• 8.348.906 stemmen

The Karate Kid Part III (1989)

Actie / Familie | 112 minuten

Genre: Actie / Familie

Geregisseerd door: John G. Avildsen

Met onder meer: Ralph Macchio, Pat Morita en Thomas Ian Griffith

Releasedatum: 27 juli 1989

Plot The Karate Kid Part III

"First it was teacher to student. Then it was father to son. Now, it's man to man."

Daniel en zijn leraar, Mr. Miyagi, zijn terug in L.A. en verlangen naar een rustig leventje. De rust wordt echter snel verstoord als Daniel gedwongen wordt te vechten tegen de 'bad boy' van karate; Mike Barnes. Mr. Miyagi weigert echter Daniel te helpen.

imageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19861 berichten

Ik ga bas deze keer zwaar moeten teleurstellen, met een slappe score want dit deel was een totaal overbodig gedrocht. Ik heb dit deel steeds vermeden om te kijken omdat de premise me niet aansprak en geen Kumiko. Dan toch maar gedaan toen ik de box heb gekocht. Naast Daniel en Miyagi is enkel Kreese die terugkeert. Je zou denken dat Kreese heeft geleerd na de wijze les die Miyagi hem in deel 1 bijbracht, maar neen hij zint op wraak.
Wat was daar nu weer het nut van?

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, ietsje beter dan het tweede deel.

avatar van ambrosini

ambrosini

Was deel III echt nodig? Deel 1 was al goed.. deel 2 werd minder ... maar beide films waren 2 verschillende onderwerpen..

avatar van Ajax&Filmfreak

Ajax&Filmfreak

Aan wie vraag je dat?

avatar van rcuppen79

rcuppen79

Verhip je hebt gelijk! Heb mijn reactie verwijderd en opnieuw geplaatst bij Karate Kid II.

avatar van makefun

makefun

De film moet toch wel iets hebben. Ik zie erge slechte cijfers maar ook een paar goede.

LOL karate kid part 3 funny scene - YouTube was voor mij de reden genoeg om in ieder geval te kijken.

, Wordt vervolgd

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Nog eens herzien en het is zoiezo de minste van de 3. (Buiten the next karate kid) die is al te lang geleden dat ik hem zag om te oordelen.Maar heb me toch nog steeds prima vermaakt met dit deel het is dan ook pure nostalgie alsk ik jong was veel met mijn vader gezien the karate kid movies. Vind hem zeker niet slecht zoals vele hierboven beweren maarja is iedereen zijn mening he. 7/10

avatar van filmofiel

filmofiel

Prullaria deel III

avatar van teigertje

teigertje

Hoe is het mogelijk een van de grootste film kaskrakers de karate kid films alle drie de delen hier zo laag scoort.

De karate kid films waren vroeger gigantische kas successen en geliefd bij vele.

Dikke 5 sterren

Tarkus

De eerste film heb ik in bezit, en die vond ik redelijk goed.

Dit derde deel, het tweede heb ik niet gezien, vind ik maar een flauw afkooksel van de eerste film.

Men had hem beter niet gemaakt.

avatar van Metalfist

Metalfist

You know, this is the 80s, Mr. Miyagi. You can't be so damn passive!

Ik vind het altijd tof als een regisseur zich toelegt op een franchise. De Lethal Weapon reeks bijvoorbeeld krijgt een soort van constante kwaliteit omdat hetzelfde team (regisseur, acteurs, soundtrack, ...) terugkeert maar in de meeste gevallen is het een komen en gaan van verschillende mensen. The Karate Kid saga is er ook zo eentje waarbij de meesten sequel na sequel terugkomen, maar dat resulteerde niet altijd in even geslaagde films. Zo is Karate Kid een van de weinige vervolgen die beter is dan het origineel en was het maar de vraag wat het zo laag beoordeelde derde deel ging geven.

