Behold a Pale Horse (1964)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Fred Zinnemann
met Gregory Peck, Anthony Quinn en Omar Sharif

Manuel Artiguez, een bekende bandiet tijdens de Spaanse burgeroorlog, leeft 20 jaar lang in ballingschap in Frankrijk. Wanneer zijn moeder op sterven ligt, overweegt hij om in het geheim haar te bezoeken in Spanje. Maar zijn grootste vijand, de Spaanse politieagent Vinolas, zet een val in het ziekenhuis waar zijn moeder ligt.

avatar van jordybeukeboom
Deprimerende film, die je geen een keer laat glimlachen. Ik vind de film zelf wel erg zwart. Hij is verder wel enigszins boeiend, maar hier en daar ook rommelig en amateuristisch. Het intro loopt ook niet helemaal lekker.

Peck speelt een erg naar en onsympathiek personage, die zich uiteindelijk wat erg makkelijk laat doodschieten

Het is het allemaal net niet, jammer met deze acteurs. Ik vind Sharif het meest overtuigen, als priester met gewetenswroeging

2,5 ster

avatar van trebremmit
De film was inderdaad erg zwart, qua beeld dan. Verder was het soms erg saai en sommige dingen sloegen gewoon nergens op.
Toch acteert Peck hier wel goed maar dat redt deze te lange film niet.

Film komt maar niet op gang terwijl alle ingrediënten aanwezig waren voor een geslaagde film een sterren cast een prima regisseur maar de film duurt en duurt voor je gevoel zo lang nee niet mijn film.