The Karate Kid, Part II (1986)

Alternatieve titel: De Karate Kid Deel II

Familie / Actie

geregisseerd door John G. Avildsen
met Ralph Macchio, Pat Morita en Danny Kamekona

Daniel reist samen met zijn leraar Miyagi naar Okinawa om daar Miyagi's op sterven liggende vader te bezoeken. Tijdens zijn verblijf in z'n geboorteland wordt Miyagi weer geconfronteerd met zijn aartsvijand en de nog altijd aanwezige vete tussen hen. Daniel leert veel over de oude Japanse tradities en de erecodes, wanneer ook hij verwikkeld raakt in deze vendetta.

avatar van Aapje81
Heel matig vervolg die ik zelfs in mijn jeug al niet erg bijzonder vond. Overbodige film.

avatar van Colonel Dax
Veel en veel beter dan het derde deel, doet niet heel erg veel onder voor Deel 1, En damn, wat was het meisje mooi.

Deel 2 van karate kid 2 is ook weer een prima film, mischien net iets minder dan deel 1.

3,5 ster

Jeugdsentiment

avatar van Queen-Bee
tientallen keren gekeken toen ik 11 was.
Aan de net met de tenen in die gierende pubertijd en was hysterisch romantisch toen...Wat was ik verliefd....
Ben nu 35 en ga heb morgen sinds die tijd maar weer eens kijken.

avatar van mnrk
Het 2e deel is wat minder dan het 1e deel maar gelukkig is Mr Miyagi er weer . . .

De actie is weer prima verzorgd in dit deel.

Leuk om weer gezien te hebben na het 1e deel.

avatar van FunkStarr
Alleen al vanwege jeugdsentiment 4*. Ietjes minder dan deel 1 maar alsnog zeer geslaagd.

avatar van DragQueen
Net wat minder als zijn voorganger, maar toch ook weer jeugdsentiment voor mij. morita en macchio keren weer terug in hun rol, en brengen deze op een leuke manier. verder is het verhaal natuurlijk niet vernieuwend. de films volgen dan ook min of meer allemaal hetzelfde patroon. als je er een hebt gezien, weet je ook hoe de anderen zullen gaan. maar dat terzijde, zijn de films gewoon leuk en simpel. 2,5 ster.

yorgos.dalman
Deze film heeft al even veel charme als het origineel, ditmaal aangevuld met een exotische locatie en veel kleurrijke personages, en de combinatie Macchio / Morita is en blijft goud.

avatar van Spetie
Redelijk vervolg, dat natuurlijk gemaakt werd, omdat het eerste deel zo succesvol was. Je ziet in dit deel dat Macchio wat meer gewend is aan zijn rol en daardoor oogt hij wat minder onwennig dan in het vorige deel.

De film is verder redelijk onderhoudend en behoorlijk voorspelbaar en weet t.o.v. zijn voorganger eigenlijk vrij weinig nieuws te bieden. Morita is trouwens wel wat charmanter dan Chan in de remake. Het voelt op het einde alleen wat langdradig aan. Anderhalf uur was lang zat geweest voor zo'n simpel vervolg.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
't Is al een paar keer gezegd, maar het komt toch op hetzelfde neer: De film is niet slecht, maar brengt niet echt veel nieuws tegenover deel 1. De humor van Wax on, Wax off heeft plaats gemaakt voor een clichématig beeld van Japan. Daniel is ook geen groentje meer dat z'n eerste stapje zet in de karatewereld. De acteurs brengen het er wel niet slecht van af, maar de charme is er wat af en bezorgt toch wat teleurstelling na de film. Een te verwachten sequel, maar geen aanrader.

avatar van Donkerwoud
Het vervolg is meer van hetzelfde maar biedt desalniettemin meer onschuldig vermaak.

avatar van m1701
Dit deel was helemaal niets aan.
Alleen Okinawa (is een onderdeel van Japan) hebben ze erg mooi neergezet.
Het verhaal van deze film was erg saai, langdradig en nauwelijks Karate....
beetje jammer
2* voor de setting!

avatar van Denzz
Spetie schreef:

akkoord, minder als deel 1, maar wel vermakelijk als sequel

avatar van Fran
Het maakt mij niet uit welke Karate Kid film ik kijk. Ik vind ze allemaal even leuk. Alhoewel dat vast ook voor een groot gedeelte met jeugdsentiment te maken zal hebben. Ik hou wel van die ontzettende sentimentele opsmuk eromheen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Tijd om deze film te herzien omdat Karate Kid III nog eens klaar staat. Dit deel is eigenlijk nogal teleurstellend. Veel Kid en weinig Karate. Ook de Oosterse sfeer is weinig kleurrijk in beeld gebracht. Het lijkt wel een aflevering van The A-Team met een boze man die een dorpje bedreigt... De hele tijd is het een herhaling van 'je moet vechten voor de eer' gevolgd door een 'maar ik wil niet vechten'. De rest valt nogal mee, maar dit deel gaat meer richting romantische familiefilm.

avatar van Filmkriebel
Niks aan de hand stemming met deze Karate Kid II. Een stukje minder sportfilm dan de voorganger. Er werden enkele plottruukjes toegepast om de afwezigheid van Daniel's moeder en liefje uit het eerste deel te verklaren. Daarna verlegt het verhaal zich naar de thuishaven van meester Miyagi. Het is wat je ervan kan verwachten : vleugjes romantiek die voortdurend onderbroken worden door de tussenkomst van vijand Sato of van diens vervelende neef om te eindigen in een duel. Beetje veel van hetzelfde eigenlijk maar zo slecht vond ik hem nu ook weer niet. Niet nadenken is de boodschap...

avatar van psychopath
Ik snap werkelijk niet waarom deze film zo laag scoort, ik vind dit deel persoonlijk de beste van de 3, mooie omgeving en leuk verhaal.

