Transsiberian (2008)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Spanje / Litouwen
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Brad Anderson
met Woody Harrelson, Emily Mortimer en Ben Kingsley

Roy (Harrelson) en zijn vrouw Jessie (Mortimer) keren na hun liefdadigheidswerk in Peking samen terug naar huis met de legendarische Transsiberië Express via Moskou. Onderweg ontmoeten ze rugzaktoeristen Carlos en Abby die op wereldreis zijn. De reis krijgt een onverwachte wending als Roy de trein mist na een korte tussenstop. Jessie besluit om op hem te wachten in het volgende station, samen met hun nieuwe kennissen. Daar begint ze zich te realiseren dat haar reisgenoten blijkbaar niet zijn wie ze beweren te zijn.

dit zal wel goed worden.

avatar van Mc
Mc
Brad Anderson (The Machinist), Emily Mortimer en Ben Kingsley, klinkt goed, alleen Woody Harrelson, tja... Toch wel benieuwd, zou zeker wat leuks kunnen worden.

avatar van Esteban
Na 'the Machinist' toch wel zéér benieuwd naar het werk van Anderson. Hopelijk zo snel mogelijk een trailer.

The Last
Ben Kingsley, Woody Harrelson..

Plot klinkt verder erg goed, hopelijk een heerlijk achtervolgings-thriller..
Poster ziet er overigens stoer uit.

avatar van Chuck Taylor
Ben Kingsley TOP

maar Woody Harrelson..

avatar van kinjutsu
Chuck Taylor schreef:
maar Woody Harrelson..

Woody Harrelson TOP! Goede kop heeft die vent.

avatar van aphexfreak
hmmm, 2 stemmen?
Misschien even aangeven wat je er zo goed of juist zo slecht aan vond?
Al betwijfel ik of degene die gestemd heeft hem ook echt werkelijk heeft gezien.

avatar van Erwinner
8 imdb

klinkt leuk is al te bekijken op dvd screen

Heb hem al gezien, via andere wegen dan de legale Maar zit er goed in elkaar, mooi dramatisch eind waarbij je toch enkele vraagtekens houdt na de film. Echt een topper welverdiende 5

Snelkookpan schreef:

Aantal stemmen: 11 (gemiddelde: 4,59, standaardafwijking: 1,29)
Tsja, misschien moet je iets kritischer zijn met je sterren geven... altijd een 5 en één keer een 0,5 geven is niet echt iets waar wij wat mee kunnen eh..

aardige film, zeker geen machinist!

avatar van Cwk
Cwk
Ik las dat Transsiberian Hicthcockiaans aan zou doen. Dat kun je gerust vergeten.

Ironisch genoeg is Harrelson het leukst in dit aardige thrillertje. Plot is niets bijzonders, twists zie je ver van te voren aankomen, Mortimer moet veel te hysterisch doen, Kingsley..tja...maar Harrelson is grappig als naïeve, mega-positieve lul de behanger.

avatar van ralfsjam
lekkere film die lekker wegkijkt. geen thriller met achtervolgingen en overdadig geschiet. dit is echt een thriller die ook zomaar echt zou kunnen gebeuren, en ik me dus daarom goed kon inleven. het acteren was goed en het verhaal prima. ondanks de bijna 2 uur kakte hij eigenlijk nergens in. goede thriller, maar net geen puntje van je stoel. daarom een 3.5

avatar van treeass
Zeer gemiddelde thriller in mijn ogen. Niks bijzonders in het plot en geen overdreven goede acteerprestaties. Weinig tot geen onverwachte wendingen, maar toch goed voor 3* omdat ik me desondanks niet heb verveeld.

Vond dit een supergoed verhaal , de spanning was in heel de film voelbaar daarom van mij 5* ook omdat ik de laatste tijd maar weinig van deze goede films heb gezien.....en ook omdat dit met iedereen kan gebeuren geen overdreven gedoe maar een echte thriller....

avatar van kleez
Vanavond gezien!

Vond de film vrij 'lang' duren! Een lange zit ! Vond het verder een goed / leuk verhaal, niet meer, niet minder! Erg goed gespeeld. Leuke scene's, niet meer, niet minder!

Kortom: een goede film voor een lange avond! 3,5*

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Spannende thriller met hitchcockiaanse trekjes. De acteerprestaties zijn sterk, het camerawerk mooi en het verhaal een beetje voorspelbaar maar genoeg onderhoudend. Goed.

avatar van Nasty
Gister avond gezien .

Goede spannende thriller , met toch wel onverwachte wendingen ,deze film heeft me geen moment verveeld ..

Prima verhaal ,goed camera werk , en redelijke acteer prestaties .

Ik zat te twijfelen tussen 3,5 en 3 sterren .
Dat ik deze film nog eens moet zien nou ook weer niet vandaar toch voor de 3 sterren gegaan

Snelkookpan schreef:

Goede film inderdaad, maar wat voor vraagtekens hou jij nog aan het eind van de film? Ik vond het zelf nogal duidelijk allemaal.
3.5 sterren

avatar van hannes64
Er zijn hier geen vraagtekens bij....tenminste naar ik weet niet.
Een goed inelkaar gezet verhaal....beetje traag af en toe.

