Shooter (2007)

3,63

Actie / Thriller

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Mark Wahlberg, Michael Peña en Danny Glover

Een teruggetrokken scherpschutter die het leger heeft verlaten na een mislukte operatie in Ethiopië, komt terug in actie wanneer hij een samenzwering ontdekt om de president te vermoorden. Al snel blijkt dat hij in de val werd gelokt en wordt hij zelf beschuldigd van de moordpoging. Verbeten gaat hij op zoek naar de echte daders en hun motieven.

714 BERICHTEN 49 MENINGEN
avatar van Betamax
Tweede keer gezien.
Prima aktie maar in het verhaal zitten toch aardig wat stukken die niet kloppen of onlogisch zijn.
Van 3,5* naar 3*

avatar van Fnd-
De beste actiefilm die ik ooit heb gezien! Een film met heel veel actie van het begin tot het eind.

Erg genoten van deze film en ik heb het later meerdere malen terug gezien. En het leuke is dat het verhaal ook nog gedeeltelijk op de waarheid berust, al zullen sommige mensen dit ontkennen ben ik er van overtuigd dat soortgelijke dingen als in de film zeker in de echte wereld voorkomen.

Echt een topper en zeker de moeite waard om te kijken: 5,0

De film kijkt gewoon lekker weg en de actie is goed. Tevens een leuk verhaal en al is het misschien niet realistisch allemaal, het staat wel garant voor een avond kijkplezier waarbij je niet na hoeft te denken.

avatar van dinhus
Geloofwaardigheid kom op..

Deze film zou niks zijn, zonder een beetje fantasie. Dan heb ik 't over nog een beetje realistisch fantasie, die nog mogelijk is, wie weet..

Een corrupte regering is er nog steeds in velen landen, nou is de VS misschien niet de meest geschikte, het maakt 't verhaal wel interessant.

De actiescènes zijn weer eens supergeslaagd en 't verhaal was echt boeiend!

Goed verhaal, Snelle actie, geweldige openingsscene.

Alleen Glover vind ik hoe langer de film duurt ongeloofwaardiger worden en meer zijn sukkelige rol in leathal weapon doen.

Dit had ik ook, ik had op de een of andere manier na verloop van tijd de hele tijd het gevoel dat hij elk moment ï'm too old for this shit" ging zeggen

Lekkere snel-wegkijkende actiefilm

Blarown
redelijke film

veel goede actie scene's vooral die bij dat huis van die man in die rolstoel vond ik top, alleen zoals in elke actiefilm; iedereen schieten ze in een keer kapot behalve de hoofdpersonen, Nee, die soldaten schieten hin hele magazijnen leeg op die rennende hoofdpersoon en natuurlijk allemaal mis...

maar natuurlijk oo kwel begrijpelijk,..

voor de rest supergoeie film!!

avatar van Zizzo
begint er goed, later zwakt hij wat af, aardige verhaal, maar niet veel bijzonders. De actie is goed neergezet en is geloofwaardig. Een middelmatige actie film, die het kijken wel waard is.

avatar van AjaxRulezzz
Hele mooie actiefilm. Spannend verhaal en goede acteerprestaties.

avatar van Euro551
Één van de beste actiefilms ooit gezien...!!!!

avatar van The Almighty
Hele goede actiefilm met een goed verhaal en geweldige acteerprestaties!

avatar van huVILEub
Prachtige film. Sterke actie, mooi camerawerk en een aardige montage, goede acteurs en een aardig verhaal. Al met al een super sterke actiefilm, een aanrader voor elke actieliefhebber.

Sterk en realistisch begin van de film. Goed neergezet, echter wel wat overeenkomsten met Rambo . Het tweede deel van de film is wat omsamenhangend met een hoog schiet en helikoptergehalte. Geen verkeerde film, goede acteerprestaties echter de film duurt iets te lang,

avatar van Iron Maiden
en waarom dan 2?

avatar van Esp
Had in tijden niet meer zo'n goeie actiefilm gezien.

Actionfreak
Sterke actiefilm met een goeie Mark Wahlberg.
De eerste helft van de film was erg goed daarna werd het minder. jammer...
Toch een 3,58 voor het zo geweldige begin.
Verder zeker het kijken waard.

avatar van Freckles
Vrijdag om 20:40 op 2BE

avatar van Child in time
Actionfreak schreef:
Sterke actiefilm met een goeie Mark Wahlberg.
De eerste helft van de film was erg goed daarna werd het minder. jammer...
Toch een 3,58 voor het zo geweldige begin.
Verder zeker het kijken waard.

