Attack Force (2006)

Roemenië / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Michael Keusch
met Steven Seagal, David Kennedy en Gabi Burlaci

Marshall Lawson verliest zijn gevechtsteam in een koelbloedige en schijnbaar willekeurige aanval. Hierna neemt hij de taak op zich om de verdachte omstandigheden van deze brutale moord te onderzoeken. Spoedig brengt hij Majestic CTX aan het licht, een militaire operatie die zo geheim is dat Marshall nu geëlimineerd moet worden. Resoluut in zijn achtervolging komt Marshall in gevecht met een drugshandelaar, die in het geheim door een militair gefinancierd wordt.

Tristan_Tibor schreef:
Ik voel mij als film kenner toch genoodzaakt om deze Steven Seagal film 5 sterren te geven.

het is wederom een pracht staaltje acteerwerk. De mooie shots en bikkelharde actie versterken mijn mening nog maar eens.

mooi zo, nog een fan.

avatar van movierobert
Meeste al gezien van Steven, deze dus nog niet dus als mede Stevan Seagal fan deze maar is even gaan bekijken van de week.

Ik stem nooit echt heel hoog op zijn films, omdat ik meer stem over hoe de films in elkaar zitten. Maar eigelijk vind ik deze films het leukst en ontspannends kijken. Dus ben benieuwd!

avatar van SaNDuTjE

Ja logisch natuurlijk...

avatar van paul83
Wat een treurige vertoning.....

Alles in slomo, slecht acteerwerk en what's up met de stem van Seagal!? Waarom er bepaalde stukken gedubbed worden is mij echt een raadsel. De vechtscenes waren overigens ook om te janken zo slecht.

avatar van kirk douglas
paul83 schreef:
Wat een treurige vertoning.....

Het Plot van de film werd veranderd nadat hij al klaar was.
Daardoor moest Seagal's stem nieuw ingesproken worden.

kirk douglas schreef:

Het Plot van de film werd veranderd nadat hij al klaar was.
Daardoor moest Seagal's stem nieuw ingesproken worden.

Papzakkie was natuurlijk te lui om het zelf te doen....

avatar van Egoistico
Screenwriter 'Joe Halpin' is quoted in the book "Seagalogy: The Ass Kicking Films of Steven Seagal" as saying that "Attack Force" had originally been written and filmed as "Harvester," a sci-fi/horror movie with Seagal and his men battling an invading force of vampire space aliens. After Seagal, Halpin and director Michael Keusch had delivered the finished sci-fi film, the production and distribution company decided to eliminate the sci-fi space-alien elements and replace them with another plot having about a super-addictive drug that turns its users into superhuman killers. They called back a few of the lower-paid actors for re-shoots, re-dubbed the majority of Seagal's dialog via ADR, totally re-edited the film and changed it into the "Attack Force" we know today. Seagal and Halpin were not involved.
Bron: IMDb

paul83 schreef:
Papzakkie was natuurlijk te lui om het zelf te doen....

avatar van movierobert
Vanacht nog even afgekeken moest me best doen om hem niet af te zetten, in het begin leek het nog wel wat maar het werd slechter en slechter. Ging helaas helemaal de science fiction kant op(en dan nog slecht ook). Verder de stemmen en het beeld was aangepast wat erg jammer eruit ziet. Hoef er verder geen woorden aan vuil te maken, iedereen die deze film heeft gezien snapt denk ik wat ik bedoel.

Een van de slechtste films die ik ooit helemaal heb afgekeken...
*0,5 voor Steven Seagal

avatar van movie acteurs
606 schreef:

Let op je woorden wil je.

Vind het ook raar dat deze man steeds wordt uitgemaakt voor dik en/of papzak etc. Die man krijgt blijkbaar van bijna iedereen een verbod op ouder worden. Een acteur mag niet dikker worden.

606 schreef:

Let op je woorden wil je.

Je hoeft niet dikker te worden naarmate je ouder wordt. Dat ligt puur aan jezelf. Seagal is een flapdrol eerste klas en nee ik let niet op m'n woorden. Dit is gewoon een vreselijke draak van een film...

avatar van DiDa
Deze film is gewoon compleet veranderd toen men klaar was met de opnames. Deze keer niet de schuld van Seagal. Eerst wilde men een film over Aliens die naar de aarde waren gekomen. Daarop is de film opgenomen. Daarna vonden de producers het eigenlijk beter om er toch maar een standaard drugsverhaal lijntje in te maken en het Alien gedeelte te verwijderen. Je moet de film maar eens gaan kijken met deze gedachte. Dan zie je echt dingen die inderdaad passen bij het originele verhaal over Aliens. Verder is niet alleen Seagal's stem gedubd, maar die van een heleboel acteurs. Als je goed kijkt is dit voor bijna de helft van de film gebeurd. Heel vaak zie je zelfs dat de ingesproken stem niet overeenkomt met de lippen van de acteur. De acteur zegt heel vaak heel iets anders dan dat er overheen is gesproken. Zoveel is er gesleuteld aan deze film om hem maar enigszins te laten "lopen". Maar uiteindelijk is het verhaal 1 grote zooi geworden. Misschien past het wel niet, Seagal vs Aliens, maar ze hadden de film misschien gewoon zo moeten laten dan was het resultaat misschien nog wel beter geweest. Ik zou eigenlijk de originele cut wel eens willen zien. Maar dat zal nooit gebeuren...

