Shanghai Kiss (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Kern Konwiser en David Ren
met Ken Leung, Hayden Panettiere en Kelly Hu

Liam Liu is een 28-jarige Amerikaans-Aziatische acteur die weinig succes heeft in zijn carrière en in de liefde. Als hij zijn grootmoeder's huis in China erft, gaat hij naar Shanghai om deze te verkopen. Hier ontmoet hij de ware. Al snel zal hij een keuze moeten maken voor een leven in Shanghai of in Amerika...

avatar van stan
Lijkt me een leuke film

Vooral omdat Hayden Panettiere erin zit (A)

avatar van selfhealing
Teleurstellend. Ik had er wel veel van verwacht vanwege Hayden, maar als je de film een uur kijkt heb je nog niet echt door waar het naartoe gaat.
Het is een geweten film met een matige moraal.
Heel langdalig, jammer genoeg.
Ik geef het 2 sterren.

avatar van Captain Pervert
Een film die als drama niet diep genoeg gaat en als komedie lang niet grappig genoeg is. Het verhaal is wat rommelig, geeft veel losse eindjes en gaat nergens naartoe.
Het grappigste moment is dat die Chinezen die het huis kwamen kopen er vanuit gingen dat de hoofdpersoon Chinees sprak, en die maar bleef ratelen in het Engels, en vervolgens a la Adam Sandler afdroop met "oh, look at that..."
Het slaat ook nergens op dat Hayden Pannekoek zo pontificaal op de voorkant staat, zo'n grote rol had ze niet.

2 sterren

avatar van henkula
Nee hoor lekker lopend filmpje, met een lekker gevoel, het leeftijds verschil tussen de twee hoofdpersonen is heel mooi weergegeven.

avatar van Dstalker8
Ik heb van deze film genoten, veel gelachen maar het verhaal was zeer slecht! Ik heb Hayden nooit een zeer goeie actrice gevonden maar dan had je bij deze film nog wat leuks om naar te kijken als het niet grappig was. Ik ben het erover eens dat de poster anders had gemogen maarja (knappe meisjes = $$) en dan vooral eentje die in een van de hit series van het moment zit

Leuk "weg kijk" film.

ik vond hem wel leuk,
alleen wel een beetje steeds hetzelfde,
maar voor de rest wel oké...

van deze film word ik niet blij. Slecht en zeer langdradig verhaal, en van de acteerprestaties werd ik ook niet vrolijk.

avatar van belchinees
Jammer dat die in Hollywood en niet in China is gemaakt. Er zat iets in, maar het is toch zo slecht uitgewerkt. Ach, Hollywood weet het weer te verpesten.

"Nobody speaks English and the movies there suck"
Wat is me dat voor een uitspraak. Hoeveel hebben ze die acteur betaald om dat uit zijn mond te krijgen. Geen enkele Aziaat dat zoiets zegt over hun films.

Hayden Panettiere en Ken Leung passen ook echt wel niet bij elkaar.

2*, is misschien wat te veel, maar er zaten toch een aantal leuke scenes in, hoe onrealistisch ze ook waren.

niet echt een aanrader, best een paar saaie stukken

avatar van selfhealing
Dstalker8 schreef:

het verhaal was zeer slecht! ????????? en dan een 4.5??????????????????????????????????????????????

avatar van Bacardi1862
Leuk en best amusant filmpje

ik had er nier veel van verwacht. hij is gewoon goed. niets speciaal.
Hayden Panettiere deed het niet slecht en Ken Leung was ook goed.

Uitstekende feelgoodmovie.

ik vond hem gewoon goed, ik vond de film niet alleen geod omdat Hayden Panettiere mijn idool er in speelde., moest ook een paar keer hard lachen om die chinees.

avatar van rep_robert
Standaardwerkje in het feel good genre met is een verfrissende cast.

Voor het verhaal hoef je het niet te doen in deze film, weinig verassingen en zelfs soms een beetje overdreven hoe makkelijk het gaat allemaal.
De cast is echt een pluspunt voor mij, Ken Leung speelt echt een hele frisse rol met hier en daar ook sterke grappen(vond de taxi scene geniaal, iedere keer naar de verkeerde plek gereden worden vanwege het taalprobleem) Zeer overtuigend gespeeld.
En Hayden Panettiere, tsja, valt niet veel over te zeggen. In mijn ogen is ze echt een natural beauty, een typisch meisje dat je "girl next door" is, waar je verliefd op zou kunnen worden. Verder speelt ze ook heel solide als verliefd, 16 jarig meisje.

Als je liefhebber bent van dit genre, is deze film gewoon een aanrader, want het is allemaal lekker fris en fruitig en de cast is een keertje wat anders. Als je hier geen liefhebber van bent, laat Shanghai Kiss dan maar lekker liggen, want het is verder weinig verassend en het einde is ook voorspelbaar en heel erg (lekker) feel good.

avatar van notorious_kim
niet veel speciaals. Kon me nergens boeien. Ik had hem eigenlijk opgezet voor Heyden Pannettiere. Haar had ik onlangs in een andere film zien spelen, en vond haar daarin wel goed. In deze film is ze ook goed, maar komt ze er eigenlijk niet zo heel veel in, ookal is ze een hoofdpersonage.
Ken Leung vond ik niet overtuigend genoeg in zijn rol, en het verhaal is ook niet helemaal mijn ding.

Dick2008
Matige film, die overigens nog wel redelijk begint en eindigt, maar verder viel er weinig te lachen. Ik had toch meer de indruk naar een romantisch drama te kijken. 2.0

avatar van rep_robert
Van de week weer eens herkeken. Blijf Ken Leung wel erg leuk vinden als droge, cynische Amerikaanse Chinees die niet helemaal raad weet met zijn Amerikaans/Chinese roots. De Jin Mao scene blijft geniaal

avatar van doncorleone
Ik ben deze film alleen maar gaan kijken vanwege mijn fascinatie met Shanghai.

Tot mijn verassing bleek het niet de mierzoete, oppervlakkige meisjesfilm die ik verwachtte o.b.v. de poster. Natuurlijk geen meesterwerk, maar het is wel een aangename romantische komedie (terwijl dit niet mijn favoriete genre is).
Wellicht dat de setting ook meehielp aan mijn kijkplezier.