Death Wish 4: The Crackdown (1987)

Actie / Thriller

geregisseerd door J. Lee Thompson
met Charles Bronson, Kay Lenz en John P. Ryan

De architect Paul Kersey uit Los Angeles heeft het gehad met geweld en wil niets liever dan een rustig leventje leiden. Wanneer een dochter van een vriend aan een overdosis overlijdt ziet hij geen andere keus dan een oorlog aan te gaan met drugsdealers.

avatar van Jordy
Als dit het deel is waar mensen in plastic worden gewikkeld om ze zo te laten stikken (HOEI! spoiler!) heb ik deze gezien

avatar van Goodfella
Bagger met een hele grote B.

avatar van U-96
Fantastisch met een hele grote F.

avatar van Goodfella
Vertel..

avatar van U-96
Death Wish 4 is gewoon veel beter dan die standaard aktiefilms van tegenwoordig. Het slechte akteerwerk van Bronson maakt de film komisch. Ik moet hem vanavond kijken.

avatar van Sjan
U-96 schreef:

Ik moet hem vanavond kijken.

Van wie? Degene die je tot het kijken van deze film dwingt is een sadist.

avatar van U-96
Mijn zus en ik zijn al jaren die-hard Death Wish-fans. Ik ga liever naar de hel dan dat ik deze film moet missen.

avatar van U-96
Ik kan eigenlijk echt niet begrijpen dat Death Wish 4 maar 1,52 staat, terwijl het een steengoede film is.

Diesel
Als je nou zei dat je de film amusant vind zou ik het nog enigzins wel begrijpen maar steengoed?

Van het acteerwerk tot het script en van de montage tot het clichèmatige verhaal.... alles, maar dan ook werkelijk alles (!) aan The Crackdown zuigt big time.

U-96 schreef:

Steengoed is hij niet idd, maar wel zeer vermakelijk.

Diesel
Kijk, dat kan ik begrijpen U.

Bronson rules..!!!!!!

Niet in deze film..

sebas83
dit is de beste na deel 2

avatar van nickvanzutphen
Bronsen R.I.P , een van de betere death wish

avatar van Pacino88
Zeer vermakelijk Death wish vehikel,alleen deze oogt echt het goedkoopste van de 5,dit moet ik snel eens op dvd zien,maar is samen met deel 5 het minste deel.
Wel een schitterend onvoorspelbaar einde,hoe abrupt ook.

Nederland heeft een type Bronson nodig!!
Genoeg tuig om op te ruimen hier in dit land.

Maar ik draai door..

Death Wish 4 is simpelweg meer van het zelfde tov
delen 1, 2 en 3.

Het gaat om het geweld, niet meer en niet minder.

avatar van sinterklaas
U-96 schreef:
Ik ga liever naar de hel dan dat ik deze film moet missen.

avatar van sinterklaas
Gister deze gezien. Ik vond deze ook goed.

De 66 jarige Bronson doet het nog goed in deze film en de sfeer is nog steeds het zelfde. Het verhaal slaat opnieuw weer nergens op maar Bronson en de harde actiescenes maken de film goed. Die scene op de olieveld bv en die in die rolschaats baan. Ik heb gelachen bij die scene dat die politie auto op de kop vloog deze keer niet ondploft, wat wel bij de vorige 2 delen gebeurt. En waarom ondploft ie niet? Juist, omdat bronson erin zat.

Weer een geslaagde DW-film. Hopelijk komt deel 5 nog op dvd.

avatar van Captain Pervert
U-96 schreef:
Ik ga liever naar de hel dan dat ik deze film moet missen.

Popeye Doyle
Redelijk goede film, alleen vele (afknappers) zoals het goed kunnen zien van de body double van Bronson, het slechte acteerwerk van Bronson en de toch wel slechte montage.. Ondanks dat alles toch 3,5* vanwege de vele actiemomenten.

Heerlijke Bronson film dit!
Lekker dom wegkijken naar slechte actie, en dat maakt het goed.

avatar van mckiller
super slecht acteerwerk!

avatar van dvdfreak123
weer een goeie film in de reeks maar toch net iets minder als deel 3

avatar van Ajax&Litmanen1
Ook weer vermakelijk. Niks super, dit is zelfs denk ik een mindere, maar het keek wel aardig weg. Bronson blijft goed in zijn rol als wreker.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Iets beter dan de vorige twee delen is dit vierde deel uit de Death Wish reeks. Over een iets actievoller boegje gegooid en zowaar een klein beetje uit de toon. Uit de Cannon-koker kwamen destijds voornamelijk gewelddadige actiefilms van bedenkelijk niveau. Gemiddeld.

avatar van lykathea
Na een aantal jaar eindelijk weer eens herzien.

Hilarisch hoe dik 't anti-drugs statement er bovenop ligt, maar ondanks dat een vermakelijke actiefilm. Het blijft Bronson hé...

avatar van 606
leuk onderwerp maar wordt niet zo goed uitgewerkt

2,5 ster

avatar van steventje
Vond dit geen slechte film voor CB.
Hij blijft er voor zijn leeftijd goed uitzien en is de ideale wreker.
Heb me weer geamuseerd bij deze film. Op naar nummer 5