben ze geen verstand;
-Boven op het dak kan je alle camera's uitzetten?!? Maar gelukkig wel goed beveiligd met een hangslot zonder keurmerk;
-Het filiaal binnen gaan en het alarm uitschakelen zonder dat er een reactie komt van de centrale? Het komt zeker vaker voor dat er 's nachts mensen langs komen;
-Er zit een tijdslot op de kluisdeur, maar die is niet ingeschakeld.
-De manager schrijft de code van de kluis op in een boek en laat het lekker slingeren.

Te simpel voor woorden.

Ik geef toch 2 sterren voor het Congo verhaal, maar ook dat vind ik slordig weergegeven.

avatar van dikkop
Zeker een goeie, emotionele drama film. Moet je hem wel in die genre afrekenen en geen spektaculaire film verwachten.

Afkrakers hebben altijd wel iets om te klagen.

Probeer altijd het goede uit een film halen, tenzij het absoluut niet kan!

avatar van Tommeh
Het verhaal is inderdaad nogal voorspelbaar en cliché, maar door het degelijke acteerwerk en de vrachtladingen aan drama die je over je heen krijgt blijft de film redelijk boeiend. 2.5*

avatar van Woltertjes
Goede film.
De film had genoeg interessante momenten waardoor het bleef boeien. Je krijgt inderdaad een beste lading drama over je heen. Vooral de geschiedenis over de hoofdrolspeler heeft hiermee te maken.
Het was de moeite waard deze Ierse film.