Net als rocky, ook al staat er een sport centraal, dat is slechts een onderdeel ervan.

En voor mij blijft uiteraard mr Miyagi een jeugheld.

Omdat het eerste deel destijds een groot succes was, moest er natuurlijk een vervolg op komen. En voor de meeste vervolgdelen geldt meestal dat die slechter zijn dan het eerste originele deel. En dat geldt zeker ook voor deze film. Deze film voegt niets toe en is niet meer dan een flauwe herhaling van het eerste deel (wat ik persoonlijk al matig vond) aangevuld met wat sentimentele onzin. Net als in de eerste film zijn eigenlijk alleen de scenes met Pat Morita aardig maar zelfs hij was in het eerste deel genietbaarder.

avatar van Beertje45
Jullie zullen wel denken, HUH? Ik vind het gewoon een oerdegelijk vervolg met een uitstekende chemie tussen de beide hoofdrolspelers. Vaak heel mooie fotografie van Okinawa, of wat er voor moest doorgaan.

avatar van baspls
"Fight with me!"

Geweldige film! Erg goed vervolg, wel minder dan het eerste deel maar zeker niet slecht.

Weer is het allemaal best wel goed gemaakt en is er een mooi verhaal. Nu is het allemaal wel wat typischer dan in het eerste deel en het sterkste vervolg is het niet. Ook vind ik het erg jammer dat Daniel en z'n vriendin uit elkaar zijn gegaan en dat er dan een eens een jap z;n vriendin word.

Verder wel een goed vervolg. Iets minder acteerwerk dan in het vorige deel. Die Sato denk zeker dat hij een Darth Vader is en die neef dan Bruce Lee? .

Wat is er mis met de mensen hier?? weer een 2,28? Waarom worden al die leuke films uit de 80's zo ondergewaardeerd?

Colonel Dax schreef:
...En damn, wat was het meisje mooi.

Welk mooi meisje? Heb er geen gezien.

Ik heb deze film altijd beter gevonden dan deel 1 om de volgende redenen:
- Mr Miyagi staar hier meer centraal, het gaat om zijn conflict met zijn oude vriend Sato, hij is veel interessanter dan Daniel
- Okinawa ademt de Oosterse sfeer uit die bij karate past, ook lekker exotisch oord
- Kumiko was destijds een jeugdcrush van mij

baspls schreef:
"Fight with me!"

Gelukkig dat er nog mensen van de huidige generatie zijn die de eighties wel weten te waarderen zoals jij. Ik denk dat er ook nogal wat mensen zijn die deze films destijds wel konden waarderen, maar smaken evolueren. Jeugdsentiment werkt bij bepaalde films wel goed en bij andere weer niet. Ik vind Karate Kid 1 en 2 nog steeds genietbaar, maar Ghost Busters doet me nu bijvoorbeeld niks meer terwijl ik meestal het omgekeerde zie. Back to the Future en Indiana Jones houdt daarentegen nog wel goed stand.

avatar van Phantasm
Redelijke vervolg van het 1-ste deel, hier gebeurt niet heel erg veel in, had wel wat meer aktie in gemogen.

avatar van ambrosini
Deel II leek mij meer een serie dan een film.. vond het niet spannend..

avatar van Boneka
In tegenstelling tot velen vond ik dit een prima vervolg! Met name de locatie in Okinawa een eiland bij Japan vond ik schitterend. Visueel erg mooi gemaakt en ook veel spannender dan deel I waar het vooral om de dialogen ging. De tegenspelers hadden in deze film ook veel meer kracht. Geen puber vijand meer, maar een man van eer en formaat (Danny Kamekona). Maar ook de mooie rol van het liefje van Ralph de Japanse Tamlyn Tomita (ook bekend van The day after tomorrow) speelt een mooie rol. Het plot is goed opgebouwd en de shots zijn schitterend genomen. Op het eind komt er nog een vorm van een tsunami al waaien ze hier niet weg Het eindplot met gevecht had voor mij niet gehoeven, maar voor de rest vond ik het toch een betere film dan deel I. Deel III zal ik waarschijnlijk nooit gaan zien. Deze tweeluik is mooi genoeg!

avatar van Boneka
alexspyforever schreef:
Ik heb deze film altijd beter gevonden dan deel 1 om de volgende redenen:
- Kumiko was destijds een jeugdcrush van mij

Helemaal mee eens. Begrijp de kritieken hier ook niet. Dit past veel beter in het plaatje.

Boneka schreef:

Kan me ook in deze review vinden
Ja, best deel 3 links laten liggen. Dat deel is er zonder reden nog aangebreid.

avatar van krosnicky
Deze is wel beter dan deel 1
Ik vond hem interessanter dan deel 1maar hij heeft ook een mooi verhaal
Bij deze is mijn interesse voor de rest van de reeks wel opgewekt.

Ben benieuwd naar deel 3 en 4

avatar van filmofiel