Denk niet dat je jezelf nou echt serieus moet gaan nemen als je 5* geeft aan deze film maarja...laat ik er maar niet op doorgaan

avatar van Gameover
steven segal altijd max 2.0

avatar van Number23
Als Steven een beetje zn best doet, dan is t een toppertje.
Zit hij er maar bij als een zoutzak of laat hij andere mensen zelfs simpele stunts doen dan overheerst teleurstelling

avatar van Lefgozer
Is het weer een soort van Steven Seagal maand op RTL7 ofzo? Afgelopen dinsdag was Shadow Man nog op RTL7 en die heb ik toen ook gekeken. Ben altijd wel fan van Seagal dus deze ga ik ook weer kijken, al beloven de stemmen en berichten hier niet veel goeds.

avatar van sinterklaas
Je bent wel een lefgozer om deze te gaan bekijken.

Lefgozer schreef:

Gewoon kijken lefgozer, een echte fan geniet er van.

avatar van De Knip
RTL 7, een zender voor echte mannen!

avatar van De Knip
Tristan_Tibor schreef:

Heerlijk cynische humor! Maar ja, zulke lui lopen nou eenmaal op dit soort sites rond.

avatar van Lefgozer
Man oh man, wat een draak van een film. Met pijn en moeite heb ik em uitgekeken. Van het trieste acteerwerk tot de dramatisch slechte actiescènes en de lachwekkende voiceovers en ga zo maar door. Sorry Steven, maar ik kan deze film toch echt niet meer dan een halve ster geven.

PS: Als je eens goed wil lachen moet je eens de recensie bekijken van JdeB op pagina 4. Toprecensie!

avatar van Tup&Joep
Hier kon ik geen soep van maken. Dit moet wel de slechtste actiefilm zijn die ik ooit heb gezien. Het verhaal is om te lachen. Eigenlijk is er geen verhaal. De dialogen slaan nergens op. De decors komen zo uit sesamstraat. Het is eigenlijk te triest voor woorden.

avatar van Lefgozer
ik zie dat volgende week vrijdag de film Flight of Fury wordt uitgezonden op RTL7. De derde en laatste film van het droomduo Seagal en Michael Keusch. Die moeten we dus ook weer kijken, Tup&Joep. Zie net dat je Shadow Man ook hebt gekeken en deze net als deze film hetzelfde hebt beoordeeld als mij. En je hebt nog dezelfde voornaam ook als mij, griezelig gewoon.

Hoezo schiet Steven zijn films de laatste jaren trouwens aldoor in Oost-Europa? Vind het wel leuk omdat je dan eens wat Oostblokvrouwen zie in plaats van de standaard Hollywoodvrouwen die we in alle andere films voorgeschoteld krijgen.

avatar van lars-pixar
‘Stijve Sigaar gaat ze zijn slechte jaren in’

De regiescheur is niet bekend en maakt ook niet succes volle films maar wel films met de bekende acteur Stevan Seagal die iedereen vermaakte met Under Siege 1 & 2 na die 2 steen goede films maakte hij ook vermakelijke films maar de laatste paar jaren gaat het slecht met onze Stijve Sigaar hij wordt dik en zijn films zijn saai ook bij deze film was niks vermakelijks. Hoplelijk komen die andere ook nog op tv die Micheal Keusch heeft gemaakt. 1,0*

avatar van eavymetal
Ja, wat moet ik nou van deze film zeggen. Persoonlijk vind ik deze film zeker niet de sterkste film waar in Steven Seagal te zien is, want persoonlijk vind ik de film Ruslan, die ook wel Driven to kill wordt genoemd veel sterker.

De actie in het laatste half uur maakt de film nog enigszins genietbaar, maar verder, iets om snel te vergeten.
Het verhaal is niets waard, en de dialogen nog veel minder.
Ik vraag me trouwens af waarom ze sommige dialogen, vooral van Steven Seagal, later hebben ingesproken en waarom ze verschillen van wat oorspronkelijk werd verteld.
Als je goed kijkt zie je dat de dialogen niet overeenstemmen met de lipbewegingen en trouwens, de persoon die de dialogen van Seagal inspreekt is hemzelf niet, dat hoor je maar al te duidelijk.
Op het laatste half uur, door de actie, na is deze film maar een rommeltje.

avatar van macrobody
Dit was echt een hele slechte film. Het camerawerk is amateuristisch en het verhaal is veel te gecompliceerd voor een Seagal film. Dan hoop je nog op wat scenes waarbij Steven laat zien dat ie aan Aikido heeft gedaan maar het enige wat je ziet is wat vliegen meppen. Afgezien van enkele "tjing" geluiden van snijdende messen is hier weinig lol te beleven.

avatar van jeroentjuhhhhh
Best droevig. Zeker omdat het lot van de film zo overduidelijk doorschijnt in het eindresultaat. Had het lekker gelaten zoals het was, leek me best oké! Verder een overduidelijk dieptepunt in z'n carrière waar liever niet aan terug wordt gedacht. Ze worden slechter gemaakt, maar dit valt eigenlijk nergens goed te praten. Helaas, want voor de fans (completionists) onder ons... is er geen ontkomen aan.

avatar van DragQueen
De beste films van Seagal liggen in het verleden. Ook de actie wat hij brengt is niet meer wat het geweest is. Elke film lijken de kilo's er weer aan te vliegen, en zelfs zijn hoofd, op de poster boven, lijkt regelrecht gephotoshopt. De film is triest op alle fronten. Camerawerk, verhaal en acteerprestaties zijn ondermaats. 1 Ster.

avatar van night rider
Opzich wel geinig om een keer te zien maar die verwisseling van de stem van seagal is echt een aanfluiting.