Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Shanghai Kiss (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Kern Konwiser en David Ren
met Ken Leung, Hayden Panettiere en Kelly Hu

Liam Liu is een 28-jarige Amerikaans-Aziatische acteur die weinig succes heeft in zijn carrière en in de liefde. Als hij zijn grootmoeder's huis in China erft, gaat hij naar Shanghai om deze te verkopen. Hier ontmoet hij de ware. Al snel zal hij een keuze moeten maken voor een leven in Shanghai of in Amerika...

avatar van rep_robert
Standaardwerkje in het feel good genre met is een verfrissende cast.

Voor het verhaal hoef je het niet te doen in deze film, weinig verassingen en zelfs soms een beetje overdreven hoe makkelijk het gaat allemaal.
De cast is echt een pluspunt voor mij, Ken Leung speelt echt een hele frisse rol met hier en daar ook sterke grappen(vond de taxi scene geniaal, iedere keer naar de verkeerde plek gereden worden vanwege het taalprobleem) Zeer overtuigend gespeeld.
En Hayden Panettiere, tsja, valt niet veel over te zeggen. In mijn ogen is ze echt een natural beauty, een typisch meisje dat je "girl next door" is, waar je verliefd op zou kunnen worden. Verder speelt ze ook heel solide als verliefd, 16 jarig meisje.

Als je liefhebber bent van dit genre, is deze film gewoon een aanrader, want het is allemaal lekker fris en fruitig en de cast is een keertje wat anders. Als je hier geen liefhebber van bent, laat Shanghai Kiss dan maar lekker liggen, want het is verder weinig verassend en het einde is ook voorspelbaar en heel erg (lekker) feel good.

Charmante tragikomedie over een Amerikaan van Chinese afkomst, die zijn draai niet kan vinden tot hij kennismaakt met zijn “roots” en dan nog… Gevatte dialogen en sprankelend acteerwerk van Ken Leung en Hayden Panettiere maken dit ondanks de dipjes hier en daar tot een aangename verrassing. Door de bank genomen best een leuke film met een kostelijke openingsscène.