• 8.226.749 stemmen

Blood Tea and Red String (2006)

Animatie / Fantasy | 71 minuten

Genre: Animatie / Fantasy

Alternatieve titel: Bloedthee en Rood Touw

Geregisseerd door: Christiane Cegavske

Met onder meer: en Christiane Cegavske

Oorspronkelijke taal: Geen taal

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Over Blood Tea and Red String

De Muizen bevelen de Oak Dwellers om hen een prachtige pop te maken. Wanneer de pop af is willen de Oak Dwellers de pop echter niet afstaan aan De Muizen. Om de pop toch nog in handen te krijgen stellen De Muizen een team samen om de pop te stelen.

image

Onderhond

13 jaar hebben ze gedaan over deze film. Stop-motion poppen animatie, zonder verdere dialoog of monoloog, animatiefilm voor volwassenen.

Heb zelfs de moeite niet gedaan om op zoek te gaan naar trailers. Deze wil ik liefst zo vers mogelijk zien. Verwacht er eigenlijk ook best veel van. Heb er zin in!

avatar van danuz

danuz

Ja, ook ik kijk hier erg naar uit. Doet me erg aan Svankmajers werken denken, maar hoop toch ten zeerste dat dit beter bevallen zal.

Ik heb wel een kort clipje gezien, ziet er boeiend uit, muziek klonk ook fijn. Zal me benieuwen.

Onderhond

Verwachte er wat teveel van.

Steamboy was ook 10+ jaar in de maak. Het resultaat daar was een zeldzaam gezien niveau van detail. Deze film kruipt technisch/visueel gezien helemaal nergens boven de middelmaat uit. Best jammer, voor een film waar zo lang aan gewerkt is. Ik denk dat de productietijd dan ook veel meer te maken heeft gehad met het "amateurisme" van dit project.

Dat gezegd zijnde, geen slechte film an sich. Maar je moet er echt wel van houden. Stop-motion is niet voor iedereen weggelegd. Persoonlijk vind ik dat het films vaak een heerlijk donker, "ander" sfeertje geeft. Zo ook bij deze.

Visueel ziet het er vaak wat pover uit (water met zichbaar doorzichtig inpakpapier ...), maar de designs zijn best akelig, de animatie versterkt dat gevoel alleen maar. De muziek is verder wel fijn, maar komt vaak een beetje geforceerd de film in.

Verhaaltje is gewoontjes, met hier en daar wel wat tempo problemen. Soms gaat het erg hard, maar worden aparte scenes weer enorm lang gerokken.

Zeker een project waar meer ingezeten had, maar toch blijf ik dit soort films een warm hart toedragen. Was mooi om zien, heerlijk sfeertje, maar het wordt tijd dat dit soort films eens een stapje verder zetten.

avatar van Alastor

Alastor

Rustig voorthakkelend poppenfilmpje, sympathiek wel.