Een herhalingsoefening van de eerste film, dat is duidelijk. Duidelijk en jammer, want laat daar nu ook net de originele film een tikkeltje de mist ingaan. Waar die echter nog een toffe climax heeft, is er hier eigenlijk van een climax amper sprake. Zonde, aangezien regisseur John G. Avildsen de opbouw deze keer wel beter aanpakt. Oké, de evolutie van Daniel is niet altijd even geloofwaardig (wat kan dat joch een pak zagen!) maar de wraak van Kreese en de toevoeging van Silver doen veel goeds. Beetje vreemd wel dat Avildsen er ook voor kiest om Daniel opnieuw een romantische verhaallijn te geven. In het eerste deel had je Ali, in het tweede deel had je Kumiko en hier heb je Jessica, al komt het eigenlijk nooit echt tot een relatie tussen de twee tieners. Soit, in ieder geval een aantal leuke scènes tussen hen en is het jammer dat ze zo geruisloos verdwijnt. Verder een toffe jaren '80 vibe (die jassen van Daniel en Jessica wanneer ze de Bonsai boom gaan uitgraven!) maar inderdaad wel de minste van de originele trilogie. Met dan wel als voetnoot dat dit echt niet zo slecht is als het gemiddelde doet vermoeden.

De carrière van Ralph Macchio is nooit echt van de grond gekomen en hij moet het vooral hebben van de faam die hij tijdens The Karate Kid reeks verwierf. Vreemd eigenlijk dat juist die rol zo populair blijkt te zijn, want Macchio is een redelijk beroerde acteur en wordt eigenlijk vooral naar een hoger niveau gebracht door Pat Morita. Dit derde deel is verschillend doordat Macchio en Morita niet zoveel samen zijn en dan zie je toch dat hij een beetje door de mand valt. Gelukkig is er dus nog altijd Morita die de nodige wijsheden mag uitkramen en heb je met de terugkeer van Martin Kove (Kreese) en de introductie van Thomas Ian Griffith (Terry Silver) nog wel twee leuke slechteriken. Ook Sean Kanan als Mike Barnes (Karate's Bad Boy!) mag er zijn.

Dan rest me enkel nog The Next Karate Kid (en die Cobra Kai serie blijkbaar) die zowaar nog slechter wordt beoordeeld dan dit derde deel. Had ik eerlijk gezegd niet voor mogelijk gehouden, maar kan me voorstellen dat dat een film is die vooral leunt op de naam van de franchise en er voor de rest weinig mee doet. Toch ook nog eens een kans geven, het zou niet de eerste keer zijn dat het gemiddelde op MovieMeter me bedriegt. Al is het ook maar om eens een jonge Hilary Swank te zien vechten, ben benieuwd wat dat geeft.

avatar van Shadowed

Shadowed

Derde deel alweer.

En het is nog steeds niet heel veel beter geworden. Dit deel heeft eigenlijk voor mij ook een hele andere oorzaak om slechter gevonden te worden. Namelijk, de boodschappen zijn er niet echt meer. De levenslessen van Morita komen niet meer over.

Bovendien is het duidelijk te zien dat Morita hier ook een dagje ouder is geworden. De karakters zijn vrij standaard en het verhaal is een tikkeltje anders maar uiteindelijk nog steeds vreselijk voorspelbaar. Vrij ongeloofwaardig blijft het ook.

Een uitermate zwak moment was toen Morita zag hoe vervelend die paardenstaart knul was dat hij toen maar besloot Machhio te trainen. Dat is alles behalve een goede les voor hem. Voor de rest kijkt het nog steeds vrij lekker weg maar ze hadden eigenlijk geen vervolgdelen moeten maken. Ach ja, het heeft uiteindelijk wel flink geld gebracht.

avatar van JanLo

JanLo

dvdfreak123 schreef:

Je moet je altijd afvragen of het allemaal wel eigen meningen zijn. Niet vergeten dat mensen over het algemeen kuddedieren zijn. Het is een beetje als bij zogenaamde foute muziek, waarin mensen niet het lef hebben om het leuk te vinden, terwijl ze af en toe toch stiekem genieten. Mooi dat jij daar geen last van hebt, en dus best afwijkend durft te reageren. Ga zo door!!