Waarom dan geen 3,59?

avatar van dave
Oerdegelijke, pretentieloze actiefilm.

Er zijn veel dingen die ik wel kon appreciëren. Bijvoorbeeld het feit dat er bij het doden van mensen vrij weinig geluld wordt.
Gewoon de trekker over halen, einde verhaal. Nu is het ook wel zo dat er meestal wel een afstand was tussen schutter en slachtoffer, maar goed.

Het verhaal is simpel en eigenlijk betrekkelijk oudbakken. Moordaanslag op een of andere hoge piet, doofpotaffaires, corruptie.
Dit is echter niet echt storend. De film haalt de meeste punten op het zeer goed in beeld brengen van de actie. Ook was het wel leuk om het hoofdpersonage in stealth te zien opereren.

Qua acteerwerk kan ik zeggen dat dit gemiddeld is, nergens een acteur die er bovenuit steekt. Glover stak me het meest tegen. Hij wist me niet te overtuigen.
Misschien ligt het aan het feit dat je hem meteen aan de Lethal Weapon serie koppelt.

Shooter moet het dus van de actiescènes hebben. Dit is in dit geval helaas niet voldoende omdat er voor de rest niets is dat deze prent speciaal maakt.
Het is een welgevallig tussendoortje, maar meer is het zeker niet.

***

avatar van Jawaddedadde
Bwa, niet slecht, maar ook niet erg goed.

Bijlft een standaardfilmpje die bulkt van clichés: een complottheorie waar de goede in de val gelokt wordt , wordt verliefd op het vrouwtje van z'n dode maat, neemt uiteindelijk wraak en dit allemaal onder noemer rechtvaardigheid. Mja.

Actie was wel okee, vond Wahlberg lang niet slecht acteren, enkel Glover vond ik wat tegenvallen. Gaf wat te veel sérieux aan z'n personages door z'n stem te vervormen. Kwam vreemd over.

avatar van van duijn
Vond het echt een masterlijke topfilm. Actie is in deze film het grootste genot. Lekkere lange actie film met schietende gasten hoort toch wel tot een van het meest vermakende ( genre? ) tijdens een film.

avatar van pierrrke
Een fles als geluidsdemper?
Vond ik wat onrealistisch maar de rest zag er allemaal prima uit
het begin is nog altijd het sterkste en het stuk op de berg
Ik ergerde me ook aan de stem van Glover .
Film wist goed mijn aandacht te houden maar duurde wel wat lang

avatar van Kricky
spannnend en op mooie locaties gefilmd. gelukkig blijft de vaart er goed in en de film verveelt geen moment

4 sterren

Actionfreak
Child in time schreef:

Waarom dan geen 3,59?
TypFoutje. bedoel gewoon 3,5*

Rabbitto
Ik blijf deze film gewoon sterk vinden. Toch zit er een leuke hoeveelheid humor in met een overgroot deel van actie natuurlijk. Het verhaal s wat doorzichtig maar dat vergeet je al snel als je er wat dieper in zit.

Gewoon een zeer geslaagde film die van mij een dikk 4.5* krijgt.

avatar van Boomschors
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Uitstekende actiefilm! Wel een beetje jammer van het einde. Konden ze niet iets beters verzinnen dan het simpelweg overhoop schieten van alle bad guys onder het mom van 'rechtvaardigheid'?

avatar van check-raise
AHWA schreef:
Een van de hoogtepunten is hoe Mark de arm eraf schiet van die dude die Kate Mara onder schot houdt in de sneeuw. Mooie locatie en mooi geschoten.

I agree, dat hele gebeuren in de sneeuw was men favoriet deel.
Prachtig.

avatar van Poppe
Goede actiefilm, punt.

avatar van Q Jones
Een hele vermakelijke actie film waar Mark echt in top vorm is, hij is dan ook een goede vervanger als actie held want de sly, arnie, van Damme en Willis gaan niet eeuwig mee, Ik vind deze film echt de moeite waard en hij berngt het actie niveau naar een veel hoger leven door er nog een goed verhaal in te stoppen. een opmerking waarom slist Danny Glover zo raar als hij praat of is alleen mij dat op gevallen

avatar van killer13
Poppe schreef:
Goede actiefilm, punt.

volledig mee eens! alleen krijgt ie van mij de volle 5*

avatar van Elminius
Q Jones schreef:

Blijkbaar heeft hij een nieuw gebit laten zetten. Vrij mislukt als je het mij vraagt.