Kingsley speelt als vanouds, maar Mortimer vond ik beter.

Let op hoe ze de tas ( met de poppetjes ) probeert te ontdoen....wat niet lukt...goeie lange scene

Al met al een goeie maar niet erg spannende film.....langdradig , maar daar zag ik overheen.
Niet de topper die ik verwachtte...gewoon een aardige thriller.

avatar van mrdig
De setting van deze film is gewoon erg tof. Mooie (achtergrond)beelden en daarnaast spreekt de Trans Siberië Express altijd tot de verbeelding.
De thriller op zich is zeker niet slecht (verrassend mooie martelscene) en de acteerprestaties zijn prima. Af en toe irriteerde me ik aan Mortimer met haar gejank, maar dat ligt meer aan mij dan aan de film. Leuke rol van Woody ook.

Lekker thriller, die mijn aandacht de volle 110 minuten heeft vastgehouden. De setting vond ik behoorlijk origineel, de rollen van Mortimer en Kingsley geniaal en de spanning toch behoorlijk aanwezig gedurende de hele film. Enig minpuntje vond ik die ietwat voorspelbare gebeurtenissen tussen de 2 koppels..

avatar van dikkop
Had de film eigenlijk na 45 minuten uit willen zetten. Ik dacht hier hou ik een slecht gevoel aan over, maar het zit hem in de andere helft van de film en uiteindelijk een toch wel verrassende einde.

Een erg goede grauwe film... boeit van begin tot eind. aparte wendingen. Mooi camera-werk met mooie plaatjes. Wat mij betreft een aanrader.

Toch wel onderhoudende film, sterk geacteerd! kortom niks mis mee.
ik heb 3* gegeven.

avatar van extremezz
Lekker spannende film,leuke set en leuke acteurs (niet allemaal van die vetbetaalde bekende aan de lopende bandspelende acteurs )

Deze film boeide me van begin tot eind. Echt zo'n film met een onderhuidse spanning die je heerlijk kunt voelen. Goede thriller.

avatar van RickZ
Misdaadthriller die pas een beetje spannend wordt vanaf 2e helft, maar nergens boeiend

avatar van HarmJanStegenga
Zoveel had ik niet verwacht van deze film, maar Brad Anderson levert toch een puik werkje af met Transsiberian. Ik heb me in ieder geval heerlijk vermaakt. Echt een film waar je jezelf moet laten meevoeren in het constant boeiende en spannende verhaal.

De film begint leuk, grappig en redelijk luchtig. Harrelson en Mortimer die hun twee reisgenoten - Abby en Carlos - ontmoeten en daar leuke en vermakelijke dingen mee beleven. De opbouw van het verhaal is sowieso goed wat mij betreft. Dit leuke begin word al snel omgezet in een web van vragen die je als kijker krijgt. Oké, de twee nieuwe vrienden van Harrelson en Mortimer lijken erg verdacht, ze hebben van die poppen, maar Anderson blijft vragen bij je oproepen. Zit er echt drugs in? Waarschijnlijk wel, maar toch krijgen we een pop te zien waar niks mee aan de hand is. Ook daarna, wanneer Mortimer samen met die gast de wildernis ingaat. Waar eindigd dit? Wat is die vent van plan? Dan blijkt deze spanningsopbouw weer te eindigen in een opluchtende scéne, waarin ze midden in de wildernis het kerkje vinden. Ondertussen is Harrelson weg, maar je zit jezelf af te vragen hoe dat komt? Heeft ie' echt zijn trein gemist of is er toch iets anders aan de hand? Constant worden we in spanning gehouden en het mysterieuze sfeertje die hierbij ook aanwezig is zorgt ervoor dat je gewoon gekluisterd aan het beeld blijft.

Zodra we veel antwoorden hebben gekregen op de vragen, komen we in een spannend en donker geheel terecht. Kingsley is ineens in het leven van de twee gekomen als agent en dit brengt hun naar één of andere gebouw waar Abby helemaal verminkt ligt. Hmm, wat is hier nou weer aan de hand? Het vermoeden dat ik had dat er iets mis was met Kinsley en zijn collega werd hier redelijk bevestigd. Een aantal spannende momenten volgen en nog steeds weet te film te boeien. Allemaal prima gedaan en Kingsley - toch toch ook slecht is - lijkt met alles weg te komen.

De cast doet het redelijk. Vooral Harrelson en Kingsley zijn prima bezig. Ook Abby en Carlos hun personages worden prima vertolkt, maar Mortimer vond ik niet altijd even overtuigend. De locaties zijn super. Prachtige shots van besneeuwde gebieden krijgen we te zien. Over het algemeen een heerlijke film met nog een leuk einde wanneer Abby er met de poen vandoor gaat.