avatar van FlorisV

FlorisV

Wat ondergewaardeerd laatste deel. Wat vooral teleurstelt is hoe karikaturaal slecht de antagonisten dit keer zijn. De slechte verliezer uit het eerste deel, Kreese is wel erg zielig met zijn wraakgevoelens en het uitgekookte wraakplannetje van zijn oorlogsbuddy Terry en het eindeloos aandringen op meedoen met het toernooi komt nogal kinderachtig over, je krijgt niet bepaald het idee hier volwassen mannen te zien. In het eerste deel zat toch iets meer nuance, slecht was niet door en door slecht. Hier hebben de bad guys continue zo'n dikke grijns op hun smoel dat je het idee hebt naar een cartoon te zitten kijken. En daarmee gaan toch de iets dieper gaande wijsheden die de eerdere delen wel in zich hadden verloren.

avatar van FlorisV

FlorisV

alexspyforever schreef:

Daniel wordt even een bad boy, past hem totaal niet en heeft weer een andere vriendin, maar die blijkt dan ergens anders een vriendje te hebben. Wat was daar nu weer het nut van?

Ja was totaal overbodig. Wordt ook niets gedaan met een eventuele romance terwijl ze toch meerdere dramatische momenten beleven. Ze is ook niet eens bij de wedstrijd! Kennelijk ging ze verhuizen of zo. Niet handig.

Die Daniel had al 3 mooie meiden een veeg kunnen geven, eerst Elizabeth Shue, dan dat Japse mokkel in deel 2, en deze was ook niet verkeerd. Krijgt allerlei wijze lessen over wortels maar de belangrijkste wortel, de winterpeen, wordt weer verwaarloosd.

avatar van Lebarron

Lebarron

Het derde en minste deel van de Karate Kid reeks. Na het geweldige tweede deel vormt dit deel de anticlimax. Waar alles in deel 2 beter was dan in deel 1 is hier alles slechter. Het lijkt wel of de schrijvers wat proefballonetjes opgooide en tijdens het schrijven vastliepen maar onder druk van de studio het toch maar als scenario hebben ingeleverd. Het resultaat is een onlogisch wraakplan, een matige tegenstander en een nieuwe love-interest die geen love interest is. Is alles slecht? Nee, Terry Silver (Thomas Ian Griffith) is een interessant personage dat mogelijk in Cobra Kai nog een grote rol kan spelen. Robin Lively is cute al was de rol van haar personage nou niet echt duidelijk. En: Kreese is back with a vengeance! Hopelijk fungeert dit matige deel dus als een opzetje voor de perfecte ontknoping van de serie Cobra Kai, dan heeft het toch nog zijn functie gehad in de reeks.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Kort geleden de eerste Karate Kid opnieuw gezien en ook maar eens de vervolgen aangezet. Deel 2 was al een flink deel minder pakkend, maar toch kwam er een Karate Kid 3. Hadden ze beter niet kunnen doen, want deel 2 was eigenlijk al overbodig. Deel 3 had helemaal niet gemaakt hoeven te worden. Veel slap geneuzel en dan is alleen het laatste deel wel vermakelijk. De chemie tussen Daniel en Mr. Miyagi is er nog steeds, maar volgens mij wisten de makers niet meer wat er nog boeiend aan verhaal is. Daarnaast is Daniel wel een beetje een constante zeur geworden en zijn de bad guys wel erg karikaturen geworden, zeker op het einde haha. Niet best. Het voelt allemaal als herkauwen zonder dat er ook maar een beetje van het niveau van het origineel wordt aangetikt. Er zijn sowieso ook nog maar weinig castleden uit het origineel over.

Heb nu in redelijk korte tijd de 3 karate kid films gezien.
Deze is echt zwak, vooral het verhaal, wie heeft dit bedacht?
Er is hier zoveel verkeerd dak nt weet waar te beginnen:

