Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Attack Force (2006)

Roemenië / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Michael Keusch
met Steven Seagal, David Kennedy en Gabi Burlaci

Marshall Lawson verliest zijn gevechtsteam in een koelbloedige en schijnbaar willekeurige aanval. Hierna neemt hij de taak op zich om de verdachte omstandigheden van deze brutale moord te onderzoeken. Spoedig brengt hij Majestic CTX aan het licht, een militaire operatie die zo geheim is dat Marshall nu geëlimineerd moet worden. Resoluut in zijn achtervolging komt Marshall in gevecht met een drugshandelaar, die in het geheim door een militair gefinancierd wordt.

avatar van sinterklaas
Nou, door al die negatieve berichten ben ik uiteindelijk ook wel benieuwt geworden. Heb deze voor maar 7 eurootjes bij de MediaMarkt gevonden en meegenomen en gisteren herzien.

Maar inderdaad, dit is een hele matige Seagal-film met een ondzettend vaag verhaal. Steeds weer dat geleuter over die CTX (omgekeerde van XTC) en Seagal-moves zitten er helemaal niet in. Je ziet alleen maar wat handen. Voor de rest is de Voice Dubbing erg opvallend geworden. Je hoort soms de stem van Seagal, de rest is door een een of andere kettingrokende opa ingesproken. Wat mij ook opviel is dat je in sommige scene's de stem van Seagal en die kettingrokende opa doormekaar heen hoord.

Verder heb ik geen stuntmannen gezien want Seagal deed bar weinig. Hij schoot zelfs niet. Hij liep alleen wat rond en discucieerde wat maar voor de rest niks.

Voor de rest zijn de locaties grauw en vaak donker zodat je er een beetje hoofdpijn van begint te krijgen. De locaties en de decors zijn vaak het zelfte. De Acteurs zijn geheel onbekende Oost-Europezen.

Wel jammer dat ik na Today you Die, Mercenary For Justice en Shadow Man een teleurstellende Seagal-film op mijn bord krijg. Inderdaad omdat Michael Keutsch deze heeft geregiseert. De regiseur van de redelijk noch goede Shadow man. Ik geef om al deze redenen de film een 1,5* omdat ik me er toch af en toe stiekem mee vermaakte. Clementine is en blijft de slechtste.

avatar van Lennert
Niet goed en ook niet vermakelijk genoeg voor een voldoende. Toch viel hij me enigsinds mee na alle rampzalige verhalen hierover. De voice-dubbing is hilarisch en Seagal is voor de fans amper aanwezig en heeft weinig tot geen actie, maar het camerawerk en de vechtsscenes van de andere acteurs waren al iets redelijker. Nog steeds een teleurstelling, maar niet zo erg als ik had verwacht.

Tijd om Flight Of Fury en Shadow man van dezelfde regisseur maar eens te bekijken.

avatar van DeCol
Zeer matige Seagal-film. Ik hou wel van zijn 'verstand op nul'-films maar deze was echt matig! Seagal zelf komt inderdaad weinig in actie wat ik wel jammer vond. En wat een stom einde ook!

avatar van tommykonijn
Het probleem met Steven Segal vind ik dat je het na 15-30 min. gezien hebt. Bijna al zijn films zijn van hetzelfde, als hij nou eens voor een ander genre ging zoals bijvoorbeeld Drama. Maar telkens is het actie, opzicht vind ik films waar actie in zit niet slecht (op een aantal uitzonderingen na dan) maar deze viel me tegen, net als nog een greep uit de films van Segal, niet mijn acteur en absoluut niet mijn film. Ook het verhaal wist me eigenlijk niks te boeien, en de gebeurtenissen van hetzelfde.

avatar van movie acteurs
Een van de mindere films met Seagal.

Er zitten wat schiet gevechten in en wat bloed, maar dat maakt de film helaas niet veel beter. Het is een chaotische actie film met saaie lelijke dynamiek. Actie is eigenlijk best saai en dat was toch niet de bedoeling. Jammer voor Steven. 1,5.

Ik voel mij als film kenner toch genoodzaakt om deze Steven Seagal film 5 sterren te geven.

het is wederom een pracht staaltje acteerwerk. De mooie shots en bikkelharde actie versterken mijn mening nog maar eens.

avatar van movierobert
Vanacht nog even afgekeken moest me best doen om hem niet af te zetten, in het begin leek het nog wel wat maar het werd slechter en slechter. Ging helaas helemaal de science fiction kant op(en dan nog slecht ook). Verder de stemmen en het beeld was aangepast wat erg jammer eruit ziet. Hoef er verder geen woorden aan vuil te maken, iedereen die deze film heeft gezien snapt denk ik wat ik bedoel.

Een van de slechtste films die ik ooit helemaal heb afgekeken...
*0,5 voor Steven Seagal

avatar van jeroentjuhhhhh
Best droevig. Zeker omdat het lot van de film zo overduidelijk doorschijnt in het eindresultaat. Had het lekker gelaten zoals het was, leek me best oké! Verder een overduidelijk dieptepunt in z'n carrière waar liever niet aan terug wordt gedacht. Ze worden slechter gemaakt, maar dit valt eigenlijk nergens goed te praten. Helaas, want voor de fans (completionists) onder ons... is er geen ontkomen aan.