The Dead Girl (2006)

Drama / Thriller

geregisseerd door Karen Moncrieff
met Brittany Murphy, Rose Byrne en Toni Collette

Vlak buiten Los Angeles wordt het lijk van een meisje gevonden. Dit heeft grote invloed op de levens van meerdere mensen. De vrouw die het meisje vond en als gevangene leeft bij haar moeder, de supermarktbediende die haar opvangt en de forensisch expert in het mortuarium, die denkt dat de dode haar zus is. Maar dan wordt het meisje geïdentificeerd en haar moeder onmiddellijk ingelicht. Zij gaat op onderzoek uit om de laatste dagen van het leven van haar dochter te reconstrueren.

Ik snap het niet Was zij nu wel of niet de zus van dat dat meisje dat het lijk moest onderzoeken? Zo ja, wie is dan de moeder van het dode meisje?

avatar van John Lee Hooker
Een vreemde creatie. Het was me een beetje onduidelijk wat er allemaal gebeurde dus ik had de achterkant van het dvd-hoesje even geraadpleegd en daarop zag ik dat het om een aantal verschillende verhaallijnen ging. Als je dat dus niet weet van tevoren kan het best verwarrend uitpakken. Eenmaal gewend aan deze structuur, kon het me helaas nóg niet echt overtuigen. Het is natuurlijk al vaker gedaan, die mix van diverse plots, maar vaak is de relatie onderling tussen de personages wat sterker dan hier. We switchten nu steeds van het naar het andere om er vervolgens niet meer op terug te komen waardoor ik nauwelijks het gevoel had naar één dezelfde opzet te zitten kijken. Jammer, want de meeste van deze scenario's waren toch redelijk boeiend.

Enigszins apart, maar het blijft een samengeraapte toestand die het moet hebben van losse scènes (die gelukkig sterk genoeg waren) in plaats van een heldere rode draad.

avatar van DBTim
Niet slecht, verhaal is oké en niet al te langdradig. Dat wilt bij dit soort films nog wel eens het geval zijn. Film duurt dan wel wat kort, maar had daar niet zo'n probleem mee. Acteerprestaties zijn ook dik in orde! Prima filmpje, en dat voor een euro bij de Blokker

avatar van arno74
De vondst van het lijk van een jonge vrouw vormt de rode draad van deze film. Het is een goede, harde, dramathriller die het verhaal vertelt van de personen die op een of andere manier een verband houden met het dode meisje.

De film heeft een indeling dat meer aan een boek doet denken dan aan een film, in opeenvolgende hoofdstukken wordt telkens gekeken naar één van de betrokken personen. Naarmate we vorderen in de film komen we steeds meer te weten over wat er kan zijn gebeurd.

Alle personages leven in moeilijke, soms deprimerende, omstandigheden die deze film goed weet neer te zetten. In deze zin deed het me ook denken aan het eveneens goede en ook harde dramathriller Winter's Bone (2010) , al is dat een totaal verschillende script.

Al met al 3,5 a 4 sterren.

avatar van Waackx
Dit is een goede drama/thriller over 4 vrouwen (de vrouw die het dode meisje vindt, de vrouw die haar lijkschouwster is,de vrouw van de man die de dood van het meisje op zijn geweten heeft en haar moeder)die allemaal verbonden zijn met 1 dood meisje.
De 4 verhalen onderling zijn wel helaas wel van verschillende klasse.
Verhaal 1 en verhaal 3 zijn erg sterk, met name verhaal 4 met een geweldige Harden en een bijna evengoeie Kerry Washington is steengoed.
Verhaal 2 is het minst van de 5 en duurt voor je gevoel ook veels te lang.
Omdat de lijkschouwster-scene weinige spannende momenten plus omdat; dat verhaal wat minder grimmiger van toon is dan de andere 4 verhalen.
Verhaal 5 is (het dode meisje zelf) is wat slordig maar heeft wel weer een sterk einde.
De verhalen bij elkaar maken een goede realtische film ervan, elke vrouw toont haar eigen "gevoel" voor het dode meisje.

avatar van duffs
het eerste uur is langdraadig en saai toch afgekeken en het laatste half uur waar Brittany Murphy meedoet is erg goed jamer dat dit mooie meisje[vrouw] zo jong moest sterven het was een groot acteer talent 6je van mij omdat het laatste half uur goed was

avatar van Bakema NL
Zeker interessante film. Goed, maar niet geweldig. Vooral de muziek springt er uit trouwens, die valt echt op. Einde is zo als die moet zijn bij een film als deze.
Zoals te lezen bij reacties is dit geen film voor de standaard filmkijkende adrenalinejunk die aan het handje door het verhaaltje gaat normaal gesproken.

Ik snap de lage quotering niet. Ik vond dit een goede film, met goede acteerprestaties van alle acteurs. Het is een film om over na te denken, eentje die 'op je maag blijft liggen'. Misschien is de lage score te wijten aan het ontbreken van actie en daardoor een zekere traagheid.

avatar van Decec
Een goede thriller/drama/mysterie film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Zou maar nooit vreemde lifter mee...
Prima achtergrond geluid en
muziek...
Bekende acteur Giovanni Ribisi...

avatar van de grunt
zwaar ondergewaardeerd deze film.

Uiterst sombere, krachtige en oprecht gebrachte "speel"film (meer drama dan thriller) over ongelukkige/wanhopige vrouwen die onmenselijk behandeld werden door mannen, het gezin en/of de maatschappij. De regisseuse registreerde en sprak geen oordeel uit: zowel daders als slachtoffers moesten met hun noodlot leven. Bijzonder was dat mensen tot elkaar kwamen die dat onder gewone omstandigheden waarschijnlijk nooit gedaan hadden. De cast acteerde geweldig.

Redelijke film over vijf vrouwen die allemaal iets te maken hebben met een dood meisje dat gevonden is. De verschillende verhalen zijn licht met elkaar verbonden, en worden één voor één verteld. Wel wat traag en de film heeft ook een vrij donkere sfeer. Verder nog een prima cast. Net geen 3.5 sterren.

avatar van K. V.
Hm, vond hem in het begin nogal traag en het eerste verhaal was niet zo interessant, maar gelukkig werd de film wel beter. Vooral het stuk over de vrouw en het laatste deel zijn wel het interessantst.
De cast deed het gelukkig wel goed en leuk om Brittany Murphy nog eens aan het werk te zien.
Uiteindelijk toch geen zo'n lange film en wel de moeite om gezien te hebben, maar een beetje jammer van de trage start.

Leuk gemaakte film met afzonderlijke verhalen die allemaal gaan over mensen die in relatie staan met het dode meisje, en de laatste met het dode meisje zelf. Soms goede acteerprestaties, soms wat zwakker.