1°) Daniel mag verder studeren v zn ma maar gebruikt z'n inschrijvingsgeld om een plantenwinkel te starten met de werkloze miyagi. Die laatste vind het blijkbaar ok dat hij zn inschrijvingsgeld versmijt a een flutwinkel... okee ook geloofwaardig. Helemaal in strijd met hoe Miyagi voorgesteld word in de vorige delen.
2°) De oude bende v Cobra Kai wil wraak, ook verstaanbaar...
Maar blijkbaar moet dit door Daniel te verslaan in toernooi... Ok nog verstaanbaar
Daniel wil niet en dus gaan ze hem afdreigen, inbreken in de winkel enz allemaal om dat hij wel zou deelnemen... man man te belachelijk voor woorden dit...
3°) De stichter v Cobra Kai zet een heel toneelstuk op om Daniel vertrouwen te winnen en zijn leraar te worden. Wat hier het nut van is? Hebben ze er plezier in om hem te verleiden tot the dark side of zoiets... Het komt zeer onnozel over imo.
4°) Daniel heeft nu alweer een nieuw liefje, maar die had al een vriendje maar das allemaal nt belangrijk...
Okee...
5°) Dit is nu al de derde film dak zie en Daniel is nog steeds een beetje een slungel die eigenlijk vaak slaag krijgt en nu en dan een lucky move heeft.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Ik kan de negatieve kritieken nog volgen want het leek me vaak ook gebakken lucht, maar het gemiddelde is onverdiend laag. Vond dit best nog onderhoudend en er is heel wat van dezelfde elementen uit de twee vorige films die terugkomt, maar dan minder goed gebracht : Daniel wordt getreiterd, Daniel krijgt nieuw vriendinnetje, Miyagi praat in raadsels. Dan enkele nieuwe toevoegingen : Miyagi wil hem aanvankelijk niet trainen en de vijand doet zich voor als een vriend (slaat nergens op). . Je voelt dat de reeks stilaan zijn laatste adem aan het uitblazen was want het eindgevecht was belachelijk slecht. Drie minuten afzien en daarna met één mep de tegenstander afmaken . En toch kwam er nog een vierde Karate Kid met ditmaal een meisje.

Karate Kid : 3,5*
Karate Kid II : 3*
Karate Kid III : 3*

scorsese

Redelijke film waarin de karate kid min of meer gedwongen wordt om zijn titel te verdedigen. Het minste deel van de trilogie, alhoewel best vermakelijk (echter om andere redenen dan de eerste film). Het plot wordt nou niet bepaald geloofwaardig gebracht. De bad guys zijn lekker slecht op een foute manier. Een nipte 3.0 sterren.

avatar van Crazyboy

Crazyboy

Als fan kan ik er niet genoeg van krijgen dus is deze film zeer welkom, maar objectief bekeken is dit het meest overbodige deel van de drie met Macchio. Onmisbaar voor de fans en in zekere zin ook voor Cobra Kai kijkers, maar voor andere kijkers misschien minder bijzonder.

avatar van Brabants

Brabants

• 2023 berichten

The Karate Kid 3 een film die op zichzelf prima staat maar bij mensen die opgroeide in de 80s natuurlijk een begrip is zonder enige twijfel. Ik vind de reeks ontzettend goed en vooral de eerste twee delen heb ik dan ook werkelijk niets aan toe te voegen. Het derde deel in de reeks van Macchio en Morita laat het iets afweten tav de eerste twee maar nog steeds een heerlijke film. Het is allemaal sappig en over de top maar dat maakt het nu juist zo heerlijk.

avatar van Basto

Basto

Als 16 jarige was ik best enthousiast over de eerste Karate Kid. Dit tweede vervolg beoordeelde in 5 jaar later met een 0,5. Niet veel lager dan het tweede deel. Ik was toen ook al niet enthousiast over vervolgfilms die niks toevoegen.

Na het vierde deel van Cobra Kai, waar de bad guy uit dit deel werd opgevoerd was ik toch wel benieuwd naar deze. Films zijn vaak zo goed als de bad guy en Silver is een hele foute.

Maar sommige films zijn zo slecht dat zelfs de bad guy m niet kan redden. Dat geldt ook voor deze Karate Kid. Ik had het gewoon goed gezien. Dit is niet best. De bad guy is wel tof en er zitten ook zeker wel een paar leuke scenes in, maar het eindgevecht is echt zo tenenkrommend slecht dat ik slechts er slechts een half bonuspuntje bij kan voor